  • 11. Data: 2012-10-20 22:33:18
    Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
    Od: AZ <a...@g...com>

    news:k5us5o$24od$1@adenine.netfront.net...

    > http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6333&cdes=D
    ysze%20ga%BCnikowe

    > No są, tylko teraz tak:
    > http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
    -99101-393-0680.html
    > http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
    -99101-393-0980.html
    > http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
    -99101-393-1000.html
    > http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP
    -99101-393-1020.html

    #102 to są pewnie jakieś rozmiary?Co z tym dalej? :)
    > A, i ta pierwsza to jest "primary main", a pozostałe to "secondary main" - czyli to
    chyba jakieś dwa stopnie są które można niezależnie dobierać?

    Tak te numerki to rozmiary. Ano dalej to, ze wakuometry to w sumie do niczego
    nie sa Cipo trzebne, to znaczy sa ale na koncu zeby zsynchronizowac gazniki.
    Przyda Ci sie swieca Colortune i koszyk tych dysz (a to tanio nie wyjdzie...)
    no i strojenie tego w roznych zakresach obrotowych.

    Z tym primary/secondary nie wiem o co chodzi, to specyficzne dla tego gaznika.
    Przewaznie sa dwie dysze paliwowe - od ukladu pilota i glowna, no i powietrzna
    do pilota.

    http://rheaenterprises.com/the-carburetor-story-all-
    about-jetting

    Tu masz troche opisane jaka dysza za jakis zakres otwarcia przepustnicy
    odpowiada i conieco opisane.

    Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-10-20 22:35:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-20, marcin <m...@W...pl> wrote:

    > Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?

    Nie. Powietrza masz pewnie full wiec musisz zestroic od poczatku do
    konca. No i tak radze to zrobic, bo na dluzsza mete to sie skonczy
    jakas dziura w tloku albo glowica do roboty.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2012-10-20 22:43:15
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    > Slaby obrazek ale 17 to chyba jest rozpylacz. Dysze to 25 i 26.

    Tak, zmyliło mnie tłumaczenie "nozzle", zdjęcie w którymś z dalszych linków mnie
    oświeciło.

    > PS. Zawsze mozesz na te stożki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak
    zaslyszalem jak
    > jakis oszolom radzil komus :-)

    No... ja na początek wymyśliłem jeszcze lepiej - wsadziłem do środka stożków krążki
    wycięte z gąbek-zmywaków - tylko raczej dla ocenienia skali i rodzaju problemu, a nie
    jako docelowe rozwiązanie ;) Owszem, coś to dało, bo szedł do 7krpm a nie 5, tylko
    jak spróbowałem odpalić go na zimno to momentalnie się zalał :).
    --
    pzdr
    marcin

  • 14. Data: 2012-10-20 23:03:07
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

> [...]
    > odpowiada i conieco opisane.
    > Czeka Cie niezly boj, bedziesz rzygal wyjmowaniem i wkladaniem gaznikow.

    Trochę mnie przestraszyłeś, ale dam radę :) Dwa lata w nim rzeźbiłem nie wiedząc tak
    naprawdę czy on się do czegokolwiek nadaje (bo przejechałem przez ten czas może
    10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
    W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się sensownym
    zakupem.
    --
    pzdr,
    marcin

  • 15. Data: 2012-10-20 23:04:42
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 20 Oct 2012 20:47:28 +0200 "marcin" <m...@W...pl>
    napisał:

    >po założeniu stożków (z powodów wyłącznie wizualnych,
    >teraz tego żałuję ale niestety operacja nieodwracalna)

    Co to są te stożki i dlaczego operacja niodwracalna?

  • 16. Data: 2012-10-20 23:09:50
    Od: "marcin" <m...@W...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    > Co to są te stożki i dlaczego operacja niodwracalna?

    Stożkowe filtry powietrza. A nieodwracalna, bo po przeróbkach nie bardzo jak jest
    wsadzić oryginalny airbox.
    --
    pzdr,
    marcin

  • 17. Data: 2012-10-21 12:32:22
    Od: "Kacper_Motor" <k...@o...pl>

    Witek.

    Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości
> [...]
    > przez ten czas może 10km), to tym bardziej teraz będę rzeźbił ;)
    > W świetle tego co mówisz rozwiertaki, które proponuje Kuczu, wydają się

    Tylko rozwiertak to droga w jedną stronę :)
    IMHO lepiej kupić/dorobić dysze - będziesz mógł testować różne rozwiązania.
    W przypadku dorabiania mogę polecić http://www.reges.pl/gazniki.htm
    Powdzenia :)

    Marcin
    Sklep Kacper-Motor
    Warszawa, Radzymińska 206

  • 18. Data: 2012-10-21 13:52:25
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-10-20 22:26, AZ pisze:

    > PS. Zawsze mozesz na te stozki naciagnac kawalek detki rowerowej - tak jak
    zaslyszalem jak
    > jakis oszolom radzil komus :-)

    Sie smiej. Mialem w GSX Dragmachine stozki na oryginalnych gaznikach.
    Nie chialo to dzialac dopoki nie owinalem stozkow czesciowo tasma
    izolacyjna. Wtedy moc i obroty powrocily.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 19. Data: 2012-10-21 22:03:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 20 Oct 2012 23:09:50 +0200 "marcin" <m...@W...pl>
    napisał:

    >Stożkowe filtry powietrza.

    Acha.

    >A nieodwracalna, bo po przeróbkach nie bardzo jak jest wsadzić oryginalny airbox.

    Eee teoretycznie to nawet rozjechanie motura przez czołg jest
    odwracalne, kwestia nakładu pracy :-D No ale dobra, nie drążę dalej...

  • 20. Data: 2012-10-22 02:42:45
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 20-10-2012 o 22:33:07 marcin <m...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Keihiny. Czy wystarczy w takim razie zwiększyć tą "secondary"?

    zmiękcz sprężyny przepustnic. najlepiej dorobić nowe, co najmniej o połowę
    słabsze i potem dopiero walczyć z dyszami. przy stożkach jest za małe
    podciśnienie przed przepustnicą i układ sterowania nie ma siły podnieść
    przepustnicy. dla tego jak wsadziłeś zmywaki to częściowo pomogło. nie
    wiem czy koledzy pamiętają ale do sporej większości zestawów DynoJet
    właśnie są specjalne sprężyny oprócz iglic i dysz o różnych średnicach.
    poprawić szybkość reakcji przepustnicy można przez rozwiercenie kanalika
    powietrznego w przepustnicy albo korpusie (zależy od konstrukcji gaźnika)
    ale to wyższa szkoła jazdy, trzeba wiedzieć co rozwiercać i ile ale
    łatwiej popsuć niż poprawić.

    jest zestaw do Bold'Ora http://www.dynojet.com/pdf/1127.pdf
    a na przykład zestaw ze sprężynami był do mydelnicy
    http://www.dynojet.com/pdf/1126.pdf

    pozdrawiam