-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
.wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Date: Mon, 06 Dec 2010 07:58:24 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 155
Message-ID: <idi1m7$1fjg$1@news.mm.pl>
References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
<7...@f...googlegroups.com>
<id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
<id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
<id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
<id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
<id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
<id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
<ida8u8$29kj$1@news.mm.pl> <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<idd39f$17j3$1@news.mm.pl> <4cfa8fcd$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<idfl7h$12oe$1@news.mm.pl> <4cfb6696$0$22812$65785112@news.neostrada.pl>
<idfq5u$m4q$1@news.mm.pl> <4cfbafbf$0$22804$65785112@news.neostrada.pl>
<idgccg$1gke$1@news.mm.pl> <4cfbbdb3$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
<idgnop$23gu$1@news.mm.pl> <4cfbf226$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
<idh026$p9d$1@news.mm.pl> <4cfc3dbe$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1291618823 48752 81.190.86.247 (6 Dec 2010 07:00:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 07:00:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4cfc3dbe$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332029
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-06 02:34, Tomasz Pyra pisze:
>> Dode czy inna mandaryne tez moge wysmiac za "umiejetnosci", czy raczej
>> ich brak, chociaz sam spiewakiem operowym nie jestem.
>> Kumasz analogie, czy nie bardzo?
>
> No to uwierz, że nawet najsłabszy kierowca w stawce F1 posiada takie
> umiejętności, że w dowolnej konkurencji samochodowej bez wysiłku wdeptał
> by ziemie Ciebie, mnie i każdego tutaj.
>
To Twoje zdanie.
Masz marne pojecie o umiejetnosciach kierowcow F1, ale o moich
umiejetnosciach nie masz, zadnego pojecia, jednak wyciagasz takie
smieszne wnioski, to akurat swiadczy o sile Twojego slowa (jest
bezwartosciowe).
> A jeżeli chcesz analogie, to oglądając F1 nie oglądasz ani Dody, ani
> Mandaryny, a oglądasz finał konkursu chopinowskiego - najlepszych
> kierowców świata.
>
Jasne, bo Ci tak marketoidy wmowily, dziwne, ze na poczaatku nikt w tym
F1 nie chcial specjalnie jezdzic.
Pomijam juz kretynskie regulacje i totalny brak widowiska jakim powinien
byc wyscig.
F1 to zwykla komercja dla plebsu i widac idealnie sie w nia wstrzeliwujesz.
To nawet Kubica nie jara sie F1, ale jezdzi zapewne, bo niezle mu placa.
> Oczywiście możesz wyśmiać wynik kogoś kto finału konkursu chopinowskiego
> nie wygrał i pisać że brzdąkać w klawisze każdy umie - bo mniej więcej
> właśnie to robisz. Ale to będzie śmieszne i takie podejście zawsze będę
> wyśmiewał.
>
Sratata, zamiast zmieniac tor dyskusji na smierdzace F1, wroc sie do
tego linka z samaru i przeczytaj co tam napisali.
A po krotce napsali tam, ze wasc pierdolisz i tyle, ale widac jaj Ci
brakuje, aby do bledu sie przyznac.
>
>>> Negujesz tu dziesiątki lat rozwoju technologii hamowania samochodu.
>>> Technologii która ma swoje mierzalne osiągnięcia - chociażby takie że
>>> dziś zieloniutki kierowca zatrzyma miękkie, rodzinne kombi szybciej niż
>>> kiedyś był to w stanie zrobić rewelacyjny kierowca w bezkompromisowo
>>> sportowym samochodzie.
>>
>> Ty twierdzisz, ze neguje, ja twierdze, ze nie, bo to ze marketoidy czy
>> inne komisje UE uchwalajace kolejne przepisy, ograniczenia, wymogi, cos
>> twierdza nie oznacza, ze tak w istocie jest.
>> Jak wymyslono ABS to jestem pewien, ze nikt z konstruktorow nie
>> twierdzil, ze system ten skraca droge hamowania, bo nie do tego zostal
>> stworzony.
>
> System został stworzony żeby samoloty nie robiły przy lądowaniu fikołków
> ani innych ewolucji - i uwaga! - mimo to hamowały sprawnie.
> Bo żadną sztuką było delikatnie wyhamować samolot. Sztuką było go
> wyhamować zdecydowanie (bo się pas startowy kończył), a mimo to żeby nie
> stracić nad nim panowania.
> Czyli de facto ABS służył od samego początku do tego żeby umożliwić
> pilotowi zatrzymanie samolotu szybciej, a równie bezpiecznie jak gdyby
> używał hamulców delikatnie.
>
> Bo cały czas mylisz dwie sprawy.
>
> Jedynym celem montowania skutecznych hamulców w samochodzie jest
> możliwość jak najszybszego zatrzymania samochodu. Udoskonalenia tych
> hamulców wprowadza się po to żeby można było zatrzymać się szybciej.
>
ROTFL.
Ja zawsze wszedzie slyszalem, ze ten system stworzyli aby nie stracic
sterownosci podczas gwaltownego hamowania... widac konstruktorzy sami
nei wiedza po co ten system stworzyli, a Pan Tomasz Pyra pozjadal
wszystkie rozumy i im to zaraz wytlumaczy :P
Napisales jzu do VW ze chyba ich pojebalo z tym ABS Plus?
