  • 71. Data: 2010-12-14 11:18:09
    Temat: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Tue, 14 Dec 2010 11:59:11 +0100, Piotr Chamera wrote:

    [...]

    > To może być użyteczne np w katalogach, gdzie mamy rozbudowane menu
    > kategorii, które powtarza się na każdej stronie i jest z punktu
    > widzenia wyszukiwania treści na stronie zupełnie nieistotne
    > Np. mam katalog książek, strona wyświetla opis książki historycznej
    > a obok lista innych kategorii w katalogu - sensacja, horror, technika
    > itd. - aż się prosi, żeby wyłączyć indeksowanie tego menu przez
    > wyszukiwarki.
    >
    > Patrząc na to inaczej - to menu nie jest fragmentem treści strony, jest
    > fragmentem interfejsu użytkownika, nie powinno być uwzględniane jako
> [...]

    A jako zestaw linków z danej strony? Nikt dokładnie nie wie co i na jakiej
    zasadzie różne roboty biorą pod uwagę. Liczba linków wewnętrznych do danej
    podstrony też może się liczyć i wtedy sprawdzanie takich
    międzykategoriowych linków ma duży sens. Ostatecznie strona to nie tylko
    treść ale i struktura.

    Poza tym te elementy musiałyby chyba zostac wyróźnione w odpowiedni sposób
    by nabrać znaczenia większego niż reszta treści.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 72. Data: 2010-12-14 11:31:56
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 12:18, Michał Gancarski pisze:
> [...]
    > podstrony też może się liczyć i wtedy sprawdzanie takich
    > międzykategoriowych linków ma duży sens. Ostatecznie strona to nie tylko

    Z punktu widzenia tematu danej strony - te linki nie mają z nim żadnego
    związku, więc zaburzają informację o istotnej zawartości strony.
    Tu dobra byłaby możliwość ustawienia czegoś w stylu: noindex, follow dla
    partii strony nieistotnych z punktu widzenia treści.

    > Poza tym te elementy musiałyby chyba zostac wyróźnione w odpowiedni sposób
    > by nabrać znaczenia większego niż reszta treści.

    Czasem mam tak krótkie opisy, że ilość treści istotnej jest porównywalna
    lub mniejsza od ilości tekstu w otaczającym interfejsie.

  • 73. Data: 2010-12-14 11:54:29
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Tue, 14 Dec 2010 12:31:56 +0100, Piotr Chamera wrote:

    [...]

> [...]
    > Tu dobra byłaby możliwość ustawienia czegoś w stylu: noindex, follow dla
    > partii strony nieistotnych z punktu widzenia treści.

    Moment. Link to nie tylko jego treść ale i adres. Jeśli jest to link na
    zewnątrz - trzeba go zaindeksować by podbić wagę linkowanej strony. Jeśli
    jest on linkiem wewnętrznym - wskazuje na konkretną podstronę i jej wagę
    można liczyć w sposób analogiczny. Różne podstrony mają różną wagę i na
    podstawie linków wewnętrznych można to min. określić. Nie tylko treść jest
    ważna.

    > Czasem mam tak krótkie opisy, że ilość treści istotnej jest porównywalna
    > lub mniejsza od ilości tekstu w otaczającym interfejsie.

    Ale widzisz, to co prawda Twoja strona ale istotność informacji według tego
    co uważasz za właściwe może być inna niż widzą to roboty, które jednak mają
    pod pewnymi względami ogląd lepszy. Ostatecznie wyszukiwarki, dla których
    "pracują", widzą Twoją stronę w szerszym kontekście.

    Cała nadzieja w tym, że gdy nowe elementy, takie jak NAV czy ARTICLE się
    upowszechnią, roboty będą brały je pod uwagę, tak jak teraz ważne są
    STRONGi czy HXy.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 74. Data: 2010-12-14 14:27:11
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-13 22:30, Piotr Siudak wrote:
    > poczawszy od
    >
    > http://www.w3.org/MarkUp/draft-ietf-iiir-html-01.txt
    >
    > gdzie po raz pierwszy pojawił sie ten znacznik tak i w kolejnych
    > wersjach jest on definiowany jako "Stronger emphasis" i gdzie (jak i w
    > kolejnych wersjach) sugeruje sie twórcom aplikacji typu visual user
    > agents by do renderowania tego tagu uzyto pogrubionego kroju czcionki.

    Sugestia "typically bold" Twoim zdaniem daje podstawy do twierdzenia, że
    "strong to jest wyróżnianie tekstu przez pogrubienie"? MZ mocno
    naciągane, porównaj sobie opis b do strong, b ma być pogrubione gdzie
    tylko się da (i tu się sugeruje - ba, narzuca - konkretny wygląd),
    strong to wyróżnienie, *zwykle* pogrubione (i tyle).
    Dalej masz ciekawy przykład z użyciem <em>:
    assume</strong> that it will be italic!"
    Porównaj opis em i strong i spróbuj zastosować analogię, zanim
    napiszesz: wykaż gdzie piszą coś takiego o strong.

