    From: Michał Gancarski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 12:54:29 +0100
    <ie0f24$rhp$1@news.net.icm.edu.pl> <ie2ddq$ea0$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ie4p0l$2q7$1@news.net.icm.edu.pl> <ie4qnv$694$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ie552s$qkk$1@news.net.icm.edu.pl> <ie56bd$t2c$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ie5aeu$51f$1@news.net.icm.edu.pl>
    <k5s8mzhsj0eh$.1dwp4nnh1u689.dlg@40tude.net>
    <ie5fbq$fp9$1@news.net.icm.edu.pl>
    <1ar5v1025x2ro.1reilh9h4eepq$.dlg@40tude.net>
    <ie63f3$qbq$1@news.net.icm.edu.pl>
    <h1c00l33vwvd$.176ye5r81tywn$.dlg@40tude.net>
    <20101214112122.037f89ff@pingwin>
    <kflgjohrsovi$.dkq548d8n5il$.dlg@40tude.net> <ie7im3$u8k$1@news.onet.pl>
    <t...@4...net> <ie7kjg$60n$1@news.onet.pl>

    On Tue, 14 Dec 2010 12:31:56 +0100, Piotr Chamera wrote:

    [...]

    > Z punktu widzenia tematu danej strony - te linki nie mają z nim żadnego
    > związku, więc zaburzają informację o istotnej zawartości strony.
    > Tu dobra byłaby możliwość ustawienia czegoś w stylu: noindex, follow dla
    > partii strony nieistotnych z punktu widzenia treści.

    Moment. Link to nie tylko jego treść ale i adres. Jeśli jest to link na
    zewnątrz - trzeba go zaindeksować by podbić wagę linkowanej strony. Jeśli
    jest on linkiem wewnętrznym - wskazuje na konkretną podstronę i jej wagę
    można liczyć w sposób analogiczny. Różne podstrony mają różną wagę i na
    podstawie linków wewnętrznych można to min. określić. Nie tylko treść jest
    ważna.

    > Czasem mam tak krótkie opisy, że ilość treści istotnej jest porównywalna
    > lub mniejsza od ilości tekstu w otaczającym interfejsie.

    Ale widzisz, to co prawda Twoja strona ale istotność informacji według tego
    co uważasz za właściwe może być inna niż widzą to roboty, które jednak mają
    pod pewnymi względami ogląd lepszy. Ostatecznie wyszukiwarki, dla których
    "pracują", widzą Twoją stronę w szerszym kontekście.

    Cała nadzieja w tym, że gdy nowe elementy, takie jak NAV czy ARTICLE się
    upowszechnią, roboty będą brały je pod uwagę, tak jak teraz ważne są
    STRONGi czy HXy.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!