  • 61. Data: 2011-07-29 11:31:07
    Temat: Re: Canon 350D ostrosc
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > mialem na mysli to, ze jesli ostrzenie na LV to konieczna zmiana body. A
    > to mi sie wcale nie usmiecha. Ale pomysl, zeby na wycieczki nosic jakis
    > mniejszy, lzejszy sprzet nie jest zly.

    tak na prawde problemu nie da sie rozwiazac.
    posiadasz obiektyw ktpry zle ostrzy. a ze to zmienia sie z ogniskowa
    wyregulowac sie nie da - to niestety przypadlosc ( niemal ? )
    wszystkich ( ?) zoomow o b szerokim zakresie ostrzacych w detekcji
    fazy-
    i masz naiprostsze najtnsze body strczej generacji , ktore tez nalezy
    do robiacych najwieksze bledy.

    Ktos tam napisze ze ma ten aparat i jakis obiektyw i ostrza mu dobrze.
    sa dwie mozliwosci - albo nie widzi bledow , albo na zasadzie slepej
    kury ktoprej trafia sie ziarno akurat trafil na zestaw wspolpracujacy
    o jakis akceptowalnych bledach. Ale na pewno nie o tym zakresie
    ogniskowych.

    Jesli chcialbyc rozwiazac problem ostatecznie i uzywasz aparatu w
    celach wycieszkowych - ot fotografia ogolno-domowa to zapoznaj sie z
    aparatmai typu fuji finepiux3200 i podobnymi z tej rodziny. masz
    szeroki zakres ogniskowych, w 90% przypadkow bedziesz korzystal z
    zalet takiego aparatu w 10 % moez zauwazysz wady w stosunku dslr.

    Mam sprzet b. wysokiej klasy jak i prostre hybrydy io w warunkach
    wycieczkowych wiecej zalet maja hybrydy amniej wad niz dslr.

    Zwroc tez uwage na czasy naswietlania.
    przyczyna nieostrosci moga byc zbyt dligie czasy naswietlania , oc zym
    czasami sie nie mysli.
    przyjmij czasy naswietlania nie dluzsze niz 1/2ekqF tzn dla np 200 mm
    ( ekw 320 mm) przyjmij 1/640 tj lub krocej - wykluczysz ryzyko
    poruszenia.

  • 62. Data: 2011-07-29 11:44:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    JD schrieb:

    > Narysuj to sobie i przyznaj się do pisania totalnych bzdur.
    >
    > --
    > JD

    ho ho ho geniusz .
    panowie kapelusze z glow.

    przekatna nie zmienia sie o czynnik ok 1,6 dla (c) ( dokladniej
    1,44 pierw. z dwoch ) he ?
    a bok nie zmienia sie o czynnik 2 he ?

    a teraz proste doawiadczenie.
    obcinamy z formatu FF polowe mamy format 24*18
    obracamy aparat do pionu i co sie dzieje z katem widzenia przy tym
    samym obiektywie ?

    w pionie / gora dol jest taki jak byl
    po przekatnej zmniejsza sie czynnik 1,44
    a w poziomie zmniejsza sie o czynnik 2.

    Jaki krazek rozproszenia przyjac ?

    Przyjmuje sie w zaleznosci od warunkow obserwacji.
    Dla pewnych przypdkow bez zmian , dla innych 1,44 ( niech to bedzie
    dla C 1,6) a winnych jeszcze 2,0
    Tak jest w klasycznym analogowym ujeciu KR.

    sa rzeczy ktorych nie znasz a wymadrzasz sie.

    Wielkosc KR przyjmuje sie w zaleznoscui od warzunkow obserwacji. Dla
    cyfry i obserwacji na monitorze rzecz jest scisle okreslona prze
    wilkosci pixelpitch matrycy , dla fotografii analogowej stosuje sie
    zalozenia wstepne wynikajace ze stopnia powiekszenia i liniowej
    rozdzielczosci oka.

