  • Data: 2011-10-31 16:40:46
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej" wrote
    > Na razie nie da się inaczej. Ale ten HDD jest najcichszy z możliwych i
    > może być wolny.
    > [...]
    > nie są, ale nie przeszkasza mi to, bo jeśli na niektóre przetworzenia
    > muszę
    > czekać 3 min, to jeśli skróce ten czas do 2 min to i tak będzie długo

    Zaprzeczasz sam sobie. Z jednej strony przeszkadza Ci 20 sekund dłuższy
    start systemu, z drugiej strony nie ma znaczenia, czy operacja X zajmuje
    2 czy 3 minuty. Przecież w wypadku powtarzania operacji X kolejne Y razy,
    tracisz Y minut życia. Osobiście wolałbym 20 sekund dłuższy czas startu
    systemu (który u mnie rozkłada się na stratę około 3 sekund dziennie),
    niż bezsensownie tracić czas na obróbce danych.

    Jak dla mnie taki konfig, gdzie system startuje 50% krócej (co przekłada
    się mniej więcej na 20 sekundową różnicę czasu startu systemu), a obróbka
    danych zajmuje 30% dłużej, to zwykła sztuka dla sztuki i z sensem nie ma
    nic wspólnego. Jeśli operację trwającą na obecnym HDD, trwającą godzinę,
    miałbym robić na 30% wolniejszym dysku, łatwo by było obliczyć, że strata
    by wyniosła 20 minut. Bez sensu.

    Pozdrawiam
    .Peeter