  • 1. Data: 2010-03-23 08:15:28
    Temat: Canon S1 IS problem z kartą 8GB
    Od: Filip Ostrowski <a...@g...com>

    Kupiłem kartę 8GB Kingston 133x i po włożeniu do aparatu miałem
    komunikat - błąd karty. Sformatowałem ją w czytniku, pod XP, w FAT32.
    Czytałem że aparat go obsługuję, więc i karty obsługuje. Ale nadal
    jest problem. Formatowanie karty w aparacie - dochodzi do końca i
    zamiera, czekanie nawet pół godziny nie pomaga, aparat zawiesza się.
    Próbowałem nowszy firmware (poprawiał obsługę kart) - ale na stronie
    http://web.canon.jp/imaging/pss1is/firmware-e.html po wpisaniu numeru
    seryjnego pisze mi, że mam najnowszy. Pomimo że kropki na klapce nie
    mam.
    Karta w komputerze działa - w aparacie nie. W internecie czytałem, że
    ludzie 4GB używają bez problemu z tym aparatem. Macie jakieś pomysły
    jak zmusić ją do działania?

    Pozdrawiam
    Filip

  • 2. Data: 2010-03-23 09:20:49
    Temat: Re: Canon S1 IS problem z kartą 8GB
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Karta w komputerze działa - w aparacie nie. W internecie czytałem, że
    > ludzie 4GB używają bez problemu z tym aparatem. Macie jakieś pomysły
    > jak zmusić ją do działania?

    Nie da się. S1 nie obsługuje kart SDHC. Te czterogigowe były zapewne zwykłe.

    Piotr

  • 3. Data: 2010-03-23 09:51:01
    Od: Filip Ostrowski <a...@g...com>

    On 23 Mar, 10:20, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:
    > Nie da się. S1 nie obsługuje kart SDHC. Te czterogigowe były zapewne zwykłe.

    Kupowałem ją jako Compact Flash Typ I, stąd sądziłem że do S1 się
    nada. SDHC to w takim razie standard zapisu a nie typ karty?

    Pozdrawiam
    Filip

  • 4. Data: 2010-03-23 09:57:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Nie da się. S1 nie obsługuje kart SDHC. Te czterogigowe były zapewne
    zwykłe.

    Zmarwie Cie: zwyklych SD tez nie obsluguje... :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-03-23 10:23:03
    Od: Al Gha <a...@g...com>

    On 23.03.2010 10:20, Uncle Pete wrote:

    > Nie da się. S1 nie obsługuje kart SDHC. Te czterogigowe były zapewne
    > zwykłe.
    >
    > Piotr
    Nie, żebym się czepiał, ale mam wrażenie, że S1IS był na CF'y.

    A/

  • 6. Data: 2010-03-23 10:35:03
    Od: Filip Ostrowski <a...@g...com>

    On 23 Mar, 11:23, Al Gha <a...@g...com> wrote:
    > Nie, żebym się czepiał, ale mam wrażenie, że S1IS był na CF'y.
    >
    > A/

    O dokładnie! :) Nie napisałem że to taki przedpotopowy sprzęt. To
    takie wielkie CF wielkości znaczka pocztowego.

    Pozdrawiam
    Filip

  • 7. Data: 2010-03-23 11:03:29
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Zmarwie Cie: zwyklych SD tez nie obsluguje... :P

    Racja. Pomerdało mi się.

    Piotr

  • 8. Data: 2010-03-23 11:04:43
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Nie, żebym się czepiał, ale mam wrażenie, że S1IS był na CF'y.

    Racja.

    Piotr

  • 9. Data: 2010-03-23 11:09:25
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Kupowałem ją jako Compact Flash Typ I, stąd sądziłem że do S1 się
    > nada. SDHC to w takim razie standard zapisu a nie typ karty?

    Wprowadziłem Ciebie w błąd, przepraszam. Chodziło mi o karty innego
    typu, do późniejszych modeli. Z Twoim typem kart sprawa wygląda inaczej
    - najprawdopodobniej albo masz uszkodzoną kartę, albo S1 "nie lubi"
    Kingstonów. SanDisk twierdzi, że w Twoim aparacie mają działać nawet
    karty 16 GB: http://pct1.sandisk.com/ProductList.aspx?DeviceID=11
    43

    Piotr

  • 10. Data: 2010-03-23 11:35:44
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Racja. Pomerdało mi się.

    UseNet... zawsze Cie tu wypunktuja... ;)

    Wracajac do tematu: faktycznie S1 IS obslugje
    FAT32, wiec nie powinno byc problemu, sam CF
    tez przeciez niby jest zgodny w kazda mozliwa strone.

    Obstawiam voodoo. :)

    Mam karte CF Canona 32 MB (z kompleu z jakims
    starszym Ixusem) ktora za diabla nie chce byc widziana
    w jednym z moich czytnikow. W reszcie i samym aparacie
    rzecz jasna dziala. Inne CF z "problematycznym" czytnikiem
    tez funkcjonuja bez zgrzytow.

    Voodoo panie... Voodoo...

    pozdrawiam,
    Vituniu.