  • 11. Data: 2009-03-18 13:58:43
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at

    > a ja bym upatrywał tutaj problemu długości fal w zależności od koloru
    > w fotografii IR ostrość skacze dość mocno w bok - na niektórych obiektywach
    > jest to zaznaczone
    >
    > --

    najwyrazniej detekcja fazy nie uwzglednia wplywu barwy swiatla.
    poruszamy sie w zakresie widma widzialnego do podczerwieni jeszcze
    brakuje nieco.
    Gdyby Af byl kompensowany na barwe swiatla wylapalby nieostrosc
    rowniez dla kolorow cieplejszych.
    Jesli wiesz jak jest dokonywana detekcja fazy ( w gruncie rzeczy
    poprzez pomiar jasnosci ) to zauwazysz ze przyczyna w sensorach cmos
    ( ew ccd) . To sie da skompensowac za pomoca software , widocznie tego
    sie nie robi dostatecznie dokladnie.

  • 12. Data: 2009-03-18 14:07:51
    Od: j...@a...at

    On 18 Mrz., 14:33, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Uzytkownik jansal napisal

    > No ale trzeba przyznac, ze jak dotad to nikt o takowych nie slyszal.
    > W czasach D70 pamietam jedynie jakies narzekania na FF/BF, sam mialem te
    > problemy z 50/1.8.
    >
    > adam

    ja nie narzekam , wrecz przeciwnie , ten AF jest na tyle dobry ze
    jestem w pelni zadowolony.
    jedynie co robie to proboje opisac zrozumiec jak on dziala.

    Jest to jeden z glownych powodow , dlaczego zdjecia robione hybryda
    bardzo czesto robily wrazenie lepszych , mimo potencjalnie wiekszych
    mozliwosci matrycy aps.c.
    wlasnie ze wzgledu na dokladnosc pracy af.

  • 13. Data: 2009-03-18 14:29:17
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > af , ktorego dokladnosc zalezy od wilgontosci powietrza ,
    > temperatury , cisnienia i innych podobnych nadawalby sie do kosza .

    Janku,
    Każdy zależy, pytanie w jakim stopniu. Ty udajesz, że mierzysz
    dokładnie, a de facto nie wiesz co mierzysz.

    > oczywiscie ze ich nie eliminowalem , ale sa niezmienne w trakcie
    > prob , choc Twoje zastrzezenie jest calkowicie bezsensowne.

    Bez eliminacji tych czynników to raczej Twoje wnioski stają się
    bezsensowne. Podobnie radzieccy uczeni dowiedli, że po wyrwaniu
    ostatniej, szóstej nogi mucha traci słuch.

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-03-18 14:32:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):

> [...]
    > bezsensowne. Podobnie radzieccy uczeni dowiedli, że po wyrwaniu
    > ostatniej, szóstej nogi mucha traci słuch.

    Przepraszam,
    Powinienem był napisać "stały by się bezsensowne", bo pokazałeś, że te
    czynniki były stałe.

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-03-18 14:45:34
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl>

    > Ja bym sie spodziewal raczej ze bedzie gorzej.
    >
    > 50/1.2 calkowicie otwarty daje pewnie mniej kontrastowy
    > / ostry obraz / ma mniejsza rozdzielczosc niz 50/1.4 tez otwarty.
    > Uklad AF, ktory pracuje wlasnie przy otwartym obiektywie
    > bedzie mial na moje oko trudniej oszacowac czy trafil
    > "w punkt" czy tez w krzaki ;)

    akurat kontras ma najlepszy jaki kiedykolwiek widziałem, i kolorki,
    ostrość do 2.0 jest taka sobie , ale nie robię zdjeć na billboardy
    zbyt często wiec jest ok, jesli trafi AF to na 1.6 mogę zrobic rozkładówkę
    do czasopisma( i robię).

    Bardziej chodziło mi o odporność mechaniczną i co za tym idzie ogólną
    sprawność
    AF -silnik, bo EF 50/1.4 ma słabiutką i wystarczy lekko nacisnąć przypadkowo
    przednią część a micro usm (jaki tam jest) już nawala ( miałem 3 szt to
    wiem)
    A w 50/1.2 jednak wszystko jest bardziej pancernie zbudowane ( L) no i jest
    normalny USM.

    Plus zalety "noktowizora" czyli świeczki wystarczaja do focenia ,
    plus taka modna teraz mała GO, za którą klienci chcą płacić. Ogólnie zwrócił
    się kilkukrotnie.

    > Noo jak Canonem nie umiesz robic zdjec to i Nikon nie pomoze ;-)

    pewnie tak :) ale nowe zabawki to nowa zabawa :-D

    > Jakbys czesciej czytaj grupe to by juz wiedzial, ze AF w Canonie
    > od modelu 450 w gore jest ok :) Napewno cos zle robisz ;)

    no to się nie łapię
    bo mam 5D i 400D :(

    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO
    www.ksstudio.pl
    Kraków 30-048
    Lea 16 b
    tel. 012 294 76 22
    tel. 500 130 755

  • 16. Data: 2009-03-18 14:56:09
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > akurat kontras ma najlepszy jaki kiedykolwiek widziałem, i kolorki,
    > ostrość do 2.0 jest taka sobie , ale nie robię zdjeć na billboardy

    Ja wlasnie o tym - AF pracuje na f1.2 przy ktorym jak piszesz
    "ostrosc jest taka sobie". Trudniej mu wiec trafic bo dostaje
    gorszy sygnal do oszacowania.

    > zbyt często wiec jest ok, jesli trafi AF to na 1.6 mogę zrobic
    > rozkładówkę do czasopisma( i robię).
    >
    > Bardziej chodziło mi o odporność mechaniczną i co za tym idzie ogólną
    > sprawność

    Poza tym klienci latwiej przelykaja f-ry VAT jak sadze ;)

> [...]
    >
    > Plus zalety "noktowizora" czyli świeczki wystarczaja do focenia ,
    > plus taka modna teraz mała GO, za którą klienci chcą płacić. Ogólnie

    No i wspolczynnik lansu gwaltownie wzrasta :)

    > no to się nie łapię bo mam 5D i 400D :(

    Bylo zapytac grupe co masz kupic ;)

  • 17. Data: 2009-03-18 15:12:40
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl>

    > No i wspolczynnik lansu gwaltownie wzrasta :)

    nie wiem czy to mozna nazwać lansem, ale z tego tylko kłopoty
    bo chcą pożyczać, brać u dział sesjach itp. a jak grzecznie odmawiam
    to zaraz jest konsternacja i niechęć....
    No i jak mi spada na podłogę to jest lekki stresik...

    > Bylo zapytac grupe co masz kupic ;)

    No przecież kupowałem jak były na topie !
    pomijam Canona EOS 650 i EOS 10
    bo to juz były używki...
    coż teraz pewnei foce zabytkami :(

    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO
    www.ksstudio.pl
    Kraków 30-048
    Lea 16 b
    tel. 012 294 76 22
    tel. 500 130 755

  • 18. Data: 2009-03-18 15:17:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Krzysztof Sordyl wrote:

    > nie wiem czy to mozna nazwać lansem, ale z tego tylko kłopoty
    > bo chcą pożyczać, brać u dział sesjach itp. a jak grzecznie odmawiam to
    > zaraz jest konsternacja i niechęć....

    W dodatku nagle wzrasta liczba kolegow,
    choc na dluzsza mete moze zmalec ;)

  • 19. Data: 2009-03-18 18:04:00
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > poprzez pomiar jasnosci ) to zauwazysz ze przyczyna w sensorach cmos
    > ( ew ccd) . To sie da skompensowac za pomoca software , widocznie tego

    pewnie trzeba by zainstalować jeszcze układ który w jakiś sposób bada temp.
    światła...
    ciężko też byłoby ustalić w jaki sposób ma to robić
    bo w miejscu gdzie jest aparat nie da się - bo może być inna bajka
    pomiar z punktu AF niemożliwy - bo przedmiot ma swój kolor - nie da się
    ustalić WB
    więc nie da się...

    i dlatego kalibrują na 5500 ;]

    --
    pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-03-19 05:57:50
    Od: j...@a...at

    > pewnie trzeba by zainstalować jeszcze układ który w jakiś sposób bada temp.
    > światła...

    jak to ciezko ?- przeciez juz jest wbudowany
    kazdy aparat dokonuje pomiaru barwy swiatla i w oparciu o jej wyniki
    balansu bieli.

    > ciężko też byłoby ustalić w jaki sposób ma to robić

    ludzkosc wyladowala ju 40 lat temu na ksiezycu - chyba to bylo ciezej.

    > bo w miejscu gdzie jest aparat nie da się - bo może być inna bajka
    > pomiar z punktu AF niemożliwy - bo przedmiot ma swój kolor - nie da się
    > ustalić WB
    > więc nie da się...

    jakis wplyw barwy swiatla jest

    > i dlatego kalibrują na 5500 ;]

    skad wiesz ?

    my fotografujuemy na codzien w zakresie powiedzmy 2000 - 8000 K -
    jesli rzeczywiscie wraz ze zmiany barwy swiatla zmienia sie sklonnosc
    do FF/BF to nie ma szansy by AF mierzyl zawsze precyzyjnie. W pewnych
    warunkch bedzie robil to lepiej w innych gorzej i na zasadzie slepej
    kury czasami trafi idealnie.

    Ja watpliwosci nie mam w prawidlowosc tych wynikow - oznaczaja one,
    ze w sloneczny dzien o wschodzie slonca AF ma tendencje do FF , a
    kiedy chmury przykryja slonce bedzie ostrzyl nieco dalej.
    Przeklada sie to niestety przy otwartej przyslonie widocznie na
    ostrosc zdjecia .

    Wniosek praktyczny jest prosty : jesli chce sie miec ostre zdjecia z
    AF nie powinno sie otwierac przyslony bardziej niz 5,6 - przy
    mniejszych przyslonach ostrosc zaczyna byc loteria. Jesli chce sie
    miec ostre zdjecia ponizej 5,6 trzeba przejsc na LV i det. kontrastu.

    XXX