    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Date: Wed, 17 Mar 2010 15:37:16 +0100

    On 2010-03-17 14:32:19 +0100, "Tadeusz" <...@s...onet.pl> said:

    > przecież to więcej niż proste: patrzę na jedno i na drugie i to które
    > bardziej mi się podoba jest lepsze :)

    Aha. Znaczy nie byłbyś w stanie rozróżnić w ślepym teście fotki z
    kompakta od tej z lustra na czymś pokroju galeria www czy wydruk 20x30
    w znakomitej większości przypadków. Ale grunt to mentalne przekonanie,
    że coś jest lepsze, bo tak mówią.

    > szkoda że tak ograniczone jest to zdanie...
    > bo niby czemu do pracy ma być komfortowo i wygodnie
    > a do nauki nie???

    A nie jest komfortowo w lustrach ze średniej półki? Komfort jest
    względny i czym innym jest dla zawodowca, czym innym dla amatora.

    > Przecież im wiecej możliwości w sprzęcie
    > do odkrycia w czasie nauki tym bardziej zachęca to do działania,

    Bzdura. Im więcej czynników do opanowania w czasie nauki, tym jest ona
    żmudniejsza i dłuższa. Nie na darmow sprzęt szkoleniowy w wielu
    dziedzinach jest maksymalnie uproszczony. A może podasz jakieś konkrety
    opcji w tym przypadku, które to miałyby takie cudowne działanie?

    > a i efekty lepsze - przyjemne z pożytecznym :)

    Zwłaszcza jak się próbuje używać opcji, których zasad działania się
    wogóle nie rozumie.

    > a co tego twojego "overkill" - może gdyby chcial kupić 1D
    > to byłoby to uzasadnione, ale amatorskie 5D ???

    Po pierwsze nie jest on wcale aż taki amatorski, po drugie na cholerę
    mu przewalanie plików 21 MPx, płytsza GO implikująca często większe
    problemy z ustawianiem ostrości oraz związana z tym sprzętem wielkość i
    ciężar - a wszystko to do nauki fotografowania?

    de Fresz