  • Data: 2009-07-06 06:59:37
    Temat: Re: Canon 600/4L IS vs 600/4L
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Tyrala wrote:

    > No wlasnie chyba dlatego, ze TC od strony puszki ma 7 stykow, nie?
    > Temu pewnie ten, ktory jest blizej body juz nie ingeruje w jasnosc.

    kenko ma 8 stykow od strony body... zreszta extender canonowy (przynajmniej
    w pierwszej wersji takze ma tylko 7 bo dwa styki sa polaczone i sa
    uziemieniem )
    Mam serwisowke canonowego extedera 1.4 i 2.0 i po rozebraniu sigmy wszytsko
    wyglada dokladnie tak samo... podejrzewam ze kenko tez. W srodku jedyny
    elektroniczny dinks to wlacznik zasilania w postaci switcha :)

    poza tym extender modyfikuje info o jaznosci nie informujac body ale samo
    szklo! a dzieje sie to przez zwarcie odpowiedniej kombinacji tych trzech
    stykow w zaleznosci od extendera (oznaczonych jako w kolejnosci od reszty
    com1, ext0, ext1).... przy tc x1.4 zwiera wszystkie trzy styki razem... przy
    tc x2.0 zwiera com1 i ext1 czyli dwa skrajne...
    Ciekaw jestem co robi w przypadku TC x3.0 kenko :)
    Wiec nie ma szansy na porpagacje

    Najnowsze extendery canona tez nie ma dodatkowych stykow... by bylo ich 10
    czy 11 od strony body.
    Zreszta producenci (sigma canon) pisza o nie uzywaniu innych szkiel jak ich
    :) i o nie laczeniu TC. :)
    Do tego ich TC nie da sie laczyc wiec te 3 dodatkowe styki nie byly im
    potrzebne... a poza tym jak by propagowac odpowiednie zwarcia bez dodatkowej
    elektroniki :)
    A tc maja budowe prosta jak konstrukcja cepa :)

    Steel