  • 21. Data: 2011-06-08 09:40:12
    Temat: Odp: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ism8q5$o9v$...@m...internetia.pl...

    > Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl> napisał w wiadomości

    > DOKLADNIE o tym kolko mowie
    > ni to wygodne ani pewne
    --------------------
    No tak, ale przecież nie trzeba włączać ekranu by zmienić korektę
    ekspozycji. Właściwie to nic nie trzeba włączać/naciskać, po prostu
    kręcisz kółkiem i się zmienia. Chyba prościej się już nie da.

    --

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <s...@p...pl> tel. 897633408, 502218138
    www.stopa.cso.pl

  • 22. Data: 2011-06-08 09:51:56
    Temat: Re: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > DOKLADNIE o tym kolko mowie
    > ni to wygodne ani pewne

    tu sie z Toba zgodze.
    U mnie rozwiazanie canona tez nie wzbudza zachwytu.
    wywolamy niekonczaca sie dyskusje - ktore rozwiazanie lepsze canona
    czy nikona , z kolkiem umieszczonym poziomo wyzej blizej krawedzi
    aparatu ?

    W praktyce lepiej mi sie sprawdza kolko nikonowskie z dwoch powodow:

    1. wlasciwie nigdy nie przestawilem niechcacy nastaw ( w canonie
    noszac aparat na pasku , na szyji lub przez ramie jest to niemal pewne
    - trzebaby wylaczac/ zalaczac kolko co jest niewygodne)

    2. wole w pozycji aparat przy oku ruch wahadlowy kciuka lewo prawo w
    pozycji wyprostowanej , niz takie wciskanie zgietego kciuka w "te i we
    wte " pod twarza.

    Z tym, ze to jest inny problem - nie brak w wizjerze informacji na
    temat korekty expozycji , a ergonomi obslugi.

  • 23. Data: 2011-06-08 10:40:06
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    7g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]
    > pewne
    > - trzebaby wylaczac/ zalaczac kolko co jest niewygodne)
    ----------------
    Ja tez nie pamietam, by mi sie samo przestawilo. Nie ma takiego
    problemu. To nie jest zrobione tak bezmyslnie, ze w torbie sie
    samo przestawia. Kólko jest aktywne tylko wtedy, gdy wyswietlane
    sa informacje na wyswietlaczach, czyli po wcisnieciu spustu.

    > 2. wole w pozycji aparat przy oku ruch wahadlowy kciuka lewo prawo w
    > pozycji wyprostowanej , niz takie wciskanie zgietego kciuka w "te i
    > we
    > wte " pod twarza.
    ----------------
    Dla mnie jest to bardzo wygodne, wygodniejsze niz w Nikonie.
    Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

  • 24. Data: 2011-06-08 11:15:25
    Temat: Re: Odp: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > samo przestawia. Kólko jest aktywne tylko wtedy, gdy wyswietlane
    > sa informacje na wyswietlaczach, czyli po wcisnieciu spustu.

    kolko jest jeszcze aktywne przez 5 sekund od chcili nacisniecia
    spustu.
    nie prowadze statystyki jak czesto mi sie przestawia , ale tak na
    oceniajac nawyczucie - biorac ze soba aparat na zewnatrz , w trakcie
    spaceru z 1 , 2 razy w ciagu dnia sie zdaza.
    to nie jest wielki problem , ale o tyle denerwuje ze biorac aparat do
    oczu musze sprawdzic czy sie nie przestawilo.
    i najczesciej jest przestawione jesli nie sprawdzam.

    > ----------------
    > Dla mnie jest to bardzo wygodne, wygodniejsze niz w Nikonie.
    > Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

    pewnie to kwestia wielkosci i budowy dloni , akurat w moim przypadku
    bardziej odpowiada mi fiozofia nikona , ale tragedii nie ma ,
    oczywiscie mozna sie przyzwyczaic , w sumie jest to rozwiazanie
    dobre , ale w moim przypadku nazwalbym nikonowskie - lepszym.

  • 25. Data: 2011-06-08 21:38:42
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > No tak, ale przecież nie trzeba włączać ekranu by zmienić korektę
    > ekspozycji. Właściwie to nic nie trzeba włączać/naciskać, po prostu
    > kręcisz kółkiem i się zmienia. Chyba prościej się już nie da.

    cholera no, stawiam browca:)
    szkoda ze w wizjerze nie ma widoku przepalen:)
    ale moze kiedy stworza super matryce to juz nie bedzie potrzebne:P