-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
.wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Date: Mon, 06 Dec 2010 07:58:24 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 155
Message-ID: <idi1m7$1fjg$1@news.mm.pl>
References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
<7...@f...googlegroups.com>
<id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
<id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
<id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
<id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
<id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
<id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
<ida8u8$29kj$1@news.mm.pl> <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<idd39f$17j3$1@news.mm.pl> <4cfa8fcd$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<idfl7h$12oe$1@news.mm.pl> <4cfb6696$0$22812$65785112@news.neostrada.pl>
<idfq5u$m4q$1@news.mm.pl> <4cfbafbf$0$22804$65785112@news.neostrada.pl>
<idgccg$1gke$1@news.mm.pl> <4cfbbdb3$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
<idgnop$23gu$1@news.mm.pl> <4cfbf226$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
<idh026$p9d$1@news.mm.pl> <4cfc3dbe$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1291618823 48752 81.190.86.247 (6 Dec 2010 07:00:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 07:00:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4cfc3dbe$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332029
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-06 02:34, Tomasz Pyra pisze:
>> Dode czy inna mandaryne tez moge wysmiac za "umiejetnosci", czy raczej
>> ich brak, chociaz sam spiewakiem operowym nie jestem.
>> Kumasz analogie, czy nie bardzo?
>
> No to uwierz, że nawet najsłabszy kierowca w stawce F1 posiada takie
> umiejętności, że w dowolnej konkurencji samochodowej bez wysiłku wdeptał
> by ziemie Ciebie, mnie i każdego tutaj.
>
To Twoje zdanie.
Masz marne pojecie o umiejetnosciach kierowcow F1, ale o moich
umiejetnosciach nie masz, zadnego pojecia, jednak wyciagasz takie
smieszne wnioski, to akurat swiadczy o sile Twojego slowa (jest
bezwartosciowe).
> A jeżeli chcesz analogie, to oglądając F1 nie oglądasz ani Dody, ani
> Mandaryny, a oglądasz finał konkursu chopinowskiego - najlepszych
> kierowców świata.
>
Jasne, bo Ci tak marketoidy wmowily, dziwne, ze na poczaatku nikt w tym
F1 nie chcial specjalnie jezdzic.
Pomijam juz kretynskie regulacje i totalny brak widowiska jakim powinien
byc wyscig.
F1 to zwykla komercja dla plebsu i widac idealnie sie w nia wstrzeliwujesz.
To nawet Kubica nie jara sie F1, ale jezdzi zapewne, bo niezle mu placa.
> Oczywiście możesz wyśmiać wynik kogoś kto finału konkursu chopinowskiego
> nie wygrał i pisać że brzdąkać w klawisze każdy umie - bo mniej więcej
> właśnie to robisz. Ale to będzie śmieszne i takie podejście zawsze będę
> wyśmiewał.
>
Sratata, zamiast zmieniac tor dyskusji na smierdzace F1, wroc sie do
tego linka z samaru i przeczytaj co tam napisali.
A po krotce napsali tam, ze wasc pierdolisz i tyle, ale widac jaj Ci
brakuje, aby do bledu sie przyznac.
>
>>> Negujesz tu dziesiątki lat rozwoju technologii hamowania samochodu.
>>> Technologii która ma swoje mierzalne osiągnięcia - chociażby takie że
>>> dziś zieloniutki kierowca zatrzyma miękkie, rodzinne kombi szybciej niż
>>> kiedyś był to w stanie zrobić rewelacyjny kierowca w bezkompromisowo
>>> sportowym samochodzie.
>>
>> Ty twierdzisz, ze neguje, ja twierdze, ze nie, bo to ze marketoidy czy
>> inne komisje UE uchwalajace kolejne przepisy, ograniczenia, wymogi, cos
>> twierdza nie oznacza, ze tak w istocie jest.
>> Jak wymyslono ABS to jestem pewien, ze nikt z konstruktorow nie
>> twierdzil, ze system ten skraca droge hamowania, bo nie do tego zostal
>> stworzony.
>
> System został stworzony żeby samoloty nie robiły przy lądowaniu fikołków
> ani innych ewolucji - i uwaga! - mimo to hamowały sprawnie.
> Bo żadną sztuką było delikatnie wyhamować samolot. Sztuką było go
> wyhamować zdecydowanie (bo się pas startowy kończył), a mimo to żeby nie
> stracić nad nim panowania.
> Czyli de facto ABS służył od samego początku do tego żeby umożliwić
> pilotowi zatrzymanie samolotu szybciej, a równie bezpiecznie jak gdyby
> używał hamulców delikatnie.
>
> Bo cały czas mylisz dwie sprawy.
>
> Jedynym celem montowania skutecznych hamulców w samochodzie jest
> możliwość jak najszybszego zatrzymania samochodu. Udoskonalenia tych
> hamulców wprowadza się po to żeby można było zatrzymać się szybciej.
>
ROTFL.
Ja zawsze wszedzie slyszalem, ze ten system stworzyli aby nie stracic
sterownosci podczas gwaltownego hamowania... widac konstruktorzy sami
nei wiedza po co ten system stworzyli, a Pan Tomasz Pyra pozjadal
wszystkie rozumy i im to zaraz wytlumaczy :P
Napisales jzu do VW ze chyba ich pojebalo z tym ABS Plus?
> I tu nie ma różnicy kilka procent w testowym pomiarze drogi hamowania,
> bo hamując bez ABS kierowca ma tyle okazji do narobienia najróżniejszych
> błędów, że prawie zawsze zahamuje gorzej.
>
Moze przeczytaj ile to kilka procent jest, bo znowu klamiesz.
> Chodzi o skuteczność hamowania w realnych warunkach, na prawdziwej
> drodze w samochodzie kierowanym przez kierowce, którego warunki drogowe
> zmusiły do nagłego wytracenia prędkości.
> I tu już ABS wygrywa.
>
> Rozpędź się gdzieś gdzie można, na łuku, na luźnej nawierzchni (bo tam
> ponoć lepiej nie mieć ABS) np. do 130km/h i wtedy zrób hamowanie
> awaryjne bez ABS i z ABS.
> Zobaczysz jak daleko leży teoria od praktyki.
>
Wybacz nie wiem ile jezdzisz, ja jezdze juz w zasadzie od 5 roku zycia,
prawko mam od 17, obecnie rocznie robie okolo 30kkm, korzystam z kazdej
okazji na drodze, aby sobie doskonalic jazde, wiec mi o praktyce nie pieprz.
>
>> Wiec Tomaszu badz tak dobry i odnies sie do tego co tak uparcie wycinasz
>> z kazdego postu, albo zniknij juz z tej dyskusji jak to robi wiekszosc
>> PMSowych szczurow, ktorzy poszczekaja, popodgryzaja, przywala jakims
>> przytykiem, a potem bez grama argumentu znikaja.
>
> Ja akurat sporo kompletów opon zostawiłem na rozmaitych treningach.
> Również pod kątem używania ABS i coś tam jednak wiem co mówię.
> I nawet takim starym ABS-em jaki miałem w Corolli, którą na chyba na
> każdej nawierzchni jestem w stanie w teście drogi hamowania zatrzymać
> szybciej z wyłączonym ABS, nawet na odcinku specjalnym gdzie nic mnie
> nie zaskakuje bo z góry wiem gdzie hamować i jechać, ABS pozwala jednak
> jechać szybciej i hamować lepiej, a dzięki temu urwać czas przejazdu
> odcinka.
> I to jest właśnie to co różni teorię od praktyki.
>
> Teoretycznie można się zatrzymać szybciej bez ABS, to nie ulega
> wątpliwości - można tą teorię potwierdzić doświadczalnie, ale
> praktycznie w rzeczywistych warunkach trudno osiągnąć zadowalającą
> powtarzalność. I jeżeli wydaje Ci się że potrafisz to zrobić zawsze i
> wszędzie to masz racje - wydaje Ci się.
