  • Data: 2010-03-15 14:24:56
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: Profesor Nic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 15, 1:44 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Raczej myślałem o zupełnie innym sprzęcie - mały Nikon z 18-105 np, mały
    > Canon, obiektywów bardzo fajnych o dużej krotności wyszło kilka, albo
    > wręcz któryś z nowych bezlustrzankowców.

    Rozumiem, faktycznie wtedy daloby sie sensownie odciazyc torbe (i
    portfel tez!). Oczywiscie przy pewnych jakosciowych kompromisach, ale
    one i tak dla przecietnego spacerowicza nie maja znaczenia. Na
    poczatek tez bym sugerowal podobny zestaw + tania jasna stalke, zeby
    posmakowac zabawy glebia i fotografii przy slabym swietle/w nocy.

    > Generalnie crop obecnie jest
    > wspierany ze znacznie większą siła, a najnowsze obiektywy bywają
    > rewelacyjne. FF ogólnie leci na tym, co już powstało kilka lat temu, a
    > to w skali rozwoju foto wiele.

    To fakt. Bez porownania wiecej cropow (aparatow) na rynku i ich
    sprzedaz tez bez porownania wieksza niz FF, wiec nie dziwi coraz
    wiecej osprzetu pod ten format. A FF leci nawet na starszych
    konstrukcjach, przedcyfrowych - w koncu to ten sam maly obrazek. Tylko
    ze wg mnie w szklarni do FF (w przypadku Canona) nie ma co poprawiac,
    moze oprocz cen oczywiscie :) Jesli chodzi o zakres, jest to co trzeba
    i z mozliwie dobra jakoscia. Moze dodac IS tu i tam, tyle. (ma
    marginesie - wolalbym zeby C. skupil sie na puszkach i zaczal zrzynac
    z Nikona :) )

    Sam nie wiem, moze troche jest tak, ze pod cropa troche latwiej robic
    coraz lepsze szkla, a przy FF osiagnieto jakis pulap, ktorego poki co
    w zaden wyrazny i rewolucyjny sposob nie da sie przekroczyc? No ale to
    juz zupelnie inny temat.

    > Pewnie że można 5D z 24-105, ale ani to jasne, ani też nie na spacer do
    > końca.

    No nie jest to prawdziwe tele, fakt, ale poza tym jesli popatrzec na
    oferte "spacerowek" pod FF, to nie ma bata na to szklo w zadnym
    systemie. Czasem mysle, ze tylko ono mnie trzyma przy firmie na C :)

    Pzdr,

    P.