  • Data: 2009-04-29 22:57:52
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Apr 2009 23:19:24 +0200, Marek Borowski
    <m...@l...pl> wrote:

    > Teoria mowi jasno. Najlepsze hamowanie jest na granicy przyczepnosci
    > opony. (wsp.tarcie dynamiczny << wsp tarcia statyczny) Typowy kierownik
    > nie jest w stanie (zwlasza w sytuacji zaskoczenia) utrzymac tego
    > momentu.

    No i co z tego, skoro:

    a) jedziemy w zakręcie, zatem część przyczepności poświęcamy na
    siły boczne,
    b) musimy hamować awaryjnie (bo się wystraszyliśmy piasku na
    winklu),
    c) a przyczepności mamy jeszcze mniej, bo piasek.

    To co mi z tego, że mogę hamować ,,na granicy przyczepności'',
    jak tej przyczepności jest mało? Oczywiście dzięki ABS-owi
    nie zaliczymy poślizgu od siły pochodzącej od hamowania (ale i
    hamowanie będzie nikczemne), za to możemy się ładnie poślizgnąć,
    jak boczne siły będą zbyt wysokie (bo jedziemy za szybko, a nie
    mamy z czego się odhamować) jak na aktualną przyczepność. I albo
    gleba, albo poluźnienie toru jazdy i zielone. I co tu może
    elektroniczna bozia na granicy? NIC. NULL. NADA. Bo brakuje
    przyczepności na manewry.

    r.
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl