  • 1. Data: 2009-03-18 12:45:57
    Temat: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at

    Witam

    Wynik tych pomiarow uwazam za wstrzasajacy .
    Otwiera szerzej oczy na problem jakosci ostrzenia.
    AF - det fazy nie ma szans rzeczywiscie zawsze dobrze ostrzyc ,
    oddanie obiektywu z jakims bf/ff o ile nie jest on uszkodzony do
    warsztatau czesto nie ma sensu.
    W kazdym razie warto zapoznac sie z problemem.

    przewijajac w prawo dalsze wyniki .

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5314505560444640802

    Wyniki drugiej serii pomiarow ( makro / nieskonczonosc ) nie sa tak
    ewidentne i byc moze poddam je szerszej analizie stochastycznej , w
    kazdym razie mozna potraktowac jako ciekawostke .

    pzdr

    XXX

  • 2. Data: 2009-03-18 12:55:32
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Skąd wniosek, że to zmiana barwy światła, a nie np jego natężenie
    wpłynęło na dokładność AF?

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-03-18 13:05:36
    Od: j...@a...at

    On 18 Mrz., 13:55, John Smith <u...@e...net> wrote:
    > Skąd wniosek, że to zmiana barwy światła, a nie np jego natężenie
    > wpłynęło na dokładność AF?
    >
    > --
    > Mirek

    1.obiektyw zawsze ten sam 1,4 nie odcinal on inaczej swiatla na czaas
    pomiaru.
    2. dokonaje zawsze pomiaru swiatla naturalnego , i reguluje zaluzjami
    ile go wpada do wnetrza tak by nie bylo ono za mocne i tyle samo , na
    pewno roznice sa mniejsze niz 1 ev.

    W godzinach porannych do pomieszczen laboratoryjnych wpadalo slonce od
    strony wschodniej - dawno takiego zlocistego nie widzialem.
    jak zwykle pomierzylem swiatlo i przymknalem zaluzje .
    po ok 2 godzinach niebo pokryly chmury - warstwa stratusa 8/8.
    pomierzylem swiatlo , otworzylem dosc sporo zaluzje - jasnosc w
    pomieszczeniu mniej wiecej taka sama.

    Tego typu zaleznosc zaobserwowalme juz wczesniej.
    pomiary robione rano gdy swiecilo slonce roznily sie od wieczornych ,
    postanowilem kiedys to pomierzyc.

    Wszystkie dotychczasowe pomiary tutaj pokazane byly robione w
    warunkach bezslonecznych.

    XXX

  • 4. Data: 2009-03-18 13:05:48
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > warsztatau czesto nie ma sensu.
    > W kazdym razie warto zapoznac sie z problemem.

    Ja nie robilem takich testów , ale robie duzo zdjec
    i to jedna z przyczyn sprzedazy 50/1.4
    po zakupie 50/1.2 niestety wcale nie ma duzo lepiej :( ( a róznica cenowa
    x4)
    z mojej canonowskiej szklarni tylko EF 70-200 2.8 IS i EF 85
    ostrza na poziomie 80% ostrych zdjec. Reszta niestety slabiej.
    Mysle o nikonie.....

    --
    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO

  • 5. Data: 2009-03-18 13:15:13
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > 2. dokonaje zawsze pomiaru swiatla naturalnego , i reguluje zaluzjami
    > ile go wpada do wnetrza tak by nie bylo ono za mocne i tyle samo , na

    a ja bym upatrywał tutaj problemu długości fal w zależności od koloru
    w fotografii IR ostrość skacze dość mocno w bok - na niektórych obiektywach
    jest to zaznaczone

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-18 13:26:37
    Od: j...@a...at

    On 18 Mrz., 14:05, "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > z mojej canonowskiej szklarni tylko EF 70-200 2.8 IS i EF 85
    > ostrza na poziomie 80% ostrych zdjec. Reszta niestety slabiej.

    to nie zalezy od obiektywu
    w ukladzie AF sa dwie male matryce cmos - ich czulosc jet wieksza na
    swiatlo w kierunku czerwonego. ma to pwenie wplyw na pomiar roznic
    fazowe. Prawdopodobnie producenci dokonuja ustawienia AF dla jednego
    okreslonego widma swiatla. Sytuacje komplikuje fakt , ze sklonnosc do
    FF/BF zmienia sie w zoomach ze zmiana ogniskowej i to roznie dla
    roznych obiektywow. Tego sie nie da opanowac.
    Nie mam pod reka nikona wiec nie moge pomierzyc.
    Sa to pomiary pracochlonne , byc moze jesli sie zdecyduje to ktos kto
    posiada nikona moglby wg podanej przeze mnie instrukcji wykonac
    zdejcia a ja moglbym, dokonac weryfikacji - ale to jest czasocholnne.
    i nie wiem czy zrobie - moze nieco pozniej.

