  • 1. Data: 2009-05-06 01:46:19
    Temat: Canon: G10 gorsze od G9?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jaka myśl pikna przyświecała konstruktorom tego aparatu aby z jednej strony
    ładnie skrócić zooma aż do 28mm ale z drugiej wyrzucić kręcenie filmików z
    dużą rozdzielczością 1024x768 ?

    Używam swojego G9 do nurkowania i patrząc na parametry G10 spodobało mi się
    ta szerokokątność 10-tki, ale po odkryciu braku sekwencji filmowych wysokiej
    rozdzielczości odniechciało mi się upgradu... To jest bowiem tryb jaki
    bardzo lubię używać pod wodą i brakowałoby mi tego w G10.

    Dla porównania - specyfikacje apratów:
    G9: http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/20071
    1/table2.html
    G10: http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/20081
    1/table1.html

  • 2. Data: 2009-05-06 17:57:08
    Temat: Re: Canon: G10 gorsze od G9?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > rozdzielczości odniechciało mi się upgradu... To jest bowiem tryb jaki
    > bardzo lubię używać pod wodą i brakowałoby mi tego w G10.

    A tak swoją drogą, czy obiektyw od G10 pasowałby do G9?
    Gdyby pasował, to możnaby zrobić z dwu aparatów jeden dobry ;-)
    Body od G9 z video wysokiej rozdzielczości i szerokokątny obiektyw od G10...

  • 3. Data: 2009-05-06 18:23:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > A tak swoją drogą, czy obiektyw od G10 pasowałby do G9?

    Tak. Pasowałby. A ty poczekaj spokojnie na G11. Będą filmy 720p/30fps i
    1080p/15fps, albo 20fps, albo nawet pokuszą się zrobić konkurencję 5D i
    będzie nagrywał filmy 1080p/30fps:P
    Od HD nie ma już odwrotu, skoro nawet Pentax w najnowszej lustrzance
    zdecydował się na taki krok ;)

    > Gdyby pasował, to możnaby zrobić z dwu aparatów jeden dobry ;-)

    G9 przecieka i pyłki przepuszcza, więc nie wiem, czy się da ;)

    Generalnie nie ma sensu przesiadek ze sprzętu o jedno "pokolenie"
    starszego. Lepiej skakać co 2 albo 3 "pokolenia". Zupełnie jak z
    komputerami, chyba, że na prawdę coś dobrze uzasadnia taki zakup i z
    reguły są to finanse (firma, która nie może być do tyłu ze sprzętem,
    żeby nie tracić zleceń).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-05-06 20:35:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > będzie nagrywał filmy 1080p/30fps:P
    > Od HD nie ma już odwrotu, skoro nawet Pentax w najnowszej lustrzance

    No to poczekamy, zobaczymy...

    > G9 przecieka i pyłki przepuszcza, więc nie wiem, czy się da ;)

    Przecieka? W jakim sensie przecieka?

> [...]
    > komputerami, chyba, że na prawdę coś dobrze uzasadnia taki zakup i z
    > reguły są to finanse (firma, która nie może być do tyłu ze sprzętem, żeby

    Chodziło mi o zyskanie 28mm szerokokątności pasującej do pływania :)

  • 5. Data: 2009-05-06 21:01:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pszemol pisze:

    > Przecieka? W jakim sensie przecieka?

    No pyłki zasysa na matrycę, taki szczelny jest. Trzeba zdjąć obiektyw i
    matrycę wyczyścić, a to "trochę" bardziej skomplikowane niż w
    lustrzance. W każdym razie robi to notorycznie pewien egzemplarz ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-06 21:47:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > No pyłki zasysa na matrycę, taki szczelny jest. Trzeba zdjąć obiektyw
    > i matrycę wyczyścić, a to "trochę" bardziej skomplikowane niż w
    > lustrzance. W każdym razie robi to notorycznie pewien egzemplarz ;)

    A jak oddać do serwisu Canona, to ten certyfikuje naprawę po
    czyszczeniu wkładając tam włosa z dedykacją... ;-) Tak tak... I
    cyfrówki mają swoje losy... (Et... habent sua fata numerulli :))))

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 7. Data: 2009-05-07 07:00:35
    Od: Marx <M...@n...com>

    Pszemol pisze:
    > Jaka myśl pikna przyświecała konstruktorom tego aparatu aby z jednej strony
    > ładnie skrócić zooma aż do 28mm ale z drugiej wyrzucić kręcenie filmików z
    > dużą rozdzielczością 1024x768 ?
    pisane bylo wielokrotnie - w kazdej nowej wersji cos dodaja jedna reka,
    ale zabieraja druga, gdyz boja sie ze powstalby aparat idealny, i nikt
    nie chcialby go zmieniac.
    Ktorys Gx nie mial RAWa o ile pamietam, teraz w G11 pewnie zabiora
    stopke na lampe albo cos w ten desen
    Marx

  • 8. Data: 2009-05-07 13:47:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > No pyłki zasysa na matrycę, taki szczelny jest. Trzeba zdjąć obiektyw i
    > matrycę wyczyścić, a to "trochę" bardziej skomplikowane niż w
    > lustrzance. W każdym razie robi to notorycznie pewien egzemplarz ;)

    Ale to pewnie od używania. Normalny aparat leży 11 1/2 miesiąca w roku w
    szafie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2009-05-07 17:04:09
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mariusz [mr.] napisał:
    > A jak oddać do serwisu Canona, to ten certyfikuje naprawę po
    > czyszczeniu wkładając tam włosa z dedykacją... ;-) Tak tak... I
    > cyfrówki mają swoje losy... (Et... habent sua fata numerulli :))))

    Prosta rada - nie oddawaj do serwisu, gdzie pracuje brodacz :-)

  • 10. Data: 2009-05-07 18:53:06
    Od: "Bartosz (Balik) Balicki" <b...@o...pl>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > i matrycę wyczyścić, a to "trochę" bardziej skomplikowane niż w
    > lustrzance. W każdym razie robi to notorycznie pewien egzemplarz ;)

    Z tym czyszczeniem G9, to jest możliwe? Bo obgooglowałem net i nic
    konkretnego nie znalazłem, jedynie info, że Canon USA wymienia zafajdane
    G9 na nowe - nie zafajdane. Jeśli ktoś wie jak to zrobić to proszę o
    info/link do jakiegoś how-to. Byłbym niezmiernie wdzięczny, bo moja
    G9'tka zassała paprocha i do szału mnie tym doprowadza (jest dość spory
    ten paroch). Pół biedy ze zdjęciami - można delikwenta występlować, ale
    zrób to samo z filmikiem.