-
61. Data: 2020-09-08 09:31:08
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
> W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
>> On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
>>> Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K
>>>
>>>> ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.
>>>
>>> To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą u
>>> mnie
>>> w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować
>>> Parking mode. ;P
>>>
>>
>> Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna
>> to zrobic z wewnatrz kabiny.
>
> Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do napędzania
> pojazdu?
> A cała reszta prądu leci z 12v?
> Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również.
Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu. W
przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod
w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez
okreslony czas.
-
62. Data: 2020-09-08 09:37:48
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K
> moze w elektrycznych tez sa takie.
Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?
--
Pozdor
Myjk
-
63. Data: 2020-09-08 09:46:05
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze:
> On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
>>> On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
>>>> Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K
>>>>
>>>>> ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.
>>>>
>>>> To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą
>>>> u mnie
>>>> w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować
>>>> Parking mode. ;P
>>>>
>>>
>>> Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna
>>> to zrobic z wewnatrz kabiny.
>>
>> Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do napędzania
>> pojazdu?
>> A cała reszta prądu leci z 12v?
>> Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również.
>
> Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu.
Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w
spaliniaku, prawda?
>W
> przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod
> w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez
> okreslony czas.
Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.
-
64. Data: 2020-09-08 10:18:05
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 08/09/2020 08:46, Cavallino wrote:
> W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze:
>> On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:
>>> W dniu 07-09-2020 o 16:48, K pisze:
>>>> On 07/09/2020 15:44, Myjk wrote:
>>>>> Mon, 7 Sep 2020 15:36:16 +0100, K
>>>>>
>>>>>> ale faktycznie mogli to rozwiazac lepiej.
>>>>>
>>>>> To teraz pytanie, czy w EV też nie ma takich guziczków? Swoją dorgą
>>>>> u mnie
>>>>> w PHEV też jest elektroniczny dżojstik, muszę sprawdzić jak odblokować
>>>>> Parking mode. ;P
>>>>>
>>>>
>>>> Moze w Mitsubishi maja bardziej inteligentnych prtojektantow i mozna
>>>> to zrobic z wewnatrz kabiny.
>>>
>>> Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do
>>> napędzania pojazdu?
>>> A cała reszta prądu leci z 12v?
>>> Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również.
>>
>> Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu.
>
> Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
> Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w
> spaliniaku, prawda?
Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N. Mniejsza o
przyczyne.
>
>> W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny
>> kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez
>> okreslony czas.
>
> Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.
Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy.
-
65. Data: 2020-09-08 10:28:55
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:
>> Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
>> Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w
>> spaliniaku, prawda?
>
> Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N.
Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem,
niezależny od rodzaju napędu?
>>> W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest
>>> magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych
>>> kierunkach przez okreslony czas.
>>
>> Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.
>
> Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy.
Wiem co to za auta.
Obstawiam, że każdy producent i może nawet model ma swoje własne
rozwiązania.
Trzeba pokopać w instrukcji.
Rodzaj napędu nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.
A rozumiem, że do tego zmierzałeś i znowu się nie udało.....
-
66. Data: 2020-09-08 11:00:08
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote:
> W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:
>
>>> Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
>>> Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w
>>> spaliniaku, prawda?
>>
>> Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N.
>
> Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem,
> niezależny od rodzaju napędu?
>
Podobny. Bo w spalinowych z mechnicznym lewarkiem jest magiczny
guziczek, ktorym mozesz zwolnic z P na N. W tych z dzojstikiem jest to
bardziej skomplikowane jak pokazuje BMW.
W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge
ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci:
https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery
-fault-wheels-locked-up.2225/
>>>> W przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest
>>>> magiczny kod w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych
>>>> kierunkach przez okreslony czas.
>>>
>>> Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.
>>
>> Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy.
>
> Wiem co to za auta.
> Obstawiam, że każdy producent i może nawet model ma swoje własne
> rozwiązania.
> Trzeba pokopać w instrukcji.
> Rodzaj napędu nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.
> A rozumiem, że do tego zmierzałeś i znowu się nie udało.....
Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj
dziury w calym.
-
67. Data: 2020-09-08 11:00:50
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
> Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K
>
>> moze w elektrycznych tez sa takie.
>
> Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?
>
Na szybko nic nie moge znalezc, ale w iPace moze byc z tym problem:
https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery
-fault-wheels-locked-up.2225/
-
68. Data: 2020-09-08 11:21:33
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
> On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote:
>> W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:
>>
>>>> Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
>>>> Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu
>>>> w spaliniaku, prawda?
>>>
>>> Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N.
>>
>> Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem,
>> niezależny od rodzaju napędu?
>>
>
> Podobny. Bo w spalinowych z mechnicznym lewarkiem jest magiczny
> guziczek, ktorym mozesz zwolnic z P na N. W tych z dzojstikiem jest to
> bardziej skomplikowane jak pokazuje BMW.
> W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge
> ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci:
Zoe ma.
Identyczną j/w.
I sposób na odblokowanie kolummy kierownicy również.
Więc tak jak pisałem - sprawa nie ma związku z rodzajem napędu.
> Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj
> dziury w calym.
To nie ja szukam dziury w całym i wydaje mi się, że jednak prawidłowo
odczytałem Twoje intencje w tym wątku.
Tyle że nie wyszło, więc teraz próbujesz się wycofywać rakiem....
-
69. Data: 2020-09-08 11:22:06
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
> On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
>> Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K
>>
>>> moze w elektrycznych tez sa takie.
>>
>> Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?
>>
>
> Na szybko nic nie moge znalezc,
A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś?
-
70. Data: 2020-09-08 11:28:16
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:
> W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
>> On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
>>> Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K
>>>
>>>> moze w elektrycznych tez sa takie.
>>>
>>> Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?
>>>
>>
>> Na szybko nic nie moge znalezc,
>
> A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś?
Nie mam teraz czasu ale nie zdziwie sie jak jedyna wzmianka na ten temat
bedzie: nic nie ruszaj, zadzwon po serwis.