  • 1. Data: 2009-08-14 09:11:08
    Temat: CSS - szerokość pola select
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Czy da się jakoś wymusić aby pole <select> było węższe niż <option> w nim?
    Chodzi mi o umozliwienie wyświetlenia pola select w wąskiej kolumnie,
    mniejszej niż zawartość niektórych <option>. Po rozwinięciu listy tekst w
    opcjach może być szerszy.

    Alternatywnym rozwiązaniem mógłby być zawijający się tekst w opcjach. Może
    macie inne pomysły? Chciałbym uniknąć tworzenia własnego typu "kontrolki"
    formularza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-08-14 10:01:46
    Temat: Re: CSS - szerokość pola select
    Od: fv <f...@c...com>

    Marek napisał:
> [...]
    > nim? Chodzi mi o umozliwienie wyświetlenia pola select w wąskiej
    > kolumnie, mniejszej niż zawartość niektórych <option>. Po rozwinięciu

    Widziałeś kiedyś taką przeglądarkę jak np. Firefox? Polecam, fajna jest.
    Świat na prawdę nie kończy się na internet explorerze.

    > Alternatywnym rozwiązaniem mógłby być zawijający się tekst w opcjach.

    Powodzenia :O

    > Może macie inne pomysły? Chciałbym uniknąć tworzenia własnego typu
    > "kontrolki" formularza.

    Jeśli _musi_ działać to jak opisałeś ale pod Internet Explorerem, to nie ma innej
    możliwości.
    Normalne przeglądarki radzą sobie świetnie z taką (zupełnie normalną) sytuacją.

    Co ciekawe, IE8 również ma ten problem.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-08-14 11:32:45
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Widziałeś kiedyś taką przeglądarkę jak np. Firefox? Polecam, fajna jest.
    > Świat na prawdę nie kończy się na internet explorerze.

    Powiedz to 42% klientów jakie odwiedza strony za pomocą Internet Explorera.
    Ja szczerze mówiąc nie miałbym tyle śmiałości aby się na nich wypiąć.

    > Co ciekawe, IE8 również ma ten problem.

    No własnie tu go doświadczam :-(

  • 4. Data: 2009-08-14 13:40:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Powiedz to 42% klientów jakie odwiedza strony za pomocą Internet
    > Explorera.

    36%

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2009-08-16 13:29:00
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > 36%

    Zacznę się zastanawiać przy 2% :)

  • 6. Data: 2009-08-17 06:50:14
    Od: fv <f...@c...com>

    Marek wrote:

    > Powiedz to 42% klientów jakie odwiedza strony za pomocą Internet
    > Explorera. Ja szczerze mówiąc nie miałbym tyle śmiałości aby się na nich
    > wypiąć.

    Z twojego postu wynikało że ten problem dotyka wszystkich przeglądarek.

    > No własnie tu go doświadczam :-(

    Proponuję dedykowaną formatkę tylko dla IE. Czasem daje się też rozwiązać ten problem
    poprzez
    poszerzenie layoutu - w końcu taka formatka kosztuje.

    Zawsze staram się przerzucić koszt obsługi błędów internet explorera na klienta.
    Chodzi o to, aby
    ludzie wydający pieniądze na strony internetowe byli coraz bardziej wkurzeni na IE. Z
    czasem
    wytwarza to klimat który może pomóc przy decyzji o tym aby np. IE 6 nie wspierać.

    Koszty, koszty, faktury, godziny developerów. Żadne argumenty lepiej nie działają.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 7. Data: 2009-08-17 13:20:57
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Z twojego postu wynikało że ten problem dotyka wszystkich przeglądarek.

    Nie badałem tego. Jednakże chodzi mi o rozwiązanie dla popularnych
    przeglądarek. Jeśli nie działa pod jedną konkretną z głównych, to już mogę
    stwierdzić, że problem istnieje.

    > Proponuję dedykowaną formatkę tylko dla IE. Czasem daje się też rozwiązać
    > ten problem poprzez
    > poszerzenie layoutu - w końcu taka formatka kosztuje

    Dopuszczalne rozwiązanie. Jednakże co konkretnie miałbym w niej zrobić?
    Inaczej ostylować? Jak? Póki co nie potrafię rozsądnie tego zrobić.
    Generalnie szerokość kolumny w tej chwili jest o 30% za wąska aby wyświetlić
    najdłuższą kategorię. Ostatecznie zrobię tak, że w HTMLu "narysuję" liste
    kategorii. Jednakże to w ostateczności ...
    .
> [...]
    > wspierać.
    >
    > Koszty, koszty, faktury, godziny developerów. Żadne argumenty lepiej nie

    Poniekąd dobra polityka :-) W tym przypadku sprawa wynikła nieco za późno
    gdyż okazało się, że nazwy kategorii są dłuższe niż przewidywałem, że będą.

  • 8. Data: 2009-08-17 17:53:47
    Od: "gefek" <t...@s...wp.pl>

    In news:news:h6blfl$q8o$1@achot.icm.edu.pl, Marek wrote:
    > Dopuszczalne rozwiązanie. Jednakże co konkretnie miałbym w niej zrobić?
    > Inaczej ostylować? Jak? Póki co nie potrafię rozsądnie tego zrobić.
    Conditional comment dla IE a w nim css, google powie więcej
    --
    Grzesiek

  • 9. Data: 2009-08-17 19:00:00
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Conditional comment dla IE a w nim css, google powie więcej

    To może inaczej: załóżmy, że na świecie tylko IE istnieje dla uproszczenia.
    Jak ostylowałbyś select'a aby kontrolka mieściła się w określonej szerokości
    niezależnie od ilości tekstu poszczególnych opcji? Dodam, że tekst musi być
    widoczny w całości dla każdej z opcji. Czy sugerujesz, że da się to w CSSie
    w ogóle zrobić?

  • 10. Data: 2009-08-18 16:50:32
    Od: TheBest <c...@g...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    >
    > Alternatywnym rozwiązaniem mógłby być zawijający się tekst w opcjach.
    > Może macie inne pomysły? Chciałbym uniknąć tworzenia własnego typu

    http://www.hedgerwow.com/360/dhtml/ui_select_with_fi
    xed_width/demo.php