  • Data: 2011-06-21 17:58:29
    Temat: Re: Canon, przesiadka na cyfrę, obiektywy, pytania
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jasne.... :-) A potem jak bym miał Nikona i zaczął pytać o szkła, to by mi
    > powiedziano: wywal Nikona, Canon to syf, kup Pentaxa. :-) Nie interesują
    > mnie wojenki tego typu ani dyskusje o wyższości świąt. Skoro raz wszedłem
    > ładnych parę lat temu w system Canona i mi on odpowiadał to już go
    > zmieniał
    > nie będę. A już szczytem absurdu byłoby sprzedawanie wszystkiego, żeby 50%
    > stracić na tej operacji i kogoś dorobić...

    Zupełnie nie interesują mnie wojenki systemowe i guzik mnie obchodzi marka
    sprzętu.
    Zwróce jednak uwagę, że argument "Skoro raz wszedłem ładnych parę lat temu w
    system Canona i mi on odpowiadał to już go zmieniał
    nie będę." jest nieracjonalny. Weź pod uwagę, że zmiana analogowego Canona
    na cyfrowe APS-C z gęstą matrycą jest na tyle poważna, że trzymanie się
    kurczowo systemu nie ma uzasadnienia - tak przynajmniej okazało się w moim
    wypadku. Być może gdybym miał kilka topowych obiektywów Canona byłoby
    inaczej. Zafiksowanie w swojej głowie jednego producenta dysponując jedynie
    obiektywową galanterią (na dodatek słabo pasującą do gęstego APS-C) nie jest
    dobrym pomysłem.

    > Czyli kupić syf.... No tak...

    Wykonanie jest adekwatne do ceny, natomiast właściwości optyczne są powyżej.

    > OK, tą argumentację przyjmuję. Podobno też z tym szkłem jest tak, że jego
    > jakość zależała od humoru robotnika, który go składał w fabryce... :-)

    Fakt - egzemplarze bywają różne. Trzeba pamiętać, że na opinie użytkowników
    ma wpływ także to, z jak gęstą matrycą był używany ten obiektyw. Ja
    próbowałem go używać z 50D i powiedziałem - pas.

    > A ten 17-85 nadaje się, czy raczej denko od butelki? :-)
    Używałem tydzień jeden egzemplarz na 50D. Wbrew opinii wielu, muszę
    stwierdzić, że było w miarę przyzwoicie (na pewno lepiej niż z 28-135) .
    Moim zdaniem cena tego obiektywu (zwłaszcza z drugiej ręki) jest aktualnie
    adekwatna do jego możliwości. Zakres jest fajny do turystyki, a cena taka,
    że nie będzie katastrofy, gdy coś mu się stanie.

    Podsumowując - przed wymianą analoga na cyfrę mnie też wydawało się, że
    muszę zostać "w systemie" bo mam już do niego trochę obiektywów.
    Zignorowałem rzeczowe porady znajomych, że jest to najlepszy moment na
    ewentualną migrację. I zostałem z "C" traktując to jako swoisty imperatyw
    ;). Stosunkowo szybko zorientowałem się, że moje argumenty nie miały sensu,
    a ja najwyraźniej miałem chwilowe zaburzenia rozumienia sensu życzliwych
    podpowiedzi.
    Dlatego proponuję jeszcze trochę porozmawiać i poczytać, skupiając się
    bardziej się na rzeczowej analizie argumentów drugiej strony, potem wziąć
    ołówek i spisać czego się oczekuje i z czego można zrezygnować, a na koniec
    policzyć ostateczne koszty docelowych zestawów w różnych systemach. I wtedy
    wybrać.

    --
    Lol