  • Data: 2011-10-31 15:39:20
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Andrzej <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Radosław Sokół wrote:

    > Powiedzmy, że zaoszczędziłeś 3 h działania komputera dzien-
    > nie. W efekcie przy tych 90 W dziennie zyskujesz 270 Wh,
    > miesięcznie 8 kWh, rocznie 97 kWh. Brawo, właśnie wydałeś
    > 500 zł by zaoszczędzić rocznie z 50 zł może.

    wydałem 350 zł, to tyle kosztował dysk. Zwróci się za parę lat.
    Dobrze, że się zwróci bo wiele elementów komputerowych
    nie zwraca się w ogóle!
    Choćby karta graficzna...

    > A teraz wyobraź sobie, że wznowienie działania komputera z
    > uśpienia (<10 W) lub hibernacji (0 W) na HDD trwa mniej wię-
    > cej tyle, ile pełne uruchomienie Twojego komputera i wszy-
    > stkich potrzebnych do pracy aplikacji oraz otwarcie doku-
    > mentów na SSD.

    ale u mnie wznowienie nie działa. Mam karta SAT, która nie wiedzieć
    czemu wybudza komputer zaraz po uśpieniu

    > W efekcie nic nie zyskujesz na wydatku poza ewentualnie nie-
    > co szybszą pracą komputera w niektórych okolicznościach. Ar-
    > gument zbity.

    no nie, bo mojego komputera uśpić się nie da!
    dochodzi jeszcze fakt, że SSD w ogóle nie hałasuje