  • Data: 2011-11-01 11:46:23
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja mogę mieć na kilku dyskach spiętych w RAID - naprawdę mi to nie
    > przeszkadza. No ale żeby uzyskać sensowną pojemność używając SSD, to
    > musiałbym spiąć tak z 10 napędów po 100GB. Owszem - prawdopodobnie wydajność
    > by to miało nie z tej planety, ale jak sobie pomyślę o cenie dysków i
    > kontrolera (jakoś średnio kojarzę płytę główną udostępniającą 10 portów
    > SATA, gdzie można utworzyć RAID korzystając z nich wszystkich).

    Duza pojemnosc 1-2TB SSD jest faktycznie potrzebna w bardzo, bardzo
    specyficznych zastosowaniach (jezeli wogole jest potrzebna - bo jako
    storage, to zupelnie mija sie z celem) i ew. szpan na podwórku ;)

    Aby jednak nie kombinowac, proponuje OCZ Revo Drive:
    http://www.ocztechnology.com/ocz-revodrive-3-x2-pci-
    express-ssd.html

    pojemność do 960GB na karte PCIEx4 z tego co widze w specyfikacji, byly
    tez napędy w formacie 3.5" o pojemnosciach 1TB, ale praktycznie nie bylo
    zbytu (bo to sztuka dla sztuki), malo kto potrzebuje takiej konfiguracji.