  • Data: 2009-03-15 14:50:29
    Temat: Re: Canon 450D i stałka 50mm 1.8 - problemy z ostrzeniem
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jerzy Kępa pisze:
    > Może też jest tak, że oglądając zdjęcie po części subiektywnie
    > odbieramy fragmenty bardziej kontrastowe lub o specyficznej fakturze
    > jako ostrzejsze.
    > Pierwsza fotka z http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/04/22.htm
    > Oczy i usta OK, nos jakby mniej, ale IMO ramiączko i część ramienia znów OK
    > chociaż mam wrażenie że są bliżej obiektywu.

    Tam jest tzw. ''tani efekt'' - lokalne podostrzenie ust i oczu, modelki
    to lubią :)
    W tych zdjęciach chodziło mi o to raczej, że w warunkach dość kiepskich
    (przyciemnione piloty lamp, często tylko jeden aktywny - modelki nie
    lubią mocnego światła, oraz nie takie znowu wielkie i jednoznaczne
    kontrasty) af 450d radzi sobie całkiem dobrze.

    > Ale to co obserwuję u siebie jest powtarzalne. Miałem na mysli bugi które
    > objawiaję się w sytuacji dość niestandardowej zawartości kadru.
    > Przykład (może trochę wydumany i kiepski): silna koncentracja
    > powierzchni super
    > kontarstowych w obszarze leżącym w pobliżu punktu ostrości kapkę mniej
    > kontrastowego
    > albo o innej fakturze. I mam wrażenie, że to działa powtarzalnie.

    Obszar detekcji af jest dość duży i trzeba czasem trochę ''umknąć'' z
    terenu uprzywilejowanego dla af w teren nas interesujący. AF zawsze
    będzie szukał pierwszego planu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl