  • 21. Data: 2009-09-13 11:56:16
    Temat: Re: CR-V3 akku - porada
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > O efekcie pamięci to chyba się mówiło w epoce akumulatorków kadmowych.
    > Poza tym ten efekt pamięci to podobno mit oparty na tym, że
    > elektronika nie ma dobrego sposobu na pomiar pozostałej energii i po
    > prostu mierzy ile już zużyto mW. Jeśli wsadza się do połowy
    > naładowane, albo w połowie naładowane akumulatorki zaczyna się
    > ponownie ładować do pełna, to elektronika głupieje i traktuje
    > faktyczny stan 50% jako 0%. Jednak aparat pracuje dalej (lub
    > cokolwiek innego, jak np. telefon). Tyle w każdym razie zrozumiałem z
    > pewnej strony o akumulatorkach (nie pamiętam adresu), którą tu ktoś

    O matulu ale brednie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-09-13 11:58:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Nie wiem na ile Alledrogo jest autorytatywne, ale przeglądając teraz
    > aukcje widzę wyłącznie "B"

    Bo CR-V3 takie właśnie ma byći do nieprzystosowanych uzadzen nie pasuje vide
    Canon A720 - a szkoda :(

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 23. Data: 2009-09-13 17:49:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mikolaj Tutak napisał(a) :
    > Swoja droga trzeba bycniezlym debilem aby ufac iz "chinski noname na wage"
    > ma pojemnosc 4x wieksza od akumulatorków budowanych na ogniwach firm typu
    > Panasonic/Sanyo/GP/Samsung/itp ;-)

    Tutaj wtrąciliby się sprawni umysłowo inaczej, że nie masz racji, bo
    ze starym "starym" aku można było zrobić 20 zdjęć, a z tym nowym aż
    80 :-D Czy też komórka chodzi odpowiednio 4 razy dłużej. Ale nie
    natrząsajmy się z fachofffców, bo to, przy ich stanie, jest
    nieetyczne :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 24. Data: 2009-09-13 20:45:00
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 13 Sep 2009 11:24:50 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> wrote:

    >Bo w takim np. Olym SP-320/350 te wspomniane Eneloopy, nadaja się do...
    >
    >Dopiero CR-V3 umozliwia robienie zdjęć iładowanie lampy w sensownym czasie.

    mnie dotyczy wlasnie ten przypadek. Wiec Mikolaju przekaz wlasnie
    swoje doswiadczenie w tym przypadku. Jakiego akumulatora uzywasz i
    jakies sa osiagi.

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2009-09-13 21:27:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > mnie dotyczy wlasnie ten przypadek. Wiec Mikolaju przekaz wlasnie
    > swoje doswiadczenie w tym przypadku. Jakiego akumulatora uzywasz i
    > jakies sa osiagi.

    Uzywam jakiejs tanizny z allegro, pojemność około 1100mAh, w Olku SP-320 nie
    da się używać NiMH (co za debil to projektował!) więc poprawa jest
    kolosalna.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 26. Data: 2009-09-13 22:15:11
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 13 Sep 2009 23:27:17 +0200, "Mikolaj Tutak"
> [...]

    >Uzywam jakiejs tanizny z allegro, pojemność około 1100mAh, w Olku SP-320 nie
    >da się używać NiMH (co za debil to projektował!) więc poprawa jest

    to ile uda ci sie zrobic zdjec na jednym naladowaniu: cykl dzisiaj
    troche, jutro troche,....za pare dni troche,.......od czasu do czasu i
    np. na jakiejs imprezie gdzie robisz ich duzo (i to z lampa).

    Ja mam SP-350 i uzywam wlasnie eneloopow i sa lepsze niz Sanyo 2700
    NiMH. Kiedys jakos w tym aparacie chodzily ze 2 lata, ale ostatnio cos
    sie zepsulo i zrobie 2 -4 zdjecie i aparat krzyczy ze pusta bateria.
    Laduje na BC-700 i nie wykazuja uszkodzen, ale byc moze zmienila sie
    ich charakterystyka i zbyt szybko napiecie na nich spada. Kiedys wezme
    miernik i zmierze zaraz po tym, jak niby padna. A eneloopy ida dobrze.
    W sumie nigdy nie liczylem zdjec z lampa, ale kilkadziesiat (ale ile
    dokladnie??) Napewno szybciej sie laduje lampa na eneloopach niz na
    tych Sanyo 2700.

    Jest taki akumulator Lion Kodak Klic-8000 ca 1700mAh/3.7V.

    http://store.kodak.com/store/ekconsus/en_US/pd/Li-Io
    n_Digital_Camera_Battery_KLIC-8000/productID.1450640
    00

    Ksztaltem jest "B" ale jeden styk ma z boku (a ten od gory "dummy").
    Ciekaw jestem czy ten bylby lepszy niz taki 3.0V, tylko trzeba byloby
    przerobic cos z tym stykiem na gorze aby go polaczyc z tym z boku.
    Mysle, ze te 0.7V wiecej by nie zaszkodzilo (a moze by pomoglo).
    Jeden z kumpli mowil,ze gdziesz czytal, ze ktos wlasnie wlozyl 3.7V do
    SP-350 i bylo ok (a nawet jakies lepsze zdjecia wychodzily, bo niby
    matryca byla lepiej zasilona).

    --
    ThinkXtra

  • 27. Data: 2009-09-13 22:41:27
    Od: a...@p...pl

    http://forums.steves-digicams.com/batteries-power-pa
    cks/125290-klic-8000-vs-rechargeable-cr-v3.html

    a tu jakies porownanie....ale teraz nie mam sily tego przeczytac i
    zrozumiec. Moze jutro.

    --
    ThinkXtra

  • 28. Data: 2009-09-14 07:01:13
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > 2 x R6. Na allegro jest duzo tego, ale wszystko jakies takie malo
    > znane firmy i pojemnosci czasami SUPER (nierealne).

    Kilka lat temu kupilam taki akumulator firmy GP. Z tego co wiem nie ma ich
    juz w ofercie GP. Wtedy, z markowych aku dostepne byly jeszcze CRV3 firmy
    Hahnel. Dostepne nawet w MM.

    Aku z allegro nie chcial w ogóle dzialac, znaczy dzialal - wystarczal na
    zrobienie ok. 3 zdjec. Ten GP byl OK, ale nie podobal mi sie sposób jego
    dzialania - wyczerpywal sie bez ostrzezenia. Rozczarowana odlozylam go do
    szuflady. Rozwiazaniem mojego problemu z zasilaniem okazaly sie eneloopy.

    Ten GP ciagle mam, nie uzywam, jesli bylbys zainteresowany moglabym sie go
    pozbyc.

    Kasia

  • 29. Data: 2009-09-14 10:19:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, a...@p...pl wrote:

    > Laduje na BC-700 i nie wykazuja uszkodzen, ale byc moze zmienila sie
    > ich charakterystyka i zbyt szybko napiecie na nich spada.

    ...albo rezystancja wewnętrzna co nieco wzrosła.
    BC-700 i BC-900 ładują "wszystko", osobiście uważam to za zaletę,
    ale zachowanie akumulatorów trzeba sprawdzać pół organoleptycznie,
    znaczy próbując dawać im rozładowanie (w ładowarce BC-*)
    z różnymi prądami :)
    MH-9000C za to akumulatorki o zbyt dużym oporze wewnętrznym
    na dzień dobry "odrzuca" - sądząc ze wskazań (pokazuje przez
    napisem o błedzie napięcia ponad 2V) test polega po prostu
    na przyłożeniu paru amper prądu ładowania :>

    > Napewno szybciej sie laduje lampa na eneloopach niz na
    > tych Sanyo 2700.

    Chyba będę musiał kiedyś test robić, bo jakoś nie obserwuję różnicy :|

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-09-17 12:09:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jacek_P pisze:

    > Nie wszyscy wiedza, nie wszyscy zakladaja. Stad bardzo czeste
    > traktowanie przez sprzet NALADOWANYCH akumulatorow jak
    > ROZLADOWANYCH baterii.

    Potwierdzam - mój stary olek niby mógł działać na NiMH ale wykorzystywał
    maksymalnie 30% pojemności. Za to polecaną przez producenta baterię litową
    3v rozładowywał do zera. Niestety, nie odróżniał tych ogniw.
    Gdybym wiedział o tym przed zakupem...