  • Data: 2009-10-11 19:35:59
    Temat: Re: Canon EF 70-200 mm f/4L USM - czy warto doplacac do IS?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie miałem tego obiektywu w ręku, ale wrażenia mam podobne, bo kiedyś
    > wyłączyłem stabilizację w body, fotografując obiektywem 200 mm z czasem 1/200
    > i połowa zdjęć była poruszona. A do czasu 1/200 i przysłony f/4 to już musi
    > być dość sporo światła, praktycznie tyle co w jasny dzień. Chyba więc warto
    > dopłacić do IS.
    >
    > Maciej
    >
    > --

    zaden cud ze miales polowe poruszonych

    goralska regula mowi ze czas = 1/ekwF

    i tak ta regula bierze sie z czasow apaatow lunetkowych z migawka
    centralna dla wiekszego niz w cyfrze krazka rozproszenia , czyli jest
    ona dosyc liberalna.

    czyli ok 1/300 -1/400 a w praktyce jesli cialo jest lekkie trzeby
    da czas polowe krotszy czyli ok 1/600 sek.