    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon EOS 650D
    Date: Tue, 12 Jun 2012 15:04:40 +0200

    > Użytkownik "astro" napisał w wiadomości grup

    > Zaprezentowano nastepce 600-setki:
    > www.optyczne.pl/4934-nowość-Canon_EOS_650D.html
    > www.dpreview.com/previews/canon-eos-650d-rebel-t4i

    Informacja o nowości na grupie dopiero dzień po premierze...
    po czterech dniach zamiast setek postów ciągle tylko jeden...

    Nareszcie! Wbrew pesymistom nie trwało to nawet 10 lat by amatorskie cyfrowe
    lustrzanki tak się upowszechniły, że kolejne premiery nie są wyczekiwane jak
    lądowanie na księżycu, a tłumy ludzi gotowych obrażać wszystkich innych za
    kolor paska na obiektywie lub jego brak przeniosły się na fora o
    smartfonach.

    Mam nadzieję, że idąc za ciosem ludzie dorosną do nie pytania każdego i na
    każdym kroku "czym focisz". To tak jakby pytać cieślę jakim młotkiem wbija
    gwoździe *. A co za różnica? Chcesz się dowartościować świadomością że
    używasz takiego samego sprzętu jak profesjonalista?

    * - tak wiem "prawdziwy" cieśla używa tylko i wyłącznie złączy ciesielskich
    (na pióro wpust itp. ) a nie gwoździ :-)

    A tu powinna się pojawić ciągle powtarzana anegdota o Newtonie i garnkach...
    Starzy znają a młodzi sobie wygooglają :-)

    A co do samego aparatu to pamiętam, że wiele lat temu na tej grupie ktoś już
    pisał o pomyśle by niektóre linie/kolumny pikseli zamienić na czujnik fazowy
    AF. Niestety nie pamiętam czy pisał to w kontekście jakiegoś patentu czy sam
    wymyślił, ani kto to był. Poczekam na testy, ale jeśli zadziała to jak
    powinno to może nie będzie to rewolucja ale spory krok w rozwoju fotografii
    cyfrowej.

    W tym momencie Canon ma wszystko co potrzeba do zrobienia systemu
    bezlusterkowego z matrycą wielkości APS-C i adapterem na stare szkła, a nowy
    naleśnik nawet z adapterem będzie wystarczająco mały i poręczny.

    Pozdrawiam
    Ergie