    Pisalem , ze najtezsze umysly tej grupy beda dyskutowac KR jakby to
    bylo tutaj najwazniejsze - i prosze tak jest . Podziwiam i zazdroszcze
    geniuszu.

  • 63. Data: 2011-07-29 11:53:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jul., 12:16, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > najpierw rozważ wymianę szkła, jest serio bardzo kiepskie.
    > Może Tamron 17-50/2.8?

    to sa rady dyletantow nie potrafiacych robic prawidlowych zdjec.
    popros zeby JD pokazal jedno przyzwoite zdjecie , zobaczysz z kim
    rozmaiwasz.

    Kupisz obiektyw i w 90% bedzie nadal nieostro - przy mniejszym
    zakresie ogniskowych , a wiec nie takim jakim bys chcial , bledy beda
    najprawdopodobniej mniejsze , ale beda z cala pewnoscia - ten temat
    cwiczylem.

    Wpuscicz sie w jeden wydatek , po to zeby zrozumiec iz trzeba
    nastepny dobrac lepsze body.
    Jest koloslana roznica w systemie ostrzenia C trojcyfrowych a
    dwucyfrowych - niebo a ziemia.

    tamron jest obiektywem optycznie b . udanym , ale do niego wypada
    dokupic drugi , gdyz zakres niezbyt szeroki.

    Jestem pewien, ze dokonasz prawidlowego wyboru czytajac posty ,
    sugeruje zmiane na body z detekcja kontrastu jaki posiadaja
    bezlusterkowce i hybrydy. Bedzie taniej i w praktyce lepiej. Wystapia
    pewne ograniczenia ( zdjecia szybko poruszajacych sie przedmiotow ,
    bardzo duze powiekszenia ) , ale chyba lepiej miec zawsze ostre
    zdjecia i niekiedy tylko nie fotografujac np lecacy samolot niz
    zawsze nieostre z tym co aktualnie masz.

  • 64. Data: 2011-07-29 12:12:05
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-29 13:53, XX YY pisze:

    > to sa rady dyletantow nie potrafiacych robic prawidlowych zdjec.
    > popros zeby JD pokazal jedno przyzwoite zdjecie , zobaczysz z kim
    > rozmaiwasz.

    Jak poprosi, to mu pokażę nawet twoje, ale dopiero w poniedziałek.

    To będzie zabawne. :)

    JD

  • 65. Data: 2011-07-29 13:35:58
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 04:44:15 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > w pionie / gora dol jest taki jak byl
    > po przekatnej zmniejsza sie czynnik 1,44
    > a w poziomie zmniejsza sie o czynnik 2.

    W którym aparacie z cropem czujnik AF został zainstalowany pionowo w
    stosunku do FF?

    Kup sobie
    http://tinyurl.com/3vmob82
    bo chyba znowu zapomniałeś wziąć...

    Henry

  • 66. Data: 2011-07-29 13:53:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Jul., 15:35, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > W którym aparacie z cropem czujnik AF został zainstalowany pionowo w
    > stosunku do FF?
    >
    > bo chyba znowu zapomniałeś wziąć...
    >
    > Henry

    w zadnym . to nie ma zadnego zwiazku z rozmieszczeniem "czujnika" AF
    ( co to takiego " czujnik AF" ?)

    > Kup sobiehttp://tinyurl.com/3vmob82

    rozumiem ze to rownie rzeczowy argumnet jak ten kiedy twierdziles ze
    jpeg daje te sama jakosc co raw hi , hi..
    mimo tego nie odsylalem cie dokadkolwiek , gdyz jednak mam w zwyczaju
    szanowac partnera rozmowy , czego nie moge powiedziec o sporej czesci
    uczestnikow tej grupy. Zwyczajnie czesto mi sie robi glupio czytajac
    jak ludzie wzajemnie obrzucaja sie tutaj blotem. widac potrzeba
    agresji jest mocniejsza od stanu uprzejmosci - ale to tylko kwestia
    wychowania. Czlowiek jest produktem swojej przeszlosci.

    w ujeciu analogowym krazek rozproszenia nalezy tyle razy pomniejszyc
    ile razy dokonamy wzrostu skali powiekszenia i w stosunku do formatu
    odniesienia - tyle , jesli jestes w stanie zrozumiec.
    W ujeciu cyfrowym przyjmuje sie kryterium najostrzejsze , dopuszczalny
    KR aps cyfrowym w stosunku do KR z analogu z czasow rozwoju systemu
    AF w japoni jest dokladniej mowiac w systemie AF det fazy ok 3 razy
    mniejszy.

    Mozesz sie oburzac do woli, ze tak jest .

  • 67. Data: 2011-07-29 14:45:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > zakresie ogniskowych , a wiec nie takim jakim bys chcial , bledy beda
    > najprawdopodobniej mniejsze , ale beda z cala pewnoscia - ten temat

    Ech, pajacu żałosny, moje 300D jak i 450D nie wykazało nigdy
    jakiegokolwiek problemu ostrzenia. Błędy płaszczyzny af zdarzają się,
    ale żeby to stwierdzić trzeba wykonać konkretny test na konkretnym body
    i z konkretnym obiektywem. A ty oczywiście widziałeś to body i ten
    obiektyw i wiesz.

    > Jestem pewien, ze dokonasz prawidlowego wyboru czytajac posty ,

    Ja też, kilkunastu ludzi stawiających na kiepski obiektyw kontra jeden
    kretyn mieszający wszystkich z błotem, mający problem z tabliczką mnożenia.

    --
    pozdrawia Adam
    /stworzę stworzeń, wymyślę myśl, wydzielę dzieło, opus z magnum połączę!/

  • 68. Data: 2011-07-29 15:38:13
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-29 13:44, XX YY pisze:

> [...]
    > obcinamy z formatu FF polowe mamy format 24*18
    > obracamy aparat do pionu i co sie dzieje z katem widzenia przy tym

    No skoro tobie wolno to i ja coś zrobię,
    obracamy aparat FF i teraz porównujemy krótsze boki _ze_sobą_
    i dłuższe _ze_sobą_. I co?

    Geometria magicznie wróciła do rzeczywistości,
    Wszystkie wymiary liniowe zmieniły się o ten sam czynnik.

    Przypomnę co napisałeś o wielki uczony:

    "przekatna zmienia sie o czynnik 1,6
    dlugosc boku zmienia sie o czynnik 2."
    Reszty pierdół nie cytuję, bo szkoda klawiatury.

    --
    JD

  • 69. Data: 2011-07-29 17:38:26
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-29 13:44, XX YY pisze:

    >[..]
    > przekatna nie zmienia sie o czynnik ok 1,6 dla (c) ( dokladniej
    > 1,44 pierw. z dwoch ) he ?
    > a bok nie zmienia sie o czynnik 2 he ?

    Kiedy wreszcie zrozumiesz głąbie jeden że jeśli zmienimy rozmiar figury
    geometrycznej bez zmiany jej kształtu, to zarówno jej przekątna jak i
    długości boków zmienią się dokładnie w tym samym stosunku? Kiedyś tego
    uczono na lekcjach matematyki jeszcze w szkole podstawowej.

    Miałem już się nie odzywać, ale dzieciaki czytają - i jeszcze potem
    któryś zapamięta i przez twoją głupotę połączoną z niebywałym tupetem
    maturę obleje.

    -
    Żegnam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 70. Data: 2011-07-29 17:51:21
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-29 19:38, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    >
    > Miałem już się nie odzywać, ale dzieciaki czytają - i jeszcze potem
    > któryś zapamięta i przez twoją głupotę połączoną z niebywałym tupetem

    Problem w tym Marku, że on w swym genialnym przykładzie eksperymentu,
    który mnie proponuje zrobić, zmienia kadr 36x24 na 24x18 dodatkowo go
    obracając. Czyli zmienia i wielkość i proporcje boków kadrów.

    Gdyby gość był tylko głupi, też bym go olał, ale on jest po prostu
    szkodliwy.

    JD