  • 41. Data: 2009-09-01 11:20:55
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 12:52:22 +0200, "gietrzy" <c...@g...pl> said:

    > Ale Panowie, wy tu się kłócicie o pojedyncze piksele a tymczasem ten dslr
    > wreszcie nadąży za moją siostrzenicą ;)
    >
    > http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=
    7-10042-10239-10240

> [...]
    > AF point,
    > while * can be set to activate autofocus at a different point. The Depth of
    > Field Preview button could then be set to switch AF modes (from Zone AF to Spot
    > AF, for example) or to toggle between AI Servo and One Shot.
    >
    > Combine that with the possibility of automatically switching between two
    > selected points when changing the orientation of the camera, and the fact a
    > lens' AF STOP button has almost the same range of options as the Depth of Field
    > preview button, and you have a camera that is swimming in AF system

    Pytanie czy aby nie przedobrzyli z ilością konfiguracji, bo tak na oko,
    to ten system może się okazać za skomplikowany w oswojeniu dla wielu
    użytkowników, więc i tak będą jechać na centralnym z przekadrowaniem.

    de Fresz

  • 42. Data: 2009-09-01 11:35:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 13:14:23 +0200, "Matt " <m...@N...gazeta.pl> said:

    > http://www.optyczne.pl/2179-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_E
    OS_7D_-_za_kulisami.html):

    Tak jeszcze przy okazji - przepiękny bełkot piarowy - widać, że autor
    garściami czerpał z najlepszych wzorców propogandy ustrojów
    totalitarnych. Naprawdę warto przeczytać, bo ciągle nieczęsto można
    spotkać tak ładnie napisane maketing-fantasy ;-)))

    de Fresz

  • 43. Data: 2009-09-01 11:40:23
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > totalitarnych. Naprawdę warto przeczytać, bo ciągle nieczęsto można
    > spotkać tak ładnie napisane maketing-fantasy ;-)))

    E tam, lepiej oglądać :-)

    Maciej

  • 44. Data: 2009-09-01 11:43:11
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > to ten system może się okazać za skomplikowany w oswojeniu dla wielu
    > użytkowników, więc i tak będą jechać na centralnym z przekadrowaniem.

    Skoro nie umieli wymyślić dobrego systemu AF, to dodali guzików, które
    zmieniają tryby. Jak nie złapie ostrości na spocie, to może w trybie strefowym
    złapie... Wystarczy jedno, góra dwa naciśnięcia przycisku... A w tym czasie
    obiekt hyc i poza kadrem. Wtedy wina za nieudane zdjęcie leży po stronie
    fotografa, że wolno przyciski przełącza :-D

    Maciej

  • 45. Data: 2009-09-01 11:49:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Nie bierzesz pod uwagę jednego - w nowych wypustach, zwłaszcza Canona,
    > coraz bardziej z fajnej opcji cyfry, jaką jest możliwość obróbki, robi
    > się konieczność zastosowania umiejętnej obróbki, aby otrzymać przyzwoite
    > efekty.

    He, w sumie mnie się to podoba :)

    > Wcześniej bywało to konieczne z racji upośledzonego processingu
    > w body (kiepskie odszumianie bez możliwości regulacji, marna dynamika,
    > kiepskie AWB), dziś bardziej z racji marności tego, co wypluwają
    > matryce. Jak dla mnie oznacza to, że coś poszło nie tak w rozwoju
    > technologii. Bo znam milsze sposoby spędzania czasu, niż ślęczenie przed
    > kompem, aby cały materiał z plenerka przerobić na coś zjadliwego. Może i
    > jestem nietypowym juzerem, ze stosunkiem rawów do jpg na poziomie
    > 10-30%, ale też i ten model pstrykania nie jest aż tak rzadki (z
    > własnych obserwacji).

    W sumie brakuje, jak wspomniałem, luster dla zawodowych klepaczy. Tam
    wystarczy kilka Mpx, ale klarownych, dynamicznych z niski szumem. Tylko
    widać, mały rynek - na jednego wiedzącego, co to dynamika przypada
    dziesięciu, którzy chcą mieć więcej czegoś konkretnego (konkretnego w
    cyferkach na pudełku).

    > A tenpotencjał co Ci tak naprawdę daje, w porównaniu z puszkami 10-12
    > MPx? Aż taki skok jakości? Śmiem wątpić.

