    Date: Sat, 29 Oct 2011 17:19:35 +0200
    From: Andrzej <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ceny dysków

    ".Peeter" wrote:

    > 3 dni Ci zajęło wydedukowanie odpowiedzi, jednak nadal nie myślisz
    > tak, jak przeciętny użytkownik.
    >
    > Po pierwsze - porównujmy podobne pojemności, jeśli chcesz iść
    > tym tropem, to dysk 10krpm 150GB powinieneś porównać do SSD 160GB,

    a bardzo proszę
    Corsair Force 3 SSD 240GB za 1273 zł
    http://www.ceneo.pl/12297989?utm_source=chip&utm_med
    ium=api
    jeśli by to przeliczyć i odnieść do 160 GB to wychodzi 850 zł, a więc
    taniej od HDD.
    Warto też dodać, że ten SSD Corsair Force 3 już duuuuuuuużo szybszy od
    tego
    najszybszego HDD

    > a tutaj już ceny za 1GB są zbliżone, z niewielką przewagą HDD.

    póki co to ja wykazałem przewagę cenową, jeśli powyższy argument
    cię nie przekonuje to rzucę innym przykładem.
    W powyższym przykładzie rzuciłem SSD na SATAIII który jest demonem
    szybkości do najszybszego HDD. Teraz wezmę popularny Vertex 2,
    który będzie godnym rywalem do najszybszego HDD.
    160 GB tak jak chciałeś
    Kosztuje 852 zł
    http://www.ceneo.pl/10701986

    piszesz, że ceny ceny za 1GB są zbliżone, z niewielką przewagą HDD?
    stary... minąłeś się z prawda bowiem 852 zł jest mniejsze od 1000 zł i
    to dużo :)

    piszesz też, że 3 dni potrzebowałem na wydedukowanie odpowiedzi.
    i tu też się mylisz - przez te 3 dni ceny zdażyły się ukształtować na
    korzyść SSD :)

    > Po drugie - normalny użytkownik nie kupi dysku 10krpm, bo nie jest
    > mu potrzebna taka wydajność,

    Możesz mieć racje, ale tylko częściową, bowiem jest duży % użytkowników
    którym zależy tylko na wydajności to raz, a dwa to jeśli już porównujemy

    HDD do SSD to porównujmy modele o zbliżonej wydajności.

    > poza tym nie zniesie tego hałasu.

    to jest argument aby zainteresować się SSD.
    Nie piszę, by od razu kupować, ale zainteresować się.
    Z doświadczenia wiem, że jest ktoś już interesuje się danym produktem,
    to prędzej czy później go kupi ;)

    > są dyski do konkretnych zastosowań, a nie do domu. Normalny user
    > nadal kupi dysk 7200rpm 500/1000GB za dużo mniejszą kasę,

    prawda
    ale parę dni minęło i HDD jak drogie były, tak drogie są.
    Różnica między SSD jest mniejsza.

    > niż
    > mniejszy SSD. Pomyśl, że masz TYLKO SSD, nie masz HDD na dane.
    > Pomieścisz się na swoim 60GB? Albo nawet na 90/120GB? Bo ja nie.

    już o tym pisałem - szybki SSD na system, wolny i cichy HDD na dane.
    To na początek.

    > A większe SSD mają kosmiczne ceny. Zmienię zdanie, gdy zmienią
    > się ceny, a producenci poprawią kwestie bezawaryjności.

    to wszystko jest mozliwe, gdy SSD zaczną się sprzedawać.