> I tu nie ma różnicy kilka procent w testowym pomiarze drogi hamowania,
> bo hamując bez ABS kierowca ma tyle okazji do narobienia najróżniejszych
> błędów, że prawie zawsze zahamuje gorzej.
>
Moze przeczytaj ile to kilka procent jest, bo znowu klamiesz.
> Chodzi o skuteczność hamowania w realnych warunkach, na prawdziwej
> drodze w samochodzie kierowanym przez kierowce, którego warunki drogowe
> zmusiły do nagłego wytracenia prędkości.
> I tu już ABS wygrywa.
>
> Rozpędź się gdzieś gdzie można, na łuku, na luźnej nawierzchni (bo tam
> ponoć lepiej nie mieć ABS) np. do 130km/h i wtedy zrób hamowanie
> awaryjne bez ABS i z ABS.
> Zobaczysz jak daleko leży teoria od praktyki.
>
Wybacz nie wiem ile jezdzisz, ja jezdze juz w zasadzie od 5 roku zycia,
prawko mam od 17, obecnie rocznie robie okolo 30kkm, korzystam z kazdej
okazji na drodze, aby sobie doskonalic jazde, wiec mi o praktyce nie pieprz.
>
>> Wiec Tomaszu badz tak dobry i odnies sie do tego co tak uparcie wycinasz
>> z kazdego postu, albo zniknij juz z tej dyskusji jak to robi wiekszosc
>> PMSowych szczurow, ktorzy poszczekaja, popodgryzaja, przywala jakims
>> przytykiem, a potem bez grama argumentu znikaja.
>
> Ja akurat sporo kompletów opon zostawiłem na rozmaitych treningach.
> Również pod kątem używania ABS i coś tam jednak wiem co mówię.
> I nawet takim starym ABS-em jaki miałem w Corolli, którą na chyba na
> każdej nawierzchni jestem w stanie w teście drogi hamowania zatrzymać
> szybciej z wyłączonym ABS, nawet na odcinku specjalnym gdzie nic mnie
> nie zaskakuje bo z góry wiem gdzie hamować i jechać, ABS pozwala jednak
> jechać szybciej i hamować lepiej, a dzięki temu urwać czas przejazdu
> odcinka.
> I to jest właśnie to co różni teorię od praktyki.
>
> Teoretycznie można się zatrzymać szybciej bez ABS, to nie ulega
> wątpliwości - można tą teorię potwierdzić doświadczalnie, ale
> praktycznie w rzeczywistych warunkach trudno osiągnąć zadowalającą
> powtarzalność. I jeżeli wydaje Ci się że potrafisz to zrobić zawsze i
> wszędzie to masz racje - wydaje Ci się.
>
> Przekonania i argumenty które prezentujesz są bardzo typowe dla chyba
> większości kierowców - zresztą możesz sobie poszukać moich postów na pms
> sprzed iluś tam lat, kiedy to też hamowałem lepiej bez ABS, albo na
> granicy jego zadziałania i też byłem mistrzem kierownicy. Są kursy
> doszkalające dla kierowców, gdzie właśnie program ustawiony jest pod
> kątem wyprowadzenia takiego kierowcy z błędu w którym tkwi.
>
> Ja zacząłem jazdę samochodem trenować - jako sport, a nie jedynie tak
> sobie jeździć po bułki i nagle mi się optyka pozmieniała.
> I jedyne co mogę Ci zaproponować to taki trening. Dużo treningu.
> I nie 40km/h na placyku, a przypomnij sobie swoje rekordy prędkości i to
> jest ta prędkość którą należy ćwiczyć.
>
> Poćwicz sobie sytuacje hamowanie bliskie rzeczywistym i wtedy będziesz
> wiedział czym i jak jedziesz.
Ale ty o tych kurasch to do mnie czy do tych z samaru, a moze do tych z VW?
>
>
>> Moze wiecej merytorycznej dyskusji, mniej ambicjonalnie i do czegos to
>> doprowadzi, bo ja staram sie miec argumenty, Ty za to znizasz sie do
>> wysmiewania kogos o kim nie masz zielonego pojecia.
>
> Wybacz że wyśmiewam kogoś dla kogo umiejętności potrzebne żeby jeździć w
> F1 to "żadne cuda", ale to naprawdę jest bardzo śmieszne.
Tylko dla laika.
Wiec skoncz juz z tym F1 bo naprawde mnie ten temat nie interesuje i
wroc sie do artykulu, ktorego chyba boisz sie przeczytac.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 09:55 Arek (G)
- 06.12.10 10:03 Arek (G)
- 06.12.10 10:12 Karolek
- 06.12.10 10:13 Karolek
- 06.12.10 10:24 Arek (G)
- 06.12.10 10:31 Karolek
- 06.12.10 11:36 Tomek Kańka
- 06.12.10 11:48 Karolek
- 06.12.10 12:16 Tomek Kańka
- 06.12.10 12:27 Karolek
- 06.12.10 13:32 Arek (G)
- 06.12.10 13:38 Karolek
- 06.12.10 13:51 Arek (G)
- 06.12.10 13:56 Arek (G)
- 06.12.10 14:00 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO