  • From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 27 Jul 2012 17:44:41 +0200
    Subject: Re: Canon EOS-M preview

    On 2012-07-27 15:15:55 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > No to fikcja, czy mało wygodna, zdecyduj się.

    Dla mnie to fikcja.
    Gorąca stopka do czasu pojawienia się dedykacji TTL, bo wcześniejsze
    dedykacje, to automat ustawiający czas synchro, czy świecący się
    piorunek, nie zmieniały funkcjonalności lampy. Lampa z tyrystorem
    działała na każdym aparacie tak samo. Po wprowadzeniu TTL zmieniło się
    to zasadniczo. Nikonowskie lampy (zresztą chyba mają to do dziś) poza
    TTL, miały tyrystor, Canon i Minolta usunęły całkowicie możliwość pracy
    w automacie niezależnym od aparatu. Lampy od nich na innych aparatach
    są manualnymi bardzo drogimi klamotami. Taka jest kompatybilność. A o
    nowej stopce minolty lepiej nie wspominać.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam