  • Data: 2009-08-02 21:44:23
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A tak serio - szybciej i sprawniej jest przekadrować niż wybierać punt af.
    > To stara szkoła i nie znam nikogo z zawodowców pracującego inaczej.
    > Autowybór punktu af znowu jest w ogóle nieporozumieniem, chyba że mamy
    > szybko poruszający się obiekt i godzimy się z dużym odsetkiem nietrafień
    > (ściślej - trafień pierwszego planu, niekoniecznie tego, który ma być
    > trafiony).
    > Wybór punktu z aparatu unieruchomionego statywem stracił sens w chwili
    > powstania lv.

    no widzisz, gdybys mial model wyzszy od 3 cyfr to bys wiedzial, ze
    wybor pola AF to ulamek sekundy o ile podlaczy sie do tej funkcji joya :)
    I generalnie nikt jeszcze poza metnym pieprzeniem nie był w stanie
    odpowiedzieć jak kadrować z centralnego robiac portrety tak aby miec
    ostrosc na oku w 1/3 wysokosci kadru albo wyzej ostrzac na to oko
    centralnym i kadrujac. Zeby potem ostrosc nie byla na nosie albo uszach.
    Aha mowimy o portreciena F1.8 przy GO powiedzmy 2-3 cm.

    Otym ze to nie trendy wiem, mala GO ti owiocha tez wiem :)
    Slucham zlotych rad bo w sumie duzo foce ale ta sztuka jakos mi nie
    wychodzi :)

    LV to swietna sprawa, przekonałem się o tym w 50D, moze kiedyś
    przyspieszy alena arzie to tylko statyw i nieruchomy cel. Szkoda.

    Roger