  • 11. Data: 2011-06-07 05:51:17
    Temat: Re: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Jun., 07:39, JD <j...@g...com> wrote:

    > załapałem :)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > JD

    zalapac moga ci, ktorzy nie znaja defincji podstawowych. tzn moga
    zgadnac.

    ev = ld(przyslona *przyslona/czas)
    ld- logarytm o podstawie 2
    oznacza to, ze zmieniajac przyslone lub czas regulujemy EV

    pytajacy uskarza sie, ze nie ma w wizjerze mozliwosci regulacji ev.

    czyzby mial taki egzemplarz c60d , w ktorym w wizjerze nie widac czasu
    i przyslony ?

    jesli domyslac sie ze to korekta naswietlania , to canon ma drabinke ,
    w ktorej widac te korekte .

    czyzby pytajacy mial egzemplarzc60d , w ktorym nie ma drabinki.

    ev podaje sie dla okreslonej nastawy czulosci matrycy.

    c60d ma w wizjerze wskaznik czulosci w ISO.
    czyzby pytajacy mial egzemnplarz nie pokazujacy nastawy ISO.

    Dziwi mnie , ze niektorzy uznaja sie tu za fachowcow w dziedzinie
    fotografii a nie znaja najbardziej podstawowych definicji . oczywiscie
    nie musza , nie maja obowiazku , ale udzielanie porad na ten temat to
    zwyczajne fantazjowanie , nie zawsze zgodne z prawda.

  • 12. Data: 2011-06-07 06:01:28
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-07 07:51, XX YY pisze:

    > czyzby mial taki egzemplarz c60d , w ktorym w wizjerze nie widac czasu
    > i przyslony ?

    Canona omijam szerokim łukiem, ale trzeba mieć w sobie dużo złej woli,
    żeby "nie zrozumieć" pytania w tak uproszczonej formie podanego.

    JD

  • 13. Data: 2011-06-07 06:15:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Canona omijam szerokim łukiem, ale trzeba mieć w sobie dużo złej woli,
    > żeby "nie zrozumieć" pytania w tak uproszczonej formie podanego.

> [...]

    jezeli regulacja EV oznaczalaby korekte EV , a canon ma w wizjerze
    darabinke pozwalajaca na kontroel tej " regulacji".

    to nijak stwierdzenie ze nie podoba sie brak kontroli ev wizjerze nie
    moze byc prawdziwe.

    albo pytajacy mial cos innego na mysli , albo nie rozumial o co pisal.

    zwrocilem na to tyko uwage w przyplywie dobrej woli , by ustrzec
    innych czytajacych aby na podstawie takich co tu mowic dyletanckich
    wypowiedzi nie wyrabiali sobie jakiegokolwiek pogladu.

    nastepna opinia " zajebisty AF" - moze i tak . w stosunku co c50d
    krok w stecz wskutek usuniecia microjustingu AF - co w praktyce
    oznacza jesli chcesz miec ostro z niektorymi obiektywami musisz do
    warszatau.

    zatem winenes mi pogratulowac dobrej woli.

  • 14. Data: 2011-06-07 06:29:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-07 08:15, XX YY pisze:
    > albo pytajacy mial cos innego na mysli , albo nie rozumial o co pisal.

    Pytający zrobił skrót myślowy, wszyscy chyba oprócz Ciebie załapali, a
    Ty się nadal tłumaczysz. Po co?
    I naprawdę, więcej ludzi tu wie, co oznacza EV :)

    Tak na marginesie, pewien ktoś dokładnie tak samo nie korzystał z
    wielkich liter, za to dokładał spację przed każdym przecinkiem. To się
    nazywa ''odcisk palca'' i pomaga w identyfikacji ''anonimów'' :)
    Tak ładnie Ci szło z nowym alter ego, ale zaczynają pojawiać się rysy :)

    --
    pozdrawia Adam
    /oddychając uszlachetniam powietrze/

  • 15. Data: 2011-06-07 07:06:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Jun., 08:29, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Pytaj cy zrobi skr t my lowy, wszyscy chyba opr cz Ciebie za apali, a
    > Ty si nadal t umaczysz.

    a skad o tym mozesz wiedziec ile osb zrozumialo?

