  • 121. Data: 2012-08-07 19:37:01
    Temat: Re: CO TO ZA CHOLERNY SPAM !!!
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin PK

    > Bo Ty jesteś spammerem i właściwie nigdy nie piszesz na temat.

    A co mam pisać na tej grupie, pełnej trolli? Tutaj można sobie tylko
    pożartować. :)

    > Ale
    > niektórzy (np. ja) czasem chcą się czegoś naprawdę dowiedzieć.

    Na PMS?!

    > I zadają
    > konkretne pytanie (np. samochód do turystyki), a dyskusja rozjeżdża się
    > na sens życia, koszty paliwa, sposoby spędzania wakacji i przysłowiowe
    > dupy.

    Bo nikt tu nie ma o tym pojęcia. Znajdź sobie forum, gdzie siedzą
    praktycy i tam zapytaj.

    > No i zazwyczaj znajdą się 2-3 osoby, które postanowią wykorzystać
    > kolejny wątek jako pole bitwy.

    Ale masz jakiś przymus, żeby czytać podwątki, które Cię nie interesują?

    > Na forach łatwiej jest utrzymać porządek. Łatwiej się się czegoś
    > dowiedzieć.

    Tak, łatwiej dyskutować w schemacie "pytanie-odpowiedź" co jest nudne i
    mało twórcze.

    > Jeśli Twoje pytanie jest bardzo konkretne/nietypowe, to masz
    > spore szanse na to, że nikt Ci nie odpowie. Za to małe są szanse, że w
    > wątku pojawią się dziesiątki odpowiedzi nie na temat, wśród których
    > będziesz musiał szukać (czasem bez nadziei) jakiejś wartościowej
    > informacji.

    Czyli dla Ciebie idealne "forum" to rodzaj bezpłatnego helpdesku?

    --
    ignorance is bliss

  • 122. Data: 2012-08-07 21:23:36
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale jedno z drugim sie wiaze.
    > Do turystyki ... a co to znaczy do turystyki ? Jeden napisze ze lupo, inny
    > ze xantia, trzeci ze mondeo, czwarty ze transit, piaty ze iveco, szosty ze
    > Boeing lub Airbus ... i wszyscy maja racje.

    Akurat we wspomnianym wątku dość konkretnie opisałem o co mi chodzi
    (m.in. że ma być mały), a odpowiedzi były głównie typu "musisz kupić
    duży!". Pytanie nie było "mały czy duży" tylko "jaki mały".
    Ktoś mi nawet 20-letniego Merca polecał :D

    > Bo mu tu mamy taka tradycje :-)

    Nie "tu" tylko na całym usenecie. Nie tylko polskim.

    > A jak ? Albo masz moderowane, albo nie masz. Newsy tez moga byc moderowane,
    > ale tu jest za duzy ruch.

    Poprzez moderowanie właśnie: zamykanie jałowych sporów, przenoszenie
    postów itp. Blokowanie userów też, ale to powinien być margines, a nie
    główna praca moderatora.

    pozdrawiam,
    PK

  • 123. Data: 2012-08-07 21:25:26
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-07, t? <t?_usenet@interia.pl> wrote:
    > Ale z takich dygresji powstają najciekawsze dyskusje. Jak rozmawiasz ze
    > znajomymi w realu to skaczecie płynnie po tematach czy omawiać
    > mechanicznie kolejne w stylu "pytanie-odpowiedź"?

    To zależy jakich masz znajomych i jaka jest sytuacja.
    Jeśli jesteś po trzech piwach w barze i gadasz o pierdołach, to
    skaczesz po tematach itp.

    Jeśli chcesz pogadać O CZYMŚ, to gadasz właśnie o tym. Nie każdy
    rozmiara wyłącznie dla zabicia czasu i jęczenia, tak jak nie każdy
    przez pół godziny wisi na telefonie i streszcza wczorajszy odcinek
    serialu :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 124. Data: 2012-08-07 21:41:59
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-07, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Pewne podstawy jednak wypada posiadać aby sie nazwyac specjalista w jakiejś
    > dziedzinie.

    Wręcz przeciwnie. Specjalista - jak nazwa wskazuje - ma
    wyspecjalizowaną wiedzę i umiejętności. Czyli jest dobry w tym, czym
    się zajmuje, ale może mieć braki wiedzy w tematach bliskich czy nawet
    w swoim własnym (np. może być specjalistką od zastosowań, ale
    stosunkowo mało wiedzieć o teorii).

    Osobę, która posiada szeroką i solidną wiedzę w jakiejś dziedzinie,
    nazywamy EKSPERTEM.

