-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Date: Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <p5a8vf$e9u$1@node1.news.atman.pl>
References: <1syixv13bq7i0.l625fo44prbz$.dlg@40tude.net> <g...@m...org>
<p59emv$itq$1@node1.news.atman.pl> <xm5x2k9kug83$.dlg@myjk.org>
<p59ipr$n0d$1@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
<5a7868e1$0$680$65785112@news.neostrada.pl> <gu9nzxd0jgli$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 188.241.27.202
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1517856559 14654 188.241.27.202 (5 Feb 2018 18:49:19
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Feb 2018 18:49:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <gu9nzxd0jgli$.dlg@myjk.org>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180205-6, 2018-02-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624268
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-05 o 16:35, Myjk pisze:
> Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz
>
>> otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską
>> technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%.
>> również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności.
>
> Kto tak twierdzi, poza tobą?
>
>> tak więc przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać. :)
>> nawet biorąc pod uwagę, że taki ups na 3 kw, mozna zrobić ze starego
>> serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów.
>
> Sam Janusz w poprzednim wątku na PMB ci wykazał na swoim doświadczeniu, że
> UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wyłącznie strata
> pieniędzy do omawianego zastosowania.
Gdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla
ups-ów.
Albowiem akumulatory rozruchowe nie
> są przystosowane do podtrzymywania (ciągłego obciążenia, o cyklicznej pracy
> nie wspomnę), dlatego w samochodach się stosuje akumulatory trakcyjne a nie
> klasyczne rozruchowe.
Akurat jest dokładnie odwrotnie.
>
>> dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie
>> pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali.
Różne źródła podają max sprawność aku na 70%.
Czyli stosunek energii dostarczonej do odzyskanej z aku.
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.18 19:54 Janusz
- 05.02.18 20:06 Pszemol
- 05.02.18 20:33 Myjk
- 05.02.18 20:59 Myjk
- 05.02.18 21:03 Myjk
- 06.02.18 09:21 ToMasz
- 06.02.18 09:24 ToMasz
- 06.02.18 09:33 ToMasz
- 06.02.18 10:12 Myjk
- 06.02.18 10:44 Myjk
- 06.02.18 11:21 Myjk
- 06.02.18 12:11 Myjk
- 06.02.18 13:16 RadoslawF
- 06.02.18 13:33 Jacek Maciejewski
- 06.02.18 15:53 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=