    12 przeskalowane na 6-8 dawało pewien wzrost jakości 1:1, 18 da go na
    pewno wyraźniej. Można ukryć cały śmietnik wysokiego iso lensblurem, a
    nie jakimś chamskim odszumiaczem dającym glacę i wyjdzie w końcu łagodny
    obraz z iso wyższego niż 1600 przypominający nieco slajd 400.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2009-09-01 11:51:29
    Od: "centur" <b...@w...pl>

    DLL032007XNR.HTM

    > Albo zmienili zdjęcie w międzyczasie, albo nie mogę znaleźć, gdzie coś
    świeci...

    > Maciej

    kompletnie nie kumam na co komu ten 7d z 18 mpix na aps-c w kontekście
    wprowadzonego zaledwie rok temu 50d. Canon powinien pójśc za sony i wprowadzić
    budżetową wersję 5d na co czeka z pewnością wielu właścicieli szklarnii od C.
    Jak czytam ze 7d ma byc killerem czegoś tam to smiać mi sie chce ....

  • 47. Data: 2009-09-01 12:21:18
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > świeci...

    Różowa duża plama - hot piksel widoczny w 1:1

    > Canon powinien pójśc za sony i wprowadzić budżetową wersję 5d

    Już wprowadził.

    Do wszystkich zawiedzionych, że 7D to nie FF lub, że ma za dużo MPx:

    porównajcie na IR iso800 z cropowej siódemki z iso800 pełnej klatki A850 ;)

    > Jak czytam ze 7d ma byc killerem czegoś tam to smiać mi sie chce ....

    W drugą stronę: czego killerem nie jest?

    Do Qby-skanera:

    czekam na GF-1, zobaczymy, ale mi chodzi właśnie o te wszystkie ficzery, zebrane
    razem w jedno body. Poza tym PAL/NTSC w jednym dla_mnie to bajka.
    Jeśli chodzi o papier to ja mógłbym pójść na PS-korki do Janka i kupić Omnie :)
    Chociaż coraz częściej ja (wujek) z dziadkiem chcielibyśmy jakiś plakat.
    Ile cm x cm byś zagwarantował w "twojej jakości" z pliku 7D?
    dałbym ci rawa i reszta na twojej głowie, na mojej "tylko" rachunek ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 48. Data: 2009-09-01 12:26:56
    Od: b...@w...pl

    > Różowa duża plama - hot piksel widoczny w 1:1

    > Już wprowadził.

    a to że między 5dmk2 a d700 jest 2 tys róznicy to ma dla ciebnie znaczenie, tym
    bardziej z a850 będzie z pewności jeszcze tańszy

    > Do wszystkich zawiedzionych, że 7D to nie FF lub, że ma za dużo MPx:
    >
    > porównajcie na IR iso800 z cropowej siódemki z iso800 pełnej klatki A850 ;)

    > W drugą stronę: czego killerem nie jest?

    niczego, kolejny marketingowy aparat z upchanymi na siłę pixelami

  • 49. Data: 2009-09-01 12:41:33
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    gietrzy <c...@g...pl> napisał(a):

    > Różowa duża plama - hot piksel widoczny w 1:1

    Czyli Canon jest konsekwentny. Kolejne cięcia kosztów w dziale kontroli jakości...

    > Do wszystkich zawiedzionych, że 7D to nie FF lub, że ma za dużo MPx:
    >
    > porównajcie na IR iso800 z cropowej siódemki z iso800 pełnej klatki A850 ;)

    .. abyście zobaczyli, co tracicie (plastyka obrazu) i co zyskujecie (łupież)

    ;-)

    Sorry, nie mogłem się powstrzymać.

    BTW: ze względu na brak aktualizacji firmware do A900/A850, trzeba nadal
    wywoływać wysokie czułości z RAW-ów.

    Maciej

  • 50. Data: 2009-09-01 12:53:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jakiś plakat. Ile cm x cm byś zagwarantował w "twojej jakości" z pliku 7D?
    > dałbym ci rawa i reszta na twojej głowie, na mojej "tylko" rachunek ;)

    Tak to ja nie pracuje - druk tylko z gotowych plikow :)

    Z G1 bardzo ladne wychodzi 20x30cm, ladne 30x45cm, obleci 40x60cm.
    Laikom podoba sie dowolny format ;)
    Pewnie z 7D ladne moze byc 30x45cm - to zreszta zalezy od oceniajacego...