    Moim zdaniem kazdy , kto wie co to jest ev i wie ze w canonie jest
    drabinka musi natychmiast zauwazyc ze zostal napisany unfug.
    Zaden aparat dslr dzisiaj nie ma regulacji ev wprost, inaczej niz za
    pomoca czasu , przyslony , czulosci .
    rownie dobrze mozna pisac, iz nie podoba mi sie, ze aparat nie ma
    wbudowanego zegarka i nie widze godziny w wizjerze, albo tez i fazy
    ksiezyca. Moze sie komus nie podobac, czemu nie-kazdy ma prawo do
    swoich upodoban.

    Jesli mial na mysli korekte Ev to canon ma w wizjerze - i to bardzo
    wygodna , rowniez oddzielna dla lampy blaskowej.
    coz wiecej chciec ?

    >Po co?
    napisalem - z powodu dobrej woli.

  • 16. Data: 2011-06-07 07:34:29
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-07 09:06, XX YY pisze:

    > Jesli mial na mysli korekte Ev to canon ma w wizjerze - i to bardzo

    I tego trzeba było z dobrej woli się domyśleć i mu to napisać,

    > napisalem - z powodu dobrej woli.

    a nie, ze złej popisywać się chęciami regulacji słońca,
    zapominając o uproszczeniach językowych.

    JD

  • 17. Data: 2011-06-07 07:42:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > a nie, ze złej popisywać się chęciami regulacji słońca,
    > zapominając o uproszczeniach językowych.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > JD

    1.po stronie wyjscia EV mozesz regulowac za pomoca mocy zrodla swiatla

    2.po stronie wejscia za pomoca czasu , przyslony , czulosci.

    niezadowolenie bylo z powodu braku mozliwosci w wizjerze regulacji EV

    poniewaz c60d ma w wizjerze widoczne i regulowalne wymienione w p2
    parametry wiec brakuje tylko wyminionego w p 1- a wiec mocy zrodla
    swiatla.

    jak to zrealizowac w aparacie he? - to oczywisty nonsens. Wystarczy
    tylko chwile sie zastanowic nad tym co zostalo napisane , czy to ma w
    ogole sens. Przyznam sie ze nie lubie czytac rzeczy bez sensu.

  • 18. Data: 2011-06-07 07:51:13
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Przyznam sie ze nie lubie czytac rzeczy bez sensu.

    I nie dostajesz schizofrenii przegladajac swoje wlasne posty? ;P

    BP, MSPANC.
    Vituniu.

  • 19. Data: 2011-06-07 08:57:38
    Temat: Odp: Canon 60D co mi sie nie podoba
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    > o probowales zmienic parametry ekspozycji krecac kolkiem?
    > musisz wlaczyc ekran, odpowiednia pozaycja z ekranu powinn byc
    > aktywna
    > i krecisz kolkiem
    >
    > w glupi 400d byl guziczek od tego + np: kolko
    ------------------------
    Może kręcisz nie tym kółkiem co trzeba. Korekcję ekspozycji
    regulujesz tylnym kółkiem, o ile masz je włączone. Jak je
    włączyć lub wyłączyć w tym modelu - nie wiem. Poczytaj sobie
    w instrukcji.

    --

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <s...@p...pl> tel. 897633408, 502218138
    www.stopa.cso.pl

  • 20. Data: 2011-06-07 22:21:10
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > regulujesz tylnym kółkiem, o ile masz je włączone. Jak je
    > włączyć lub wyłączyć w tym modelu - nie wiem. Poczytaj sobie

    DOKLADNIE o tym kolko mowie
    ni to wygodne ani pewne