  • Data: 2009-12-11 20:00:10
    Temat: Re: CSS - jak zrobić 2 kolumny
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Właśnie tego zrobić nie mogę. Użytkowników IE w statystykach jest jeszcze
    > zbyt wielu. Stała szerokość prawej kolumny rozwali layout w przypadku gdy
    > lewa nie wystąpi.

    Zbyt wielu tzn... jaki procent?

    > Przeczytaj dokładnie o czym tam napisałem a nie wnioskuj po tytułach
    > sugerujacych, że to banał. M.in. sporo o tym czego szukałem i nie znalazłem
    > w Googlach lub helpach. Trudno jest zresztą znaleźć coś czego nie ma - jak
    > się później dowiedziałem. Po długiej dyskusji (jak na tak ponoć banalne
    > Twoim zdaniem problemy) nawet osoby doświadczone przyznały, że nie ma
    > rozwiązania kwestii o jakich pisałem, są tylko obejścia. Skoro to stanowiło
    > problem dla osób zaawansowanych (w domyśle), to sądzę, że problem był
    > adekwatny do tego by pisać o nim na grupie.

    Każdy z tych niby-problemów można doprowadzić do kilku kroków w action
    który załatwi to w sekundę. Zapewniam.

    > Po drugie zauważ, że nawet niniejszy problem dwóch kolumn w specyficznym
    > zastosowaniu również trudno namierzyć w Googlach, a szukałem z godzinę
    > odpowiedzi. Przypuszczalnie również i ten temat jest nierozwiązywalny.

    Zauważam tyle:

    #container {
    width: 500px;
    }

    #leftColumn {
    width: 100px;
    float: left;
    }

    #rightColumn {
    height: 100%;
    }

    #leftColumn + #rightColumn {
    width: 400px;
    float: right;
    }

    Sam się uczyłem CSS (miałem również zadanie z "menu") i zakasałem
    rękawy, znalazłem i przyswoiłem wiedzę. To są tematy do _poznania_ a nie
    _dyskutowania_.

    Photoshopa również się poznaje intensywnymi tygodniami, bo to potężne
    narzędzie, a ty rzucasz "dyskusje" nie poznawszy nawet filozofii
    działania narzędzia.

    Głupio mi było bez wysiłku z własnej strony śmiecić na usenecie. Taki
    old school.

    Grzegorz