    Osobę, która posiada tylko ogólną i płytką wiedzę nazywamy najczęściej
    bezrobotnym :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 125. Data: 2012-08-07 21:48:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-07 21:23, PK pisze:

    > Akurat we wspomnianym wątku dość konkretnie opisałem o co mi chodzi

    Napisałeś. Niektórzy zrozumieli i odpowiedzieli zgodnie z treścią
    pytania.

    > (m.in. że ma być mały), a odpowiedzi były głównie typu "musisz kupić
    > duży!". Pytanie nie było "mały czy duży" tylko "jaki mały".
    > Ktoś mi nawet 20-letniego Merca polecał :D

    Trzeba filtrować mentalnie i się uczyć. Nie oczekuj odpowiedzi
    merytorycznych na pytanie - miej nadzieję, że takie się pojawią.

    > Nie "tu" tylko na całym usenecie. Nie tylko polskim.

    Nieprawda. Na różnych grupach jest różnie (piszę nie tylko o pl), ale
    nieprawdą jest, że na pms tradycją jest takie trollowanie i śmiecenie
    jak ostatnimi czasy.

  • 126. Data: 2012-08-07 22:22:32
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin PK

> [...]
    > może mieć braki wiedzy w tematach bliskich czy nawet w swoim własnym
    > (np. może być specjalistką od zastosowań, ale stosunkowo mało wiedzieć o

    Dobry specjalista ma też ogólną wiedzę na jakimś przyzwoitym poziomie.
    Inaczej to dupa, nie specjalista.

    --
    ignorance is bliss

  • 127. Data: 2012-08-07 22:33:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Aug 2012 19:23:36 GMT, PK napisał(a):

    > Akurat we wspomnianym wątku dość konkretnie opisałem o co mi chodzi
    > (m.in. że ma być mały), a odpowiedzi były głównie typu "musisz kupić
    > duży!". Pytanie nie było "mały czy duży" tylko "jaki mały".

    No chlopie - albo maly, albo do turystyki :-)

    Maly do turystyki ... ford mondeo kombi :-)

    > Ktoś mi nawet 20-letniego Merca polecał :D

    I to tez nie jest zla rada :-)

    J.

  • 128. Data: 2012-08-07 22:37:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Aug 2012 17:37:01 +0000 (UTC), t? napisał(a):
    > Na PMS?!

    > Bo nikt tu nie ma o tym pojęcia. Znajdź sobie forum, gdzie siedzą
    > praktycy i tam zapytaj.

    No znow nie przesadzaj - kazdy, no moze wiekszosc z nas, jakas tam forme
    turystyki uprawia, i raczej nie koleja :-)

    J.

  • 129. Data: 2012-08-07 22:49:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2012 18:28:06 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-08-07 17:57, J.F. pisze:
    > (...)
    >
    > Litości - nie chodzi o nauczenie się wszystkiego (co możliwe nie jest),
    > ale elementarną wiedzę w zakresie informatycznym.

    A co to jest "elementarna wiedza w zakresie informatycznym" ?

    > Nikt nie każe
    > komukolwiek zarządzać Netware, ale świadomość obecności (choćby
    > i historycznej) firmy Novell w tym rynku to chyba nic specjalnie
    > ekstremalnego nie jest?

    Hm ... na studiach o komercyjnych firmach ucza niechetnie, jak ktos
    starszej daty ... tak, slyszec powinien, wiecej niekoniecznie.
    Jak ktos mlodszej daty ... hm, "ekstremalny" to w zasadzie dobry
    przymiotnik, szczegolnie w Polsce :-)

    > Podobnie z podstawowymi usługami/zasobami
    > sieciowymi, które mają całą historię i są w każdym lepszym podręczniku
    > dla administratorów.

    Gophera znasz ?

    > Czyżby ignorancja stawała się cnotą?

    No, czasem mozna to nazwac "nie zmanierowany" :-)

    J.

  • 130. Data: 2012-08-07 22:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Aug 2012 18:19:03 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ja rozumiem że obecnie adminami zostają ignoranci ale to dobrze firmie w
    > której pracują nie rokuje...

    Firmy coraz czesciej admina nie maja. Ani informatyka zakladowego itp.

    > to tak jakby lekarz znał sie tylko na wycinaniu wyrostka i amputacji lewych
    > stóp. A o innych chorobach nie miał grama pojęcia.
    > śmiem powiedzieć że też bym mógł wycinac wyrostki robaczkowe po krótkim
    > przeszkoleniu.

    No wiesz - spotkalem pana ordynatora ... on sie zna na montazu protez stawu
    biodrowego. Reszty nawet nie probuje - od tego zatrudnia innych ortopedow
    na oddziale. Czy to zle ... chyba nie.
    Oczywiscie kiedys tam akademie skonczyl, potem staz lekarski.

    J.