  • 11. Data: 2011-06-23 10:57:55
    Temat: Re: COKIN - gdzie zakupic pelny zestaw?
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    On 2011-06-09 18:23:39 +0200, "kyte" <k...@n...com> said:

> [...]

    Czesc!

    Chcialbym jeszcze raz dopytac, bo chcialbym w przyszlym tygodniu zakupic
    filterek.

    Zauwazylem, ze sa wersje SLIM i zwykle. Czy moglibyscie polecic na poczatek
    filtr do:
    1. CANON 2.8 17-55 77mm
    2. CANON 4.0 70-200 67mm

    w zwiazku z tym, ze zapewne zakupie do tego jeszcze COKINA - zalezy mi aby
    byla mozliwosc wkrecenia w/w filtr HOLDERA. Czy majac filtr UV, mam go
    odkrecic i w jego miejsce wkrecic Polaryzacjny? Czy w ogole majac
    polaryzacyjny nie uzywac UV? Wlasciwie caly zestaw musialby w przypadku
    zlozenia wszystkiego wygladac tak:

    OBIEKTY>POLARYZACYJNY>UV>HOLDER(FILTRY POLOWKOWE)

    Czy stosuje sie takie rozwiazania? Czy mozna we filtr polaryzacyjny wkrecic
    bez klopotu COKINA?

    Pozdr.J>

  • 12. Data: 2011-06-23 12:59:26
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    znalazlem takie rozwiazanie:

    do 67mm zakupic pierscien redukcyjny na 77mm

    i filtr Marumi CPL DHG Slim 77mm (podwojnie gwintowany)

    tylko co dalej z filtrami polowkowymi i czy mam wkrecic UV. Nie chcialbym
    niszczyc obiektywu przez wkrecanie i wykrecanie polaryzacyjnego! ;-((

    Pozdr. JK

  • 13. Data: 2011-06-23 13:03:57
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 07/06/2011 13:59, de Fresz wrote:

    > Holder - jakąś chińszczyznę, nie widać specjalnej różnicy.
    > Polar - osobiście wolę tradycyjne (np. Marumi z serii (Super)DHG),
    > Cokina są słabe

    Tyle, że trzeba za każdym razem zdejmować holder i pierścień, żeby taki
    polar nakrecić. Dla mnie zbędna upierdliwość..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 14. Data: 2011-06-23 13:09:44
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    czesc,

    Czy do CANON 17-55 aby nie pojawilo sie winietowanie nalezy zakupic wersje
    SLIM czy zwykla wersje filtra?

    K.