  • Data: 2010-01-13 10:10:12
    Temat: Re: Canon SX20 i Panasonic FZ28/38 i pytanie do uzytwkownikow
    Od: Przemo_bdg <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sty, 17:02, "?ukasz" <s...@g...pl> wrote:
    > Chce kupic jakis nowy kompakt, raczej juz sie nastawilem na Canona SX20 albo
    > Panasonica FZ, tylko jeszcze nie jestem do konca przekonany ktory wybrac
    > (narazie skladniam sie do Canona).
    > Moze ktos stal przed podobnym wyborem, i w koncu wybral jeden z tych
    > aparatow. Dlaczego akurat ten? Ktos mial mozliwosc przetestowania tych
    > produktow?

    Mialem, mam taki sam dylemat.
    Ostatecznie postanowilem sprawdzic samemu, sprzedawca zdecydowanie
    polecil z tych dwoch Sony HX1 ;)
    Zdjecia i filmy robione w tych samych warunkach, zdjecia na auto.
    1. Sony HX1- najbardziej wyrazisty obraz, najbardziej kontrastowy, az
    za bardzo, troche przebarwiony,
    co w sumie dalo troche nienaturalne zdjecie, dlatego odpadl.
    (Film bardzo szczegolowy, moznaby rzec ziarnisty, komputer nie dał
    rady odtworzyc, wiec filmu nie moge ocenic obiektywnie).
    2. Panasonic FZ38 - film i zdjecia najlepsze z calej trojki, bardzo
    ostre, wyraziste, dzwiek ok, stabilizacja dla filmu super - moim
    zdaniem lepsza troche niz w Canonie, bardzo "skuteczna" jasnosc
    obiektywu (podobnie jak Canon).
    Na minus - zoom na filmie jest wolny, za wolny jak dla mnie,
    troche plastikowy, sporo mniejszy od Canona i duzo lzejszy od niego.
    Przyciski bardzo drobne, sprawiaja wrazenie delikatnych, klapki od
    zlaczy super, duzo lepsze jak w Canonie.
    3. Canon SX20 - duży, obly, naprawde ciezki, sprawia wrazenie bardzo
    solidnego, troche niewygodne pokretlo zoomowania.
    Klapki od zlaczy takie jakies gumowe,ale nie ma tragedii.
    Co do zdjec - ladne, cieple barwy, naturalne, ale...
    w porownaniu z FZ38 - wygladaja troche jak za mgla, wynika to pewnie z
    funkcji odszumiania u Canona, ponadto Canon w trybie auto
    troche zawyzyl ISO w porownaniu z FZ, moze stad to wynika.
    Filmy - bardzo ok, porownywalne z FZ, kolory troche cieplejsze,
    subiektywnie odrobine lepsze
    od FZ.

    Reasumujac
    1. Sony HX1 - moze sie uprzedzilem, ale dla mnie troche cos nie tak z
    tym sprzetem.
    2. Panasonic FZ38 - najlepsza jakosc zdjec, filmy bardzo dobre,
    zblizone do SX20, dla na korzysc jednak SX20.
    Troche za plastikowy i za delikatne klawisze. Powolny zoom, ostrzenie,
    dzwiek - b.dobrze.
    3. Canon SX20 - kawal sprzeta, jednak w zdjeciach w trybie auto troche
    slabiej od FZ38, nie wiem jak przy manualnych ustawieniach.
    Filmy bardzo super. Szybki zoom, dobry dzwiek, szybkie ostrzenie.

    Mam nadziej ze choc troche pomoglem, ja niestety wciaz sie
    zastanawiam...
    Pozdrawiam
    Przemek