  • 41. Data: 2013-01-23 15:06:40
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Krystek wrote:

    > Lepszą dla kogo? I co z NEX-ami nie tak?
    >
    > K.

    Czytaj wyżej.

    Bo(o)t manager

  • 42. Data: 2013-01-23 15:24:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

    No ale pisałeś pierwotnie tak jakby przestał robić dobre zdjęcia a tu nagle
    wymieniasz inne cechy.
    Zresztą to nieistotne bo mnie chodziło ogólnie o BL zamiast SLR.

  • 43. Data: 2013-01-23 15:42:27
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 14:27, Ergie pisze:

    > Nie znam ani jednego użytkownika 35-tki na pełnej klatce ani
    > odpowiednika na cropie, oprócz zawodowców.

    Ale ja nie pisałem o 35 na pełnej klatce, tylko na cropie, czyli 50 na
    ff. Chcesz powiedzieć, że w czasach analogów czy cyfrowej ff 85
    było/jest bardziej popularne niż 50? Nie żartuj. 50-ka na cropie to taki
    ni pies ni wydra, ani to fajna portretówka ani standard, a jej
    popularność brała się z tego, że nie było za bardzo alternatyw cenowych
    jak ludzie chcieli mieć jakąś jasną stałkę, bo im brakowało światła.
    Canon od 10 lat nie jest w stanie zaprezentować budżetowego w miarę
    jasnego standardu na APS-C.

    > Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją aby ktoś był zadowolony ze swojego
    > szerokiego kąta. Zawsze słyszę marudzenie że musi się cofnąć o kilka
    > kroków by objąć cały budynek lub widoczek.

    No to jak sam zauważyłeś, w tym względzie Nikkor jest tańszy o 800 zł.

    > Ok tu przyznaję rację w Nikonie jest do wyboru też 55-200.
    > Ale jeśli piszesz o budżetowych rozwiązaniach to po co proponujesz 17-85
    > który nic nie wnosi oprócz ceny? Skoro użytkownik i tak kupi 55-250 to
    > można mu zaproponować lepszy optycznie i znacznie tańszy 18-55.

    Ale zestaw 650D + 18-55 jest o 200 zł droższy niż D5100 + 18-105, po co
    więc się ograniczać do krótszej ogniskowej, skoro za mniej można mieć
    lepsze optycznie i bardziej uniwersalne szkło, przy którym na chwile
    można odłożyć zakup tele i zobaczyć czy ekwiwalent 160 mm nie wystarczy
    i ile więcej jest potrzebne?

    > No więc porównajmy zestawy budżetowe
    >
    > Canon:
    > 18-55 - 380
    > 55-250 800
    >
    > Razem: 1180
    >
    > Nikon:
    > 18-55 - 400
    > 55-200 - 670
    >
    > Razem: 1100

    No to porównajmy sobie zestawy, bo tak wychodzi taniej niż kupowanie osobno:

    650D + 18-55 + 55-250 - 3400
    D5100 + 18-55 + 55-200 - 2700
    D5100 + 18-55 + 55-300 - 3100

    Jak widzisz w obu przypadkach zestawy Nikona wychodzą taniej, w
    przypadku krótszego tele dużo taniej. Co więcej, w cenie zestawu Canona
    możesz kupić D5100 + 18-105 + 55-300, czyli lepiej optycznie i większy
    zakres ogniskowych.

    > Dalej nie widzę aby oferta Nikona była "sporo ciekawsza". :-)

    Polecam okulistę :) A tak serio, to właśnie w segmencie budżetowym
    jednak różnice są, jak sam zauważyłeś, zoom od ekw. 24 mm - Nikkor o 800
    zł tańszy, z bardziej budżetowych spacerzumów (typu 18 - sto ileś)
    Nikkor o 300 stówy tańszy, ekwiwalent standardu na APS-C, Nikkor 400 zł
    tańszy, tele (w zależności od max ogniskowej) Nikkor tańszy lub droższy,
    jakieś podstawowe makro Nikkor 200 zł tańszy, 50-ka u Nikona droższa o
    300 zł (swoją drogą cena 850 zł jaką wcześniej podałeś na Nikkora 50/1.8
    jest trochę z kosmosu, w fotojokerze czy fotobasi to szkło kosztuje 700
    zł). Pod względem optycznym również ze wskazaniem na większość szkieł
    Nikona.

    --
    marcin

  • 44. Data: 2013-01-23 15:46:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > No ale pisałeś pierwotnie tak jakby przestał robić dobre zdjęcia a tu
    > nagle wymieniasz inne cechy.

    Ja tam jakoś dobrze zrozumiałem. :) (i chętnie usłyszę więcej
    tego typu obserwacji, gdy producent robi użytkownikowi pod górkę...)

