eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCarnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowegoRe: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
  • Data: 2011-04-12 23:15:21
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 12/04/2011 22:47, A.L. wrote:
    > On Sat, 09 Apr 2011 16:05:27 +0100, Andrzej Jarzabek
    >>
    >> Jest dokładnie odwrotnie: na uczelni największe znaczenie ma zwykle
    >> treść, w praktyce inżynierii oprogramowania forma jest bardziej istotna.
    >
    >
    > Qrde, to jakis nonsens z ta "forma" i "trescia". "Tresc" ma byc taka
    > ze program robi to co ma robic, "forma" ma byc taka za program ma sie
    > wykonywac szybko i niezawodnie, ma byc tak prosty jak sie da ale nie
    > prostszy, a tekst programu ma byc czytelny.

    Z grubsza o to mi chodziło.

    > Jakos nei widze spzrecznosci miedzy jednym a drugim, ani specjalnei
    > nie widze roznicy miedzy uczelniami i biznesem

    Nie mam jakiegoś super wielkiego doświadczenia z uczelniami, więc może
    nie mam tutaj racji, ale różnica wydaje mi się taka, że projekty
    progrmaistyczne robione przez studentów zwykle krócej trwają, pracuje
    przy nich mniejsza ilośc ludzi i nie ma takich problemów ze
    zmieniającymi się wymaganiami czy rotacją w zespole, więc student ma
    mniejsze szanse, że problemy wynikające z niedostatków formy w jego
    kodzie, takimi właśnie jak nieczytelność czy wady projektowe, przyjdą i
    ugryzą go w tyłek.

    Nie mówię oczywiście, że w biznesie jest z tym różowo, ale że właśnie
    forma jest ważniejsza (niż na uczelni) bo generujee lub przeciwnie,
    pozwala unikać realnych problemów.

    Sprzeczności między jednym a drugim nie ma żadnej, ale też właśnie
    dlatego piszę, to co piszę, o biznesie: to, że program ma działać i
    robić to, co ma robić, to wiadomo, ale ważne też jest jeszcze żeby był
    pisany w sposób ułatwiający dalsze modyfikacje i utrudniający
    wprowadzanie do niego błędów. Na uczelni (tu moje wrażenia nie popartee
    porządnymi badaniami na reprezentatywneej próbie) braki formalne w
    zależności od zajęć czy prowadzącego mogą przejść bez bólu, o ile
    program robi to, co ma robić i spełnia formalne wymogi zadania, bo
    program nie jest w większości przypadków dalej rozwijany, porządnie
    testowany ani intensywnie użytkowany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: