  • Data: 2009-08-03 05:25:33
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Widze ze Ty tak mozesz do znudzenia - wiec OK, po raz kolejny i tak do
    > znudzenia bede Ci powtarzal - to efekt uboczny pracy konstruktorow a nie
    > cel do ktorego dazyli. Zalozeniem nie bylo wyciszenie pracy lustra ale tez
    > nikt nie kwestionuje ze ciche lustro jest zaleta (zazwyczaj).

    A skad o tym mozesz wiedziec ?
    Byles czlonkiem zespolu konstruktorow?
    A moze menagerem , ktory formulowal zalozenia?
    Wybacz al nie mozesz byc zrodlem wiadomosci na ten temat.

    A ja przypominam sobie iz w przeszlosci dosyc czesto napotykalem sie w
    prasie fotograficznaj na informacje na temat kolejnych rozwiazan
    konstrukcyjnych zmierzajacych do wyciszenia i zmniejszenia drgan od
    lustra.
    Skomplikowane mechanizmy sluzace temu.
    Ja nie wierze , zwyczajnie nie wierze , gdyz to sie kupy nie trzyma ,
    iz konstrutorzy zamierzali jedynie podniesc szybkosc pracy lustra nie
    zajmujac sie problemem amortyzacji drgan i halasu.
    Skoro lustro pracuje szybciej , napiera wiekszej energii kinetycznej ,
    ktora musi przekazac hamujac. to jest oczywistym , ze zagrozenie
    wiekszym halasem oraz zwiekszonymi drganiami wystepuje. A skoro udalo
    sie halas i wstrzasy ograniczyc to nie wierze , ze jest to "skutek
    uboczny" - jak piszeszesz - a wynik swaidomego dzialania i dazenia do
    okreslonego celu.

    Nie ma sensu jesli bedziesz jeszcze 10 000 razy powtarzal , ze to
    skutek uboczny gdyz
    - to nie ma w naszej dyskusji zadnego znaczenia czy c50d pracuje
    ciszej wskutek efektowow ubocznych czy jest to zamierzenie
    konstruktorskie . c50d jest wyraznie cichszy i drzy mniej - cecha
    majaca znaczenie w praktyce.
    - nie mozesz wiedziec jaki w istocie cel mieli konstruktorzy , mozna
    sie domyslac po wynikach. A wynikiem jest spokojniejsza praca lustra ,
    czyli mozna sie domyslac , ze byla ona celem konstruktorow - nie
    wierze , ze cos tu bylo dzielem przypadku i efektem ubocznym.

    > Dla Ciebie moze nie - ale dla wielu roporterow tudziez fotografow ktorym
    > zdarza sie robic zdjecia reportazowe to bardzo istotny parametr.

    ja tej cechy nie wymienilem porownujac oba aparaty , gdyz nie jest
    najwazniejsza.
    Akurat ja z niej korzystym , tzn robie zdjecia w serii dosyc czesto i
    wieksza czestotliwosc zdjec jest dla mnie b korzystna z calkiem
    innych powodow.

    Szybkosc jaka odawalo sie osiagnac za pomoca dzwigni szybkiego
    przesluwu jest w zdecydowanej wiekszosci przypadkow fotografii
    amatorskiej wystrczajaca . Ile to moze byc - 1 zdj/sek ?

    > Rozmawialismy o Canonie 50D wiec nie schodz na konkurencyjna marke :-)

    nie schodze na marke konkurencyjna c50d ma obudowe elektronowa czyli
    wykonana ze stopow aluminiow-magnezowych.