    c50d ma opinie jednego z lepszych AF - porownywalnego z c1d i nd3 .
    Ale czy rzeczywiscie tak jest ? - tak dokladnych pomiarow nikt nie
    publikowal. W nizszych modelach musi byc znaznie gorzej pod tym
    wzgledem.
    Jesli potrzebujesz 100% ostrosc to tylko LV i det kontrastu -
    nastawianie reczne z lupa ew auto .
    Nastawianie na oko na matowke daje najgorsze wyniki.

    W sumie uklad AF nikona ma srednio opinie lepszego , ale tez nie jest
    idealny z pewnoscia ma tez jakies slabosci.

    XXX

  • 7. Data: 2009-03-18 13:33:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik jansal napisal
    > W sumie uklad AF nikona ma srednio opinie lepszego , ale tez nie jest
    > idealny z pewnoscia ma tez jakies slabosci.

    No ale trzeba przyznac, ze jak dotad to nikt o takowych nie slyszal.
    W czasach D70 pamietam jedynie jakies narzekania na FF/BF, sam mialem te
    problemy z 50/1.8.

    adam

  • 8. Data: 2009-03-18 13:36:57
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Ja nie robilem takich testów , ale robie duzo zdjec
    > i to jedna z przyczyn sprzedazy 50/1.4
    > po zakupie 50/1.2 niestety wcale nie ma duzo lepiej :( ( a róznica
    > cenowa x4)

    Ja bym sie spodziewal raczej ze bedzie gorzej.

    50/1.2 calkowicie otwarty daje pewnie mniej kontrastowy
    / ostry obraz / ma mniejsza rozdzielczosc niz 50/1.4 tez otwarty.
    Uklad AF, ktory pracuje wlasnie przy otwartym obiektywie
    bedzie mial na moje oko trudniej oszacowac czy trafil
    "w punkt" czy tez w krzaki ;)

    > z mojej canonowskiej szklarni tylko EF 70-200 2.8 IS i EF 85
    > ostrza na poziomie 80% ostrych zdjec. Reszta niestety slabiej.
    > Mysle o nikonie.....

    Noo jak Canonem nie umiesz robic zdjec to i Nikon nie pomoze ;-)

    Jakbys czesciej czytaj grupe to by juz wiedzial, ze AF w Canonie
    od modelu 450 w gore jest ok :) Napewno cos zle robisz ;)

  • 9. Data: 2009-03-18 13:42:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
> [...]
    > jak zwykle pomierzylem swiatlo i przymknalem zaluzje .
    > po ok 2 godzinach niebo pokryly chmury - warstwa stratusa 8/8.

    Czyli poza zmianą barwy światła mogło się jeszcze parę rzeczy zmienić
    przez te parę godzin, prawda? Temperatura zewnętrzna, temperatura
    aparatu, wilgotność powietrza, ciśnienie. W jaki sposób wyeliminowałeś
    wpływ tych czynników?

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-03-18 13:53:02
    Od: j...@a...at

    On 18 Mrz., 14:42, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > przez te parę godzin, prawda? Temperatura zewnętrzna, temperatura
    > aparatu, wilgotność powietrza, ciśnienie. W jaki sposób wyeliminowałeś

    af , ktorego dokladnosc zalezy od wilgontosci powietrza ,
    temperatury , cisnienia i innych podobnych nadawalby sie do kosza .

    oczywiscie ze ich nie eliminowalem , ale sa niezmienne w trakcie
    prob , choc Twoje zastrzezenie jest calkowicie bezsensowne.
    Meteorologia jest moim hobby gdyz jest moi potrzebna do latania i mam
    w laboratorium stacje meteo - ale to calkowity zbieg okolicznosc - to
    nie ma zadnego znaczenia - parametry sie nie zmienily.
    mam temp 17 st C cisnienie QNH 1021,2 mph , wilg wzgl 47% - zyc nie
    umierac.

    XXX