  • 31. Data: 2010-08-26 20:16:04
    Temat: Re: Canon 60D już oficjalnie
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > http://optyczne.pl/3226-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_EOS_6
    0D.html#komentarz

    > I wygląda raczej na poprawione 550D niż na następcę 50D ;)

    Dobrze, że kupiłem w kwietniu C 50D, fotograf z dużym aparatem wygląda
    poważnie :-)
    Wygląda to na oczyszczanie przedpola dla następcy 7D, niż na coś innego.
    Chyba też, nie ma sensu utrzymywać trzech segmentów lustrzanek
    cyfrowych, nie ma na to uzasadnienia technologicznego, również
    marketingowo to źle wpływa na kupujących wyroby z najniższej półki.
    To, że wpływa źle, mieliśmy okazję już przerabiać wielokrotnie na tej
    grupie, właściciele 450D zawsze wrzeszczeli, jaki to świetny aparat mają
    - to prawie 50D, a nawet lepiej - a to przecież szajs.
    Bez obrazy.
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2010-08-26 22:35:49
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.08.2010 Mateusz Papiernik <m...@m...net> napisał/a:
    0D.html#komentarz

    > No to zdaje sie, ze Canon jednak rozsegmentował rynek dalej nie chcac
    > zabierac kupujacych siodemce...
    >
    > Cytując Sergiusza Rozanskiego
    >
    > #v+
    > Jak wyjdzie 60D to przeskoczy 7D i to będzie przewodnik
    > półprofesjonalnej grupy.
    > #v-
    >
    > Jak to mowia: niezbadana jest polityka Canona ;-)

    Moment moment, w wielu rzeczach istotnych dogonił 7d - kluczowe
    matryca, w kilku przewyższył - obrotowy i chowany wyświetlacz,
    ergonomia (joy w kółku może być fajną opcja, nie trzeba palca
    przenosić), wywoływarka raw w body - dobre do pracy w terenie i
    wysyłki miniatur w przygodniego pc.

    Co do 7d - hmm, tyle kasy, ciężkie pudło i nadal crop z matrycą
    trzycyfrówki, wolałem dołożyć do ff.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 33. Data: 2010-08-27 05:55:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J-L-F" i56i1t$gkg$...@n...onet.pl

    > grupie, właściciele 450D zawsze wrzeszczeli, jaki to świetny aparat mają - to
    prawie 50D, a nawet lepiej - a to przecież szajs.

    Krzyczeli, że C 450 D to szajs, że nie ostrzy!!!!
    A jest świetny -- jak na swoją cenę i na swoje czasy.
    Za 10 lat będzie zabytkiem. :)
    Ale na razie jest dobry w swojej klasie. Nie robi 10 klatek
    na sekundę, nie ma wysokiej czułości, ale i nie kosztował
    dużo -- moim zdaniem na swoją cenę i swoje czasy jest świetny.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2010-08-27 07:57:35
    Od: AMI <a...@g...com>

    No jestem ciekaw tego aparatu, 18Mpx robi wrażenie, ciekawe jak z
    szumami na 3200? Na zdjęcia przyrodnicze,sportowe może być ciekawą
    alternatywą dla tych którzy nie mają kasy wyłożyć na droższe Dmarki.
    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 35. Data: 2010-08-27 08:24:12
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-26 17:14:06 +0200, mt <t...@i...pl> said:

> [...]
    > coś nowego, tylko pytanie czy miałby to być "tani i prosty" korpus FF
    > czy z zupełnie innej strony jeszcze coś poniżej D3100 w stylu sony
    > A33/55. Patrząc na specyfikację D3100 nie za bardzo widzę następcę
    > D5000, bo co on niby miałby mieć, żeby się jakoś sensownie od D3100
    > odróżniać? Śrubokręta przecież nie dołożą. Tak do końca nie wiem jakie
    > w tej chwili jest zapotrzebowanie na topowe korpusy APS-C, możliwe że N
    > będzie dążył do unifikacji lini D90 i D300 plasując następcę jako mocno
    > doposażony D90 a powyżej tej półki zacznie się FF, ale to tylko

    Tak wczoraj jeszcze mnie naszło na przemyślenia, to aż zacytuję sam z
    siebie z pewnego forum:

    Trochę mnie zastanawiają ruchy cenowe, bo w nich mogą czaić się pewne
    podpowiedzi.
    I tak, patrząc historycznie:
    D60 630 dolców
    D80 999
    D300 1799