>
> Przekonania i argumenty które prezentujesz są bardzo typowe dla chyba
> większości kierowców - zresztą możesz sobie poszukać moich postów na pms
> sprzed iluś tam lat, kiedy to też hamowałem lepiej bez ABS, albo na
> granicy jego zadziałania i też byłem mistrzem kierownicy. Są kursy
> doszkalające dla kierowców, gdzie właśnie program ustawiony jest pod
> kątem wyprowadzenia takiego kierowcy z błędu w którym tkwi.
>
> Ja zacząłem jazdę samochodem trenować - jako sport, a nie jedynie tak
> sobie jeździć po bułki i nagle mi się optyka pozmieniała.
> I jedyne co mogę Ci zaproponować to taki trening. Dużo treningu.
> I nie 40km/h na placyku, a przypomnij sobie swoje rekordy prędkości i to
> jest ta prędkość którą należy ćwiczyć.
>
> Poćwicz sobie sytuacje hamowanie bliskie rzeczywistym i wtedy będziesz
> wiedział czym i jak jedziesz.
Ale ty o tych kurasch to do mnie czy do tych z samaru, a moze do tych z VW?
>
>
>> Moze wiecej merytorycznej dyskusji, mniej ambicjonalnie i do czegos to
>> doprowadzi, bo ja staram sie miec argumenty, Ty za to znizasz sie do
>> wysmiewania kogos o kim nie masz zielonego pojecia.
>
> Wybacz że wyśmiewam kogoś dla kogo umiejętności potrzebne żeby jeździć w
> F1 to "żadne cuda", ale to naprawdę jest bardzo śmieszne.
Tylko dla laika.
Wiec skoncz juz z tym F1 bo naprawde mnie ten temat nie interesuje i
wroc sie do artykulu, ktorego chyba boisz sie przeczytac.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 09:55 Arek (G)
- 06.12.10 10:03 Arek (G)
- 06.12.10 10:12 Karolek
- 06.12.10 10:13 Karolek
- 06.12.10 10:24 Arek (G)
- 06.12.10 10:31 Karolek
- 06.12.10 11:36 Tomek Kańka
- 06.12.10 11:48 Karolek
- 06.12.10 12:16 Tomek Kańka
- 06.12.10 12:27 Karolek
- 06.12.10 13:32 Arek (G)
- 06.12.10 13:38 Karolek
- 06.12.10 13:51 Arek (G)
- 06.12.10 13:56 Arek (G)
- 06.12.10 14:00 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
- Re: Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodziei najprawdopodobniej wyszła z auta,
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodzie i najprawdopodobniej wyszła z auta
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodzie i najprawdopodobniej wyszła z auta
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodzie i najprawdopodobniej wyszła z auta
- Jaka się wozi tyle ton niestabilnego materiału wybuchowego
- parkowanie Wroclaw
- Re: Unia wyzłomuje 15 letnie samochody gruchoty
- Kradziez wiatru
- Takich niestrzeżonych przejazdów kolejowych są w Polsce setki, a tysiące w Europie
Najnowsze wątki
- 2025-06-19 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- 2025-06-19 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- 2025-06-18 Poseł KO mecenas Giertych został pouczony o obowiązującym prawie [z SN]
- 2025-06-18 112
- 2025-06-18 Poznań => MLOps Engineer <=
- 2025-06-18 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-18 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-06-18 Łódź => Account Manager <=
- 2025-06-18 Warszawa => MLOps Engineer <=
- 2025-06-18 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-18 Zakaz używania Kreta
- 2025-06-18 Gdańsk => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-18 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-06-18 W państwie tuskiego "prawa" obywatel/poseł ma obowiązek planować pod kątem że będzie aresztowany [Urbaniak]
- 2025-06-18 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=