  • 41. Data: 2010-12-03 20:02:35
    Temat: Re: [CROSS]No i kolejna antena poszła się kochać :-(
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    R2r napisał(a):
    > Pewnie znowu jakiś czas będę chował, aż mi się przestanie chcieć
    A może zastosować jakąś dziwną nietypową śrubę, to też jest jakieś
    rozwiązanie
    --
    Krzysiek

  • 42. Data: 2010-12-03 21:54:14
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-03 20:02, Krzysztof 45 pisze:
    > A może zastosować jakąś dziwną nietypową śrubę, to też jest jakieś
    > rozwiązanie
    Na razie został standard ML-145, ale oszpeciłem ją tak, że w dzień chyba
    nikt się nie połaszczy (oprócz wspomnianego tekstu wytopionego gorącym
    szpikulcem dookoła obudowy magnesu, dodatkowo w obu częściach górnej
    obudowy magnesu oraz na obudowie cewki numer rejestracyjny i do tego
    zasłonięty czarną koszulką termokurczliwą ten niebieski pasek z logo), a
    w ciemności... no cóż nie chcę popadać w jakąś paranoję, ale - jak już
    pisałem - pewnie od czasu do czasu w sytuacjach ocenianych na
    zagrażające będę ją chował i tyle.
    Tak jak pisałem wcześniej: uchronić przed kradzieżą pewnie to nie
    uchroni, ale przynajmniej będę miał tę satysfakcję, że w razie czego
    złodziejowi utrudnię choć trochę życie. :->
    Dzięki wszystkim za wsparcie i na pohybel amatorom cudzej własności! Oby
    im paluszki poodpadały.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 43. Data: 2010-12-03 22:09:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    R2r napisał(a):
    > Na razie został standard ML-145, ale oszpeciłem ją tak, ...]
    Przypomniałem sobie antenę znajomego, bat anteny na wysokości 1/4 na
    górze był trochę, ale widocznie wygięty od uderzenia w gałąź.
    I tez nigdy jej nie ściągał i nigdy mu jej nie zwinęli :)
    --
    Krzysiek

  • 44. Data: 2010-12-03 23:06:07
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-03 22:09, Krzysztof 45 pisze:
    > Przypomniałem sobie antenę znajomego, bat anteny na wysokości 1/4 na
    > górze był trochę, ale widocznie wygięty od uderzenia w gałąź.
    > I tez nigdy jej nie ściągał i nigdy mu jej nie zwinęli :)
    A to trochę tak jak np. z samochodem: gdy - że tak powiem - nosi wyraźne
    ślady intensywnego eksploatowania ;-) , to go nikt nie rusza, ale jeśli
    wygląda jak dość nowy, zadbany, to zaraz pojawiają się na nim rysy na
    całej długości albo szerokości albo inne wgniecenia...
    Pomysł z wygięciem promiennika anteny jest niezły tylko, że po takim
    zabiegu pewnie wypadałoby sprawdzić i ew. wyregulować SWR, czy się mylę
    (zakładam, że wygięcie ma być zauważalne)?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 45. Data: 2010-12-03 23:52:39
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    R2r napisał(a):
    > Pomysł z wygięciem promiennika anteny jest niezły tylko, że po takim
    > zabiegu pewnie wypadałoby sprawdzić i ew. wyregulować SWR, czy się mylę
    > (zakładam, że wygięcie ma być zauważalne)?
    Sprawdzałem. Nie ma różnicy.
    Wszystko w przedziale normalnego kiwania sie jak w czasie jazdy.
    --
    Krzysiek

  • 46. Data: 2011-01-08 19:57:42
    Od: pj <p...@p...pl>

    W dniu 2010-12-01 21:04, R2r pisze:
    > Miałem nadzieję, że coś się już zmieniło. Przez ponad pół roku antena
    > ML-145 grzecznie stała sobie na dachu mojego samochodu i nikomu nie
    > przeszkadzała w różnych miastach Polski, nawet w mających dość złą
    > sławę rejonach Warszawy czy Łodzi. Niestety dziś znowu w Kutnie komuś
    > przykleiła się do rączek...
    > Żeby mu, ku*wa, łapy odmroziła!
    > Na kolejnej muszę chyba wygrawerować wyraźny napis "Jeśli od kogoś to
    > kupujesz, to kupujesz kradzione".
    > Ech... :-(

    Ja bym wołał żeby mi antenę rąbneli, a nie szyba radia i zdemolowan
    konsola, w każdym nieszczęściu jest zawsze trochę szczęścia (ml-ke na na
    dachu zostawili).
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2011-01-16 18:57:31
    Od: Krzbal <k...@o...pl>

    W dniu 01-12-2010 21:04, R2r pisze:
> [...]
    > przykleiła się do rączek...
    > Żeby mu, ku*wa, łapy odmroziła!
    > Na kolejnej muszę chyba wygrawerować wyraźny napis "Jeśli od kogoś to

    Współczuję!
    Jakiś czas temu miałem zamontowanego Lemm1000 na tylnym błotniku (w
    dziurze po antenie radiowej). Dwa lata nikomu nie przeszkadzało.
    Przychodzę rano do samochodu - jakiś gnój tak ją szarpał, że odłamał
    antenę od uchwytu przy okazji pogiął błotnik. Tylko dlatego żyje bo go
    nie złapałem.

    Krzbal