  • Data: 2009-09-04 20:08:46
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin [3M] wrote:
    > Jak na razie mogę przyjąć do wiadomości, że:
    > - z pewnością są to matryce b. zbliżone

    Raczej bym uznał, że mają wspólne korzenie, conajmniej w wielu szczegółach
    projektował je jeden zespół. Czy wszystko absolutnie jest identyczne tego
    nie wiemy, ale z pewnością to jak się odgradzają pewne osoby jest po
    prostu śmieszne bo wiadomo że akurat te firmy z sobą bardzo współpracują.

    > - istnieją prawdopodobne, choć oficjalnie negowane teorie, że są układy
    > identyczne.

    Gdzie i co oficjalnie jest negowane? Zdaje się, że oficjalnie nie ma
    informacji na ten temat, a jedynie jakieś marketingowe wzmianki. Negują
    tylko Ci którzy chcą wierzyć w jakieś dziwne prawdy.

    > Dopóki nie zostanie wyjaśniona kwestia 14-bitowego przetwarzania A/C (za
    > DPR, i nie tylko) w D300 i 12-bitowego w Sony, będę przychylał sie do
    > wersji oficjalnej.

    Ale co tu wyjaśniać, bo nie rozumiem?
    W sony widocznie uznali, że 12 bitowy plik jest optymalny pod względem
    przetwarzania, szybkości zapisu i jakości. Matryca mogłaby dawać nawet
    128bit, ale co z tego jak prawdziwej informacji będzie na 12bitów? Pewnie
    tak po prostu jest i jest to decyzja rozsądna.
    Faktem jest, że obraz z D300 vs A700 nie różnią się czymkolwiek.
    Początkowy soft nie pozwalał wyłączyć odszumiania, aktualny znacznie
    poprawił JPG z aparatu i dodał kilka opcji, w tym to nieszczęsne
    odszumianie do wyłączenia. Aktualnie zestawiając obraz z jednego i
    drugiego aparatu nie ma jakiejkolwiek różnicy. Niewielkie zostały tylko w
    wołaczkach.

    d.