    BTW: Panasonic kiedyś ostrzegł, że uniemożliwi używanie
    niefirmowych aku: udało się?)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 45. Data: 2013-01-23 15:57:04
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 15:06, Bo t manager pisze:

    > Wymieniam co mnie boli w mojej trójce:

    > 2. Brak sanek do lampy. (Duża ilość BL ze stajni sony nie ma)

    Nie widziałeś przed kupnem, że nie ma sanek do lampy?

    > 4. Szklarnia. (tu akuratnio da się poratować manualami, ale nie ma AF)

    A jakie lustro oferuje AF z manualnymi szkłami? Dostępność szkieł też
    nie byłą chyba żadną tajemnicą przed kupnem? Poza tym jest focus
    peaking, w lustrzankach (poza SLT) możesz o tym pomarzyć. Ponadto do
    Nexa czy m4/3 da się podpiąć praktycznie wszystko, co zostało do tej
    pory wyprodukowane, włącznie z "martwymi" już bagnetami, w lustrze
    zapomnij o takich możliwościach.

    > 5. To jest sony, a to oznacza że zrobienie alternatywnego software graniczy
    > z cudem.

    Podobnie jak do większości innych aparatów poza Canonem i Panasem nikt
    nie hackował firmware. Za to w Soniaczach jest możliwość dogrywania
    dodatkowych aplikacji, kto inny to oferuje?

    > Wiecej grzechów niepamiętam.
    > Jak już BL to od olka, albo panasa.

    Też uważam, że m4/3 jest ciekawszym systemem, ale akurat większość cech
    Nexa, które wymieniłeś była do zweryfikowania przed kupnem, więc nie
    rozumiem pretensji.

    --
    marcin

  • 46. Data: 2013-01-23 16:02:29
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > mieć lepsze optycznie i bardziej uniwersalne szkło, przy którym na
    > chwile można odłożyć zakup tele i zobaczyć czy ekwiwalent 160 mm nie

    Dodajmy do tego jeszcze wyższy crop u Canona, co zwłaszcza na
    szerokim robi pewną różnicę...

    [mr.]

  • 47. Data: 2013-01-23 16:35:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Ale ja nie pisałem o 35 na pełnej klatce, tylko na cropie, czyli 50 na ff.

    Masz rację nie zauważyłem że nie piszesz o odpowiedniku 35mm a o tej
    ogniskowej na FF. W takim razie tym bardziej nie rozumiem po co to
    amatorowi.

    Ja swoją 50-tkę kupiłem dawno temu w czasach analogowych gdy każdy grosz się
    liczył i nie było mnie stać na 85-tkę i używałem jako portretówki i do
    makro. Dopiero na cropie zacząłem jej częściej używać bo stała się typową
    portretówką. A i w makro dłuższa ogniskowa jest wygodniejsza.

    Gdyby Ci chodziło o jasny odpowiednik 28 albo 35 to mógłbym zrozumieć
    potrzebę na imprezy albo do fotografii wnętrz zabytków, ale standard? Dla
    amatora? Po co?

    > Chcesz powiedzieć, że w czasach analogów czy cyfrowej ff 85 było/jest
    > bardziej popularne niż 50?

    Nie chcę. W czasach analogów stałki były znacznie popularniejsze niż
    obecnie, bo ówczesne zoomy były delikatnie mówiąc kiepskie. Obecne zoomy w
    zakresie szeroki kąt do standardu dorównują niemal stałkom, więc i udział
    stałek w rynku spada.

> [...]
    > za bardzo alternatyw cenowych jak ludzie chcieli mieć jakąś jasną stałkę,

    Masz rację brakuje 5mm do mitycznych 85mm. To zaiste wielka strata która
    czyni ten obiektyw nienadającym się do portretów.

    > Canon od 10 lat nie jest w stanie zaprezentować budżetowego w miarę
    > jasnego standardu na APS-C.

    A pomyślałeś, że mało kto wie czego ludzie potrzebują jak Canon? Myślę, że
    tam siedzą lepsi spece od marketingu niż Ty czy ja i skoro tego nie robią a
    mimo to są największym producentem dslr to chyba o czymś świadczy.

    > No to jak sam zauważyłeś, w tym względzie Nikkor jest tańszy o 800 zł.

    Jest. Więc gdyby porównywać kit z takim jednym szkłem to polecałbym Nikona.

> [...]

    > odłożyć zakup tele i zobaczyć czy ekwiwalent 160 mm nie wystarczy i ile

    Nie porównuję zestawów z body, bo w każdym systemie można kupić tańsze i
    droższe. Można np. wziąć do porównania 600D, albo nawet 1100D, ale po co.

    [ciach]

    > No to porównajmy sobie zestawy, bo tak wychodzi taniej niż kupowanie
    > osobno:

    Nie będę się licytował, porównując zestawy z innym body, bo t onie
    pisakownica. Zwróciłem tylko pytającemu uwagę na to aby najpierw rozważył
    obiektywy, a później body, a Tobie na to że napisałeś bzdurę o "sporo
    ciekawszej" ofercie.

