  • 1. Data: 2010-03-14 18:30:56
    Temat: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Cześć,

    Planuję kupić moją pierwszą lustrzankę i z rozeznania jakie zrobiłem, chyba
    nie znajdę teraz niczego lepszego niż Canon 5D Mark II. Fotografem jestem
    raczej miernym i tak naprawdę nie zajmowałem się tym od wielu lat, ale
    chciałbym to zmienić. Niestety, w ogóle nie znam się na obiektywach dlatego
    proszę o pomoc: jaki pierwszy obiektyw powinienem kupić do tego sprzętu,
    który byłby w miarę uniwersalny i pozwolił w miarę bezstresowo nauczyć mnie
    pewnych podstaw w korzystaniu z tego aparatu?
    Przy okazji - gdzie teraz najlepiej kupować, zarówno aparat jak i obiektyw?
    Macie jakieś godne polecenia sklepy, Allegro?

    Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie rady.

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 2. Data: 2010-03-14 18:46:22
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-03-14 19:30, Darek pisze:
> [...]
    > obiektyw? Macie jakieś godne polecenia sklepy, Allegro?
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie rady.

    Uniwersalny 24-70 lub 24-105.

    Tomek

  • 3. Data: 2010-03-14 19:02:20
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    > Uniwersalny 24-70 lub 24-105.
    >
    > Tomek

    A jakaś konkretna firma?
    I czy jest w sieci jakieś dobre miejsce, gdzie mógłbym poczytać o
    obiektywach, w tym także o podstawach?

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 4. Data: 2010-03-14 19:40:33
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > A jakaś konkretna firma?

    Nikkor.

    MSPANC....

    > I czy jest w sieci jakieś dobre miejsce, gdzie mógłbym poczytać o
    > obiektywach, w tym także o podstawach?

    Instrukcja obsługi do aparatu na początek.

  • 5. Data: 2010-03-14 19:46:15
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-03-14 20:02, Darek pisze:

    > A jakaś konkretna firma?
    > I czy jest w sieci jakieś dobre miejsce, gdzie mógłbym poczytać o
    > obiektywach, w tym także o podstawach?
    >
    > Pozdrawiam,
    >

    > Darek

    Nie wiem co odpowiedzieć :) Wg mnie 1000D jest dla ciebie o wiele
    lepszym korpusem od 5D.

    Tomek

  • 6. Data: 2010-03-14 19:48:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Darek pisze:
    > Cześć,
    >

    > Planuję kupić moją pierwszą lustrzankę i z rozeznania jakie zrobiłem,
    > chyba nie znajdę teraz niczego lepszego niż Canon 5D Mark II.

    Nie to, żeby mnie zazdrość zżerała, że ciebie stać, a mnie nie, ale czy
    naprawdę uważasz, że uczyć się jeździć trzeba koniecznie na Mercedesie
    klasy S???

    Zacznij lepiej od jakiejś lustrzanki entry-level:
    - Olympus E-620 (lub lepiej te "lustrzanki bezlusterkowe", czyli Olympus
    PEN)
    - Sony A500
    - Nikon D5000 lub D90
    - Canon 500D lub 550D lub 1000D
    - Panasonik G1, GH1 (nielustrzanki, ale ze stosunkowo dużą matrycą)
    - Pentax K-x lub K7

    Do każdego z systemów są tzw. uniwersalne obiektywy. Jeśli chodzi o
    zakres, to w miarę uniwersalnym jest zakres 24-105mm w ekwiwalencie dla FF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2010-03-14 20:30:51
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>

    troll :)

  • 8. Data: 2010-03-14 21:02:03
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-14 19:30, Darek pisze:
    > Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie rady.

    Podstawy i teoria:
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/
    O optyce:
    http://www.photozone.de/canon_eos_ff

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 9. Data: 2010-03-14 21:44:41
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co odpowiedzieć :) Wg mnie 1000D jest dla ciebie o wiele lepszym
    > korpusem od 5D.

    Dlaczego?
    5D ma po prostu kilka fiuczerów, które mnie nęcą.
    Chcesz mi powiedzieć, że 5D jest trudniejszym sprzętem dla początkującego
    niż taki 1000D?

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 10. Data: 2010-03-14 21:49:12
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie to, żeby mnie zazdrość zżerała, że ciebie stać, a mnie nie, ale czy
    > naprawdę uważasz, że uczyć się jeździć trzeba koniecznie na Mercedesie
    > klasy S???

    Koniecznie nie, ale jeśli ktoś może, to czemu nie? Przyjemniej się siedzi i
    w ogóle... :)
    Ok, czytam tę grupę od dość dawna i spodziewałem się takiego odzewu, ale od
    razu mówię: dziękuję za dobre rady co do samego body, ale zamierzam kupić 5D
    i już. Po prostu ten sprzęt chcę mieć, poradźcie mi tylko proszę jaki do
    tego dobrać obiektyw.

    > Do każdego z systemów są tzw. uniwersalne obiektywy. Jeśli chodzi o
    > zakres, to w miarę uniwersalnym jest zakres 24-105mm w ekwiwalencie dla
    > FF.

    Ok, ale jakiej firmy najlepiej kupić? Też Canona, czy coś innego?

    Pozdrawiam,

    Darek