-
21. Data: 2012-10-22 22:36:30
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
> zmiękcz sprężyny przepustnic. najlepiej dorobić nowe, co najmniej o połowę
> słabsze i potem dopiero walczyć z dyszami. przy stożkach jest za małe
> podciśnienie przed przepustnicą i układ sterowania nie ma siły podnieść
> przepustnicy.
Dzięki Wam wielkie, sporo wnosi do mojego pojęcia to wszystko co napisaliście. Teraz
potrzebuję paru wieczorów na samokształcenie zanim będę gotów pytać dalej ;)
--
pzdr,
marcin -
22. Data: 2012-10-26 22:37:43
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich
hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków
(osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się
porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się
sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod
stokowy filtr ;)
--
pzdr,
marcin -
23. Data: 2012-10-26 23:51:43
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-10-26, marcin <m...@W...pl> wrote:
> Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich
hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków
(osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się
porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się
sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod
stokowy filtr ;)
Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs
zagranicznych forach ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
24. Data: 2012-10-27 00:08:38
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-10-26 22:37, marcin pisze:
> Po gruntownej analizie tematu poddaję się. Na renomowanych forumach amerykańskich
hondziarzy piszą, że akurat moja konfiguracja wyjątkowo się nie nadaje do stożków
(osobnych na każdy dolot) i najlepsi spece na tym łąmią zęby, więc nie będę się
porywał i udowadniał światu, że da sie. Ale za to i od Was i od nich dowiedziałem się
sporo ciekawych rzeczy, które mam nadzieję pozwolą mi sklecić kastomowy airbox pod
stokowy filtr ;)
>
Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale
akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw
airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
25. Data: 2012-10-27 11:51:27
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:k6f0le$p0m$1@node1.news.atman.pl...
> Napisz cos wiency zeby inni podobni nie musiali sie tulac po jakichs
> zagranicznych forach ;-)
Spróbuję jakoś streścić sedno sprawy. Z tego co tam piszą, to krytyczną rzeczą dla
prawidlowej pracy tych gaźników (Keihen CV) jest zebranie dolotów w kupę, oraz pewna
pojemność między filtrem a gaźnikami. Chodzi o stabilność podciśnienia przed
przepustnicami (o czym była w tym wątku już mowa) i stłumienie szumów ssania. Tak to
cholerstwo jest zestrojone, że nawet jeżeli dać każdemu z osobna jakieś tłumienie na
filtrze czy nawet jakiś bufor w postaci np. kawałka rury, to i tak niewiele to da.
Wszystkie gaźniki muszą pracować na to wspólne podciśnienie i wtedy dopiero to działa
tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 stożki) niewiele
tu pomogą. Owszem, przy dużej dozie sprytu i cierpliwości da się w miarę to zestroić
manewrując dyszami, rozwiercając to i owo itp tak jak wcześniej dyskutowaliśmy, ale i
tak będzie to potem wrażliwe na podmuchy wiatru, zmiany temperatur, deszcz, jednym
slowem zawsze coś będzie nie tak.
Tutaj jedna z dyskusji na ten temat, taka z bardziej przekrojowych i poglądowych, od
której można zacząć drążyć: http://honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Pods-on-a-
DOHC-options-td3867628.html , na http://www.cb750c.com/ można znaleźć więcej i
bardziej szczegółowo.
Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla
początkującego amatora.
Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)
--
pzdr,
marcin -
26. Data: 2012-10-27 12:17:04
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:k6f1ht$i6i$1@adenine.netfront.net...
> Ja w GSX 1100 zrobilem patent ze stozkiem za oryginalnym airboxem. Ale
> akurat w GSX to nie byla sztuka bo ten motocykl juz tak ma. Najpierw
> airbox zbiorczy, potem rura i na koncu obudowa z filtrem powietrza.
Tak, tu też tak można, są dostępne stożkowe wstawiane w miejsce oryginalnego filtru,
i wtedy to faktycznie jest kwestia doboru dysz i standardowego strojenia. No ale mi
chodziło o efekt wizualny jedynie, czyli o tjunink a nie tuning ;) Planuję zrobić
airbox w kształcie, hmm, serca ze ściętymi wierzchołkami na dole i na górze, w górnej
części króćce do gaźników, w dolnej fabryczny filtr, i ewentualnie dwa stożki jako
maskowanie wlotu powietrza do filtra jeżeli się zmieszczą i będzie to fajnie
wyglądało. Pytanie czy taka okrojona objętość będzie wystarczająca, ale to wyjdzie
dopiero w praniu.
--
pzdr,
marcin -
27. Data: 2012-10-27 12:20:41
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "marcin" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
news:508bae9d$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie
> dla początkującego amatora.
> Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć -
> więc odpuszczam :)
A czemu w ogole sie za to wziales?
Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza?
.
--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
28. Data: 2012-10-27 12:29:59
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:508bb57a$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
> A czemu w ogole sie za to wziales?
> Nie mogles kupic oryginalnego filtra powietrza?
Ja kupiłem ten motocykl w stanie opłakanym, po naprawdę wiejskim tuninngu, a raczej
sabotażu.Wszystko tam było "poprzerabiane" i podrutowane (na szczęście nie w silniku,
ramie, itp kluczowych elementach). Takiego zresztą szukałem, bo chciałem się pobawić
w customajzera ;). I właśnie tak się bawię :)
--
pzdr,
marcin -
29. Data: 2012-10-28 19:53:30
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: g...@g...com
W dniu sobota, 27 października 2012 11:51:30 UTC+2 użytkownik marcin napisał:
> Spróbuję jakoś streścić sedno sprawy. Z tego co tam piszą, to krytyczną rzeczą dla
prawidlowej pracy tych gaźników (Keihen CV) jest zebranie dolotów w kupę, oraz pewna
pojemność między filtrem a gaźnikami. Chodzi o stabilność podciśnienia przed
przepustnicami (o czym była w tym wątku już mowa) i stłumienie szumów ssania. Tak to
cholerstwo jest zestrojone, że nawet jeżeli dać każdemu z osobna jakieś tłumienie na
filtrze czy nawet jakiś bufor w postaci np. kawałka rury, to i tak niewiele to da.
Wszystkie gaźniki muszą pracować na to wspólne podciśnienie i wtedy dopiero to działa
tak jak powinno. Nawet dedykowane zestawy K&N (w Larssonie 750 za 4 stożki) niewiele
tu pomogą. Owszem, przy dużej dozie sprytu i cierpliwości da się w miarę to zestroić
manewrując dyszami, rozwiercając to i owo itp tak jak wcześniej dyskutowaliśmy, ale i
tak będzie to potem wrażliwe na podmuchy wiatru, zmiany temperatur, deszcz, jednym
slowem zawsze coś będzie nie tak.
>
> Tutaj jedna z dyskusji na ten temat, taka z bardziej przekrojowych i poglądowych,
od której można zacząć drążyć: http://honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Pods-on-a-
DOHC-options-td3867628.html , na http://www.cb750c.com/ można znaleźć więcej i
bardziej szczegółowo.
>
>
>
> Podsumowując: DOHC 750/900 + Keihen CV + stożki to nie jest zadanie dla
początkującego amatora.
>
> Ja lubię dłubać i kombinować, ale bardziej chyba lubię jeździć - więc odpuszczam :)
>
a może poszukaj zestawu gaźników z płaskimi przepustnicami od motocykla o podobnej
pojemności. takie gaźniki dobrze współpracują ze stożkami. zdaje się CB750 OHC takie
miała.
pozdrawiam
-
30. Data: 2012-10-28 21:00:53
Temat: Re: CB750 Bol d'Or - dysze gaźników
Od: "marcin" <m...@W...pl>
Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:196b5cf2-19ac-47a2-917b-1c753cf3cade@googlegrou
ps.com...
> a może poszukaj zestawu gaźników z płaskimi przepustnicami od motocykla o podobnej
pojemności. takie gaźniki
> dobrze współpracują ze stożkami. zdaje się CB750 OHC takie miała.
Można kombinować, tylko że nie jest to dla mnie aż taki priorytet. Jeśli miałbym
kupować gaźniki i robić tą całą resztę, to wolę za te pieniądze kupić np. nowe gumy,
bo choć są prawie nieużywane i wydają się zachowywać poprawnie, to nie jestem pewien
ich wieku i wolę je zmienić jak już będę mógł pocinać z pełną mocą.
Tak więc klecę airbox i tym ten temat zamykam :) Napiszę co mi z tego wyszło.
--
pzdr,
marcin