> [...]
    > (swoją drogą cena 850 zł jaką wcześniej podałeś na Nikkora 50/1.8 jest
    > trochę z kosmosu, w fotojokerze czy fotobasi to szkło kosztuje 700 zł).

    W zależności od tego jaki zestaw szkieł sobie upatrzysz to możesz udowodnić
    dowolną tezę, ale nijak to nie usprawiedliwia twierdzenia o "sporo
    ciekawszej" ofercie.

    > Pod względem optycznym również ze wskazaniem na większość szkieł Nikona.

    No, no coraz lepiej. Rozkręcasz się :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2013-01-23 17:25:53
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 16:35, Ergie pisze:
    > Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Masz rację nie zauważyłem że nie piszesz o odpowiedniku 35mm a o tej
    > ogniskowej na FF. W takim razie tym bardziej nie rozumiem po co to
    > amatorowi.

    Nie, ja cały czas piszę o 35 mm podpięte pod cropa, czyli ekwiwalent 50
    mm na FF, czyli chyba najbardziej uniwersalne z tanich jasnych szkieł.

> [...]
    > obecnie, bo ówczesne zoomy były delikatnie mówiąc kiepskie. Obecne zoomy
    > w zakresie szeroki kąt do standardu dorównują niemal stałkom, więc i

    Jakby tak zajrzeć w torby fotografów z cyfrowymi FF, to 50-ka znajdzie
    się dużo częściej niż 85.

    > A pomyślałeś, że mało kto wie czego ludzie potrzebują jak Canon? Myślę,
    > że tam siedzą lepsi spece od marketingu niż Ty czy ja i skoro tego nie
    > robią a mimo to są największym producentem dslr to chyba o czymś świadczy.

    Tak tak, Canon panaceum na potrzeby ludzkości :) To tylko świadczy o
    tym, że Canon olewa linię cropową. Nowe, budżetowe 35-ki pod cropa
    znajdziesz zarówno na bagnet F, A jak i K, tylko nie w Canonie.

> [...]
    > pisakownica. Zwróciłem tylko pytającemu uwagę na to aby najpierw
    > rozważył obiektywy, a później body, a Tobie na to że napisałeś bzdurę o

    Też na to zwróciłem uwagę pytającemu. Jeżeli dla Ciebie zestaw
    uniwersalny spacerzum plus jasny standard, który w Nikonie jest tańszy o
    ok. 700 zł od Canonowego jest bzdurą, a w przypadku, gdy weźmiemy szkła
    od ekw 24 mm (co sam zresztą proponowałeś) to różnica robi się już ponad
    1000 zł, to współczuję klapek na oczach.

    --
    marcin

  • 49. Data: 2013-01-23 17:27:17
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    mt wrote:

    > W dniu 2013-01-23 15:06, Bo t manager pisze:
    [ciach]
    > Nie widziałeś przed kupnem, że nie ma sanek do lampy?
    Wtedy myślałem że mała lampka mi wystarczy.

> [...]
    > Nexa czy m4/3 da się podpiąć praktycznie wszystko, co zostało do tej
    > pory wyprodukowane, włącznie z "martwymi" już bagnetami, w lustrze
    Nowe Pentaxy focus peaking podobno mają. Niezrozumieliśmy się do nexa z af
    to jest mało szkieł, ale można ratować się manualami wtedy nie ma AF.
    Poza tym mam zapłacić wiecej za podstawowy 18-55 niży kosztowało body?
    Obiektywy są drogie w stosunku do jakości.

    > Podobnie jak do większości innych aparatów poza Canonem i Panasem nikt
    > nie hackował firmware. Za to w Soniaczach jest możliwość dogrywania
    > dodatkowych aplikacji, kto inny to oferuje?
    Taa... Może w nowych nexach to jest, ale w starych?

    > Też uważam, że m4/3 jest ciekawszym systemem, ale akurat większość cech
    > Nexa, które wymieniłeś była do zweryfikowania przed kupnem, więc nie
    > rozumiem pretensji.
    Widzisz wszystko niestety wychodzi w praniu...
    A "pretensje" są po to by ktoś inny w to nie wdepnął przypadkowo.

    Bo(o)t manager

  • 50. Data: 2013-01-23 17:30:43
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    quent wrote:

    > No ale pisałeś pierwotnie tak jakby przestał robić dobre zdjęcia a tu
    > nagle wymieniasz inne cechy.
    > Zresztą to nieistotne bo mnie chodziło ogólnie o BL zamiast SLR.

    Nie robi dobre, ale do makrofotografii to on się zupełnie nie nadaje w/g
    mnie. A tym się próbuję zajmować i ciągle mnie coś w nim wkurza.

    Bo(o)t manager