  • Data: 2020-09-04 19:11:17
    Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.09.2020 o 18:56, Myjk pisze:
    > Thu, 3 Sep 2020 18:25:46 +0200, ToMasz

    > Nie kłam tomaszku.
    masz racje. nie masz auta elektrycznego, masz takie auto które
    naładujesz prądem z solarów i jedziesz nim do pracy. czyli tak jakby
    ktoś nie ukradł, tylko pożyczył na wieki wieków.

    > Nie mam elektrycznego auta, bo mnie nie stać na takie
    > jakie bym chciał, czyli duże (pojemne) segmentu SUV (zresztą duży EV to
    > duża bateria, a mnie duża bateria jest niepotrzebna). Ale oczywiście
    > chciałbym mieć, bo to są genialne pojazdy, super komfortowe i wbrew
    > hejterkom, wcale nie aż takie problematyczne jak (te hejterki) to
    > przedstawiają robiąc aferę na każdym kroku a równając do jakichś
    > absurdalnych, kompletnie nieżyciowych, założeń, strzelając wątkami jak z
    > karabinu.
    >
    > Tylko jak piszą farmazony bez elementarnego zastanowienia.
    celowo zacytowałem taki duży fragment. patrz.
    nikt nie pisze że auta elektryczne sa problematyczne. można to tak
    odczytać, ale gdybyś nie miał w dupie argumentów, nie było by głupich
    pyskówek. kolejna sprawa to kalkulator. On mówi że transport da się
    ogarnąć taniej. więc skoro da się - to po co gadamy o elektrykach w
    kwestii transportu? Bo TY masz taniej?

    > Ponadto uważam
    > też że najtaniej jest ładować samochody w 2T, czyli w nocy, a nie przez PV.
    i znowu wybiórczy kalkulator. chciałem kupić mojej mamie mały
    elektryczny samochód. 7 piętro w 150 tyś mieście. jak mówisz ma go
    ładować? do windy i na klatce postawić? Sam sobie udowodniłeś że
    patrzysz na samochody elektryczne z własnej perspektywy. nie dostrzegasz
    jak daleko jesteśmy jako cywilizacja, do przejścia na transport
    elektryczny. Szczególnie w dużych miastach.

    > Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie sam
    > zrobić (jak ja akurat) to tym bardziej.
    szczególnie w dużych miastach, tam gdzie na 150m? dachu przypada 60 rodzin.

    > Ergo, pokaż mi wątek który JA założyłem na temat pojazdów EV, gdzie może
    > kogoś namawiam i nakazuję kupować EV, etc.
    ale co za różnica kto założył wątek? Jedziesz jak woźnica po koniu, po
    wszystkich smorodo dieslach, zamiast namawiać do wlewania oleju
    jadalnego do baku starych golfów. śmierdziało by mniej.

    > Ps. Dzisiaj mizeria słoneczna, bo tylko pół dnia tak realnie świeciło, a
    > moja instalacja wypruła z siebie 45 kWh (na drugim domu prawie 20). Czyli
    > mój PHEV na uzysku z jednego mizernego dnia przejedzie jakieś 300km. Howgh!
    Brawo Ty. PEwna firma energetyczna została zmuszona do tego aby przyjąć
    od Ciebie tą energię i zapłacić, lub oddać w Tobie wygodnym czasie 80%.
    Dla tej firmy jest to nieopłacalne, muszą prąd kupić, wiec jedyne co
    mogą zrobić aby skompensować straty to podnieść ceny prądu. zrzucimy się
    na to my wszyscy. Bez takiego wsparcia miałbyś ciepłą wodę w spłuczce a
    nie 300km jazdy. masz dom, solary, drogie auto, a jeszcze sponsorujemy
    Ci przejazdy. jak to mówią, bogatych kryzys nie dotyka.

    ToMasz