-
11. Data: 2012-10-20 22:33:18
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-10-20, marcin <m...@W...pl> wrote:
> Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:k5us5o$24od$1@adenine.netfront.net...
>> najlepiej ze sklepu z dyszami. Kiedys byly w Larssonie
>
> http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6333&cdes=D
ysze%20ga%BCnikowe
>
> No są, tylko teraz tak:
> http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
-99101-393-0680.html
> http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
-99101-393-0980.html
> http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
-99101-393-1000.html
> http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
-99101-393-1020.html
>
> To są oryginalne dysze wg serwisówki... domyślam się że te numerki #68 #98 #100 i
#102 to są pewnie jakieś rozmiary?Co z tym dalej? :)
> A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to
chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?
>
Tak te numerki to rozmiary. Ano dalej to, ze wakuometry to w sumie do niczego
nie sa Cipo trzebne, to znaczy sa ale na koncu zeby zsynchronizowac gazniki.
Przyda Ci sie swieca Colortune i koszyk tych dysz (a to tanio nie wyjdzie...)
no i strojenie tego w roznych zakresach obrotowych.
Z tym primary/secondary nie wiem o co chodzi, to specyficzne dla tego gaznika.
Przewaznie sa dwie dysze paliwowe - od ukladu pilota i glowna, no i powietrzna
do pilota.
http://rheaenterprises.com/the-carburetor-story-all-
about-jetting
Tu masz troche opisane jaka dysza za jakis zakres otwarcia przepustnicy
odpowiada i conieco opisane.
Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.
--
Artur
ZZR 1200
-
12. Data: 2012-10-20 22:35:58
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-10-20, marcin <m...@W...pl> wrote:
>> Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i
>> secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za
>> wysokie obroty.
>
> Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?
>
Nie. Powietrza masz pewnie full wiec musisz zestroic od poczatku do
konca. No i tak radze to zrobic, bo na dluzsza mete to sie skonczy
jakas dziura w tloku albo glowica do roboty.
--
Artur
ZZR 1200
-
13. Data: 2012-10-20 22:43:15
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:k5v1e5$pne$2@node2.news.atman.pl...
> Slaby obrazek ale 17 to chyba jest rozpylacz. Dysze to 25 i 26.
Tak, zmyliło mnie tłumaczenie "nozzle", zdjęcie w którymś z dalszych linków mnie
oświeciło.
>
> PS. Zawsze mozesz na te stożki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak
zaslyszalem jak
> jakis oszolom radzil komus :-)
No... ja na początek wymyśliłem jeszcze lepiej - wsadziłem do środka stożków krążki
wycięte z gąbek-zmywaków - tylko raczej dla ocenienia skali i rodzaju problemu, a nie
jako docelowe rozwiązanie ;) Owszem, coś to dało, bo szedł do 7krpm a nie 5, tylko
jak spróbowałem odpalić go na zimno to momentalnie się zalał :).
--
pzdr
marcin
-
14. Data: 2012-10-20 23:03:07
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:k5v1qd$pne$3@node2.news.atman.pl...
> Przyda Ci sie swieca Colortune i koszyk tych dysz (a to tanio nie wyjdzie...)
> no i strojenie tego w roznych zakresach obrotowych.
> http://rheaenterprises.com/the-carburetor-story-all-
about-jetting
> Tu masz troche opisane jaka dysza za jakis zakres otwarcia przepustnicy
> odpowiada i conieco opisane.
> Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.
Trochę mnie przestraszyłeś, ale dam radę :) Dwa lata w nim rzeźbiłem nie wiedząc tak
naprawdę czy on się do czegokolwiek nadaje (bo przejechałem przez ten czas może
10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się sensownym
zakupem.