    D3000 449 (tu pojawia się rozdzielenie entry-level na dwa modele, które
    mają ceny niższe i wyższe od poprzednika)
    D5000 729 (j.w.)
    D90 999 (cena identyko jak poprzednik)
    D300s 1699 (spadek o 100 USD)

    i teraz
    D3100 699 dolców (czyli mamy skok prawie do pułapu D5000)

    Jako ciekawostka podobne zestawienie u Canona:
    450D 799
    40D 1299

    1000D 549
    500D 799
    50D 1299
    7D 1699

    550D 799
    60D 1099

    Wszystkie ceny w dolcach, bo to poniekąd stabilniejsza waluta w tej
    branży, wszystkie za samo body, wszystkie tzw. "list price", czyli
    wywoławcze z momentu ukazania się aparatów na rynku.

    U Canona przez całe lata ceny były stabilne, dopiero teraz 60D ma
    obciętą w porównaniu do poprzedników o 200 USD, co dodatkowo podkreśla
    obniżenie jego pozycjonowania. Ciekawa jest korekta ceny D300s w
    stosunku do D300, a przypominam że w międzyczasie zaliczyliśmy
    szaleństwo cenowe związane z mocnym jenem. No i czemu nagle D3100
    podskoczył z ceną prawie do poziomu D5000? Moim zdaniem może to
    świadczyć o możliwości zapowiadającej się wywrotki segmentów - Canon
    poprzestawiał półki, aby podejść bliżej Nikona, a ten teraz
    poprzestawia swoje, być może aby zagrać konkurentowi na nosie.
    Pytanie do przemyśleń: jak teraz Nikon podzieli cenowo swoją ofertę -
    czy pomiędzy D3100 za 700, a D300s za 1700 będzie jeden model za
    powiedzmy 1200, czy dwa, za odpowiednio np. 1000 i 1300 USD? A może to
    po prostu wywrotka nazw i pojawi się jeszcze coś poniżej D3100, a nazwę
    po D5000 odziedziczy następca D90?

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-08-27 08:26:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-26 20:39:56 +0200, Pan Peresada <p...@p...pl> said:

    > od kiedy setki tysiecy kupujacyach sa dowodem na cokolwiek?

    Od wtedy, gdy to oni robią dobrze producentom, generując duży przypływ
    gotówki do jego kieszeni. W przeciwieństwie do kilku internetowych
    malkontentów.

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-08-27 08:28:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-27 09:57:35 +0200, AMI <a...@g...com> said:

    > No jestem ciekaw tego aparatu, 18Mpx robi wrażenie, ciekawe jak z
    > szumami na 3200?

    Matryca w nim użyta jest gdzieś od roku na rynku, więc od dawna już
    wiadomo co jest warta. Nawet jeśli Canon zastosował jakieś triki
    produkcyjno-softwarowe, to ile może być lepiej, z 5%?

    de Fresz

  • 38. Data: 2010-08-28 01:01:30
    Od: "HALF&HALF" <v...@o...eu>

    No to ja juz wiem jaka z czesci tego korpusu bedzie najczesciej wymieniana i
    najbardziej poszukiwana po przeroznych serwisach :-) Chyba poprzestane na
    poprzedniku 60ki :-)

    HALF & HALF

  • 39. Data: 2010-08-28 04:57:07
    Temat: Re: Canon 60D juĹź oficjalnie
    Od: "DD" <d...@o...pl>

    > http://optyczne.pl/3226-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_EOS_6
    0D.html#komentarz

    > I wyglÄ&#65533;da raczej na poprawione 550D niĹź na nastÄ&#65533;pcÄ&#65533; 50D ;)

    MEGA WYPAS! Przebili Nikona D90. Jestem ciekaw czy NIKON D7000 będzie równie
    dobry...

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 40. Data: 2010-08-28 08:42:53
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4c761690$0$22801$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > http://optyczne.pl/3226-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_EOS_6
    0D.html#komentarz

    > I wygląda raczej na poprawione 550D niż na następcę 50D ;)

    normalnie kabaret. Co jakis czas podnisi sie lament o odchylane ekraniki w DSLR
    ze ich niema itd. jak ten sie pojawia to podnosi sie lament ze sie pojawil i
    bedzie
    sie psul :)

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski