    From: PSYLO <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 450D i stałka 50mm 1.8 - problemy z ostrzeniem
    Date: Sun, 15 Mar 2009 13:22:08 +0100

    z/svc pisze:
    > Teraz to już sam nie wiem, czy to wina aparatu/obiektywu, czy może ja
    > zwyczajnie nie potrafię tego sprzętu używać? Chociaż nie jest to mój
    > pierwszy aparat, z jakieś 5 lat robiłem już zdjęcia innymi Canonami,
    > ale kompaktami.

    Przy f/1.8 często GO jest tak malutka, że do utraty ostrości w
    zamierzonym miejscu wystarczy delikatne poruszenie ciałem, którego Ty w
    ogóle nie poczujesz przy robieniu zdjęcia. Jeśli do tej pory
    fotografowałeś kompaktami to ta kwestia Cię nie dotyczyła, bo tam GO
    była znacznie większa, czyli dla uzyskania takiego efektu zamiast
    poruszyć głową 5mm do przodu musiałeś zrobić kilka kroków ;-) "Problem"
    ten istnieje niezależnie od korpusu, czy w ogóle systemu przy
    odpowiedniej przysłonie i skali odwzorowania.

    Opowiastki o złym AF w 450D możesz spokojnie włożyć między bajki.

    --
    PSYLO