    Zaś sugerowanie że wersje które wyszły po opublikowaniu dokumentacji
    CSSa też wymagają aby strong *wyglądał* w konkretny sposób to już... no
    nie wiem jak to nazwać :)

    Teraz masz dość? Jak wreszcie coś na temat napisałeś? :/

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 75. Data: 2010-12-14 14:44:43
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-13 22:58, Marek wrote:
    > Troszkę mnie dziwi Twoje stanowisko w tej sprawie.

    Bo ja staram się patrzeć od strony internauty.

    > Dobrym parametrem jakości treści strony może być współczynnik konwersji.
    > Strona będąca workiem słów (tak jak proponujesz) - pozwalająca się
    > znajdować gdy szukamy czegokolwiek (przekontrastowuję trochę) ma bardzo
    > niski współczynnik konwersji przy jednocześnie wysokiej liczbie
    > odwiedzin. A to jednoznacznie świadczy o tym iż zdecydowana większość
    > odwiedzających opuściła tą stronę niezadowolona.

    Internet to nie tylko supermarket, ludzie szukają też informacji. To że
    ktoś czegoś nie kupił nie znaczy że nie dostał tego po co przyszedł.
    Sklep internetowy można odwiedzić również po informację na temat
    specyfikacji produktu, opinie, dla porównania go z innymi czy chociażby
    żeby się zorientować w cenie.

    > Tymczasem ta sama strona po drobnych zabiegach promujących (w tym strong)
    > straciła na ilości odwiedzin jednakże współczynnik ten wzrósł z 0.5% do 15%!!!

    Może w tych innych zabiegach było wyrzucenie śmieci? ;)
    Tak w ogóle to co "strongowałeś" na tej stronie? Nazwę towaru/usługi?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 76. Data: 2010-12-14 14:50:12
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 14.12.2010 15:27, Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    > tylko się da (i tu się sugeruje - ba, narzuca - konkretny wygląd),
    > strong to wyróżnienie, *zwykle* pogrubione (i tyle).

    tak, "zwykle" znaczy że zwykle. jak sobie w css-ie zrobisz zeby było
    czerwone z podkreśleniem i kursywa to takie bedzie. Piszesz to jak bys
    pierwszy raz w życiu widział dokumentację tego typu i nie wiedzial ze
    przecież koniec konócw i tak zalezy jak zaimplementuja to autorzy
    konkretnych przegladarek, których jednakowoz autorzy dokumentacji mocno
    naciskaja do tego żeby był to krój pogróbiony. Naprawde zgubiłem sie w
    tym jaka jest twoja teza. że strong to nie jest wyróznienie przez
    wytluszczenie? serio? EOT

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 77. Data: 2010-12-14 14:56:43
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-13 22:33, Marek wrote:
    > Szeroko na ten temat piszą inne źródła a moja strona
    > zawiera tylko wzmianki na ten temat bez szczegółowych objaśnień. Jeśli
    > ktoś szukający przeciwwskazań trafi na moja stronę będzie zawiedziony
    > ogólnikowością informacji i potraktuje tą stronę jako śmieciową w tej
    > tematyce. Po co mam przebijać lepsze źródła, a które np. nie zadbały
    > prawidłową semantykę i są daleko w wynikach?

    Nie naprawiaj internetu równając w dół :/

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 78. Data: 2010-12-14 16:35:33
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-14 15:50, Piotr Siudak wrote:
> [...]
    > konkretnych przegladarek, których jednakowoz autorzy dokumentacji mocno
    > naciskaja do tego żeby był to krój pogróbiony.

    Tja, zamiast opisać wymagania odnośnie wyglądu dla <strong> tak samo jak
    dla <b> bawią się w jakieś "naciski". Teza nie do obalenia, poddaję się.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 79. Data: 2010-12-14 18:31:38
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    grudzień roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 14. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Piotr Chamera:

    > Można gdzieś znaleźć opis tego i jakie roboty to respektują?
    > To jakiś standard?

    Wątpię, biorąc pod uwagę że wymyśliłem to dzisiaj rano :) .

    Chodziło mi o zobrazowanie jak mogłaby wyglądać ,,definicja
    nieindeksowania na poziomie bloku" (o czym wspominał Marek, a czego
    Michał chyba nie rozumiał, bo prosił o doprecyzowanie). Zbiegiem
    okoliczności mogłem trafić, ale to byłby tylko zbieg okoliczności.
    Musiałbyś sam poszukać jakichś materiałów na ten temat, może jednak
    konstrukcja o takim znaczeniu istnieje i istnieją roboty ją
    respektujące.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 80. Data: 2010-12-14 19:05:39
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 14 Dec 2010 07:58:52 -0000, Michał Gancarski
    <m...@g...com> wrote:

    > Eee, chyba łatwiej po prostu zmienić styl dla klasy w spanie i w ogóle
    > nie ruszać HTMLa?

    Styl dla elementu b jeszcze łatwej zmienić :)

    Ale serio nie widzę żadnego sensownego powodu, dla którego <span
    class=pogrubienie> ma być lepsze od <b>, poza tym, że <b> jest kojarzony
    ze starym HTML (wszystkie powody dla którego prezentacyjny HTML jest zły
    też dotyczą nowych elementów z prezentacyjnymi nazwami klas albo
    wstawionych przez UI obiecujące określoną prezentację, a nie semantykę. To
    nie nazwa czy składnia elementu jest problemem, tylko jego cel).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");