--
pzdr,
marcin -
15. Data: 2012-10-20 23:04:42
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: __Maciek <i...@c...org>
Sat, 20 Oct 2012 20:47:28 +0200 "marcin" <m...@W...pl>
napisał:
>po założeniu stożków (z powodów wyłącznie wizualnych,
>teraz tego żałuję ale niestety operacja nieodwracalna)
Co to są te stożki i dlaczego operacja niodwracalna?
-
16. Data: 2012-10-20 23:09:50
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
news:4d4688tjbbcga9lgdqdc7eg3c9urns56o9@4ax.com...
> Co to są te stożki i dlaczego operacja niodwracalna?
Stożkowe filtry powietrza. A nieodwracalna, bo po przeróbkach nie bardzo jak jest
wsadzić oryginalny airbox.
--
pzdr,
marcin -
17. Data: 2012-10-21 12:32:22
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "Kacper_Motor" <k...@o...pl>
Witek.
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości
> Trochę mnie przestraszyłeś, ale dam radę :) Dwa lata w nim rzeźbiłem nie
> wiedząc tak naprawdę czy on się do czegokolwiek nadaje (bo >przejechałem
> przez ten czas może 10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
> W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się
> sensownym zakupem.
Tylko rozwiertak to droga w jedną stronę :)
IMHO lepiej kupić/dorobić dysze - będziesz mógł testować różne rozwiązania.
W przypadku dorabiania mogę polecić http://www.reges.pl/gazniki.htm
Powdzenia :)
--
Pozdrawiam
Marcin
Sklep Kacper-Motor
Warszawa, Radzymińska 206
-
18. Data: 2012-10-21 13:52:25
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-10-20 22:26, AZ pisze:
> PS. Zawsze mozesz na te stozki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak
zaslyszalem jak
> jakis oszolom radzil komus :-)
Sie smiej. Mialem w GSX Dragmachine stozki na oryginalnych gaznikach.
Nie chialo to dzialac dopoki nie owinalem stozkow czesciowo tasma
izolacyjna. Wtedy moc i obroty powrocily.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
19. Data: 2012-10-21 22:03:48
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: __Maciek <i...@c...org>
Sat, 20 Oct 2012 23:09:50 +0200 "marcin" <m...@W...pl>
napisał:
>Stożkowe filtry powietrza.
Acha.
>A nieodwracalna, bo po przeróbkach nie bardzo jak jest wsadzić oryginalny airbox.
Eee teoretycznie to nawet rozjechanie motura przez czołg jest
odwracalne, kwestia nakładu pracy :-D No ale dobra, nie drążę dalej...
-
20. Data: 2012-10-22 02:42:45
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>
Dnia 20-10-2012 o 22:33:07 marcin <m...@w...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
> news:k5v0lt$286i$1@adenine.netfront.net...
>
>> Jakie Ty tam masz gazniki ? Keihiny czy Mikuni ? Jesli sa primary i
>> secondary to prawdopodobnie jedne odpowiadaja za srednie i drugie za
>> wysokie obroty.
>
> Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?
zmiękcz sprężyny przepustnic. najlepiej dorobić nowe, co najmniej o połowę
słabsze i potem dopiero walczyć z dyszami. przy stożkach jest za małe
podciśnienie przed przepustnicą i układ sterowania nie ma siły podnieść
przepustnicy. dla tego jak wsadziłeś zmywaki to częściowo pomogło. nie
wiem czy koledzy pamiętają ale do sporej większości zestawów DynoJet
właśnie są specjalne sprężyny oprócz iglic i dysz o różnych średnicach.
poprawić szybkość reakcji przepustnicy można przez rozwiercenie kanalika
powietrznego w przepustnicy albo korpusie (zależy od konstrukcji gaźnika)
ale to wyższa szkoła jazdy, trzeba wiedzieć co rozwiercać i ile ale
łatwiej popsuć niż poprawić.
jest zestaw do Bold'Ora http://www.dynojet.com/pdf/1127.pdf
a na przykład zestaw ze sprężynami był do mydelnicy
http://www.dynojet.com/pdf/1126.pdf
pozdrawiam