  • Data: 2021-06-30 13:23:48
    Temat: Re: COB z telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Ogolnie to bym rzekl, ze tragicznie :-)

    Biorąc pod uwagę ogromną szczodrość Naszej Gwiazdy, sprawność jest mało
    istotna. Dostajemy przecież kilowat z każdego metra kwadratowego. Ponadto
    przy przemianie kwantowej (foton na elektron) i niemonochromatycznym
    świetle, sprawność może dobić najwyżej gdzieś do 50%. Więc te 20% to
    nieźle.

    > Co za czasy - polprzewodniki tansze od rurek.

    Od dawna są tańsze niż wszystko inne.

    > No faktycznie - moze byc problem. Moc silnika mozna zmniejszyc
    > inaczej, ale do startu sprezarki moment moze byc potrzebny.
    >
    > Czyli jednak glikol :-) Chyba ze ... i tak mamy baterie akumulatorow.

    Ciepłą wodę przechowuje się bardzo łatwo. Tutaj wyjątkowo rurki wychodzą
    najtaniej. Dużo taniej niż akumulatory.

    --
    Jarek