  • 41. Data: 2010-12-08 09:02:01
    Temat: Re: CB wsrod mobilkow....
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 08:37:37 +0100, Mirek Ptak wrote:
    >Dnia 2010-12-07 17:48, *Czarek Daniluk* napisał, a mnie coś podkusiło,
    >Bzdura - za przeproszeniem :)
    >http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk

    Tylko o ile dobrze widze - na FM wolno 4W, na SSB 4W, a na AM 1W.
    I to od 2005r, wczesniejszych przepisow nie chce mi sie sledzic, ale
    byc moze jeszcze bardziej dyskryminujace AM - wiec mogli uzywac FM.

    "28 Kanal wird von polnischen Fernfahrern in Deutschland benutzt" :-)

    I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.

    J.

  • 42. Data: 2010-12-08 10:50:14
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 7 grudzień (wtorek), gdy o godzinie 17:25
    *Krzysztof 45* naskrobał(a):

    > Mówiło sie, że pokolenie lub dwa misi wymrzeć, to zmieni sie coś w
    > mentalności. Gówno prawda. Szczawie na poziomie studiów maja ambicje,
    > wizje, a gdy już wdepną w to polityczne bagno pierdzą tak samo jak te
    > starce którzy ich szkolą.

    nic w tym dziwnego, całą naszą inteligencję patriotyczną "rozwalili"
    bolszewicy i niemcy, a niedobitki uciekły na zachód. A dzisiejsze
    "elity" polityczne i inteligenckie to w dużej mierze wykształcony przez
    PRL lumpenproletariat. Jako naród po prostu skarleliśmy.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-12-08 10:44:15

  • 43. Data: 2010-12-08 11:59:42
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-08 09:02, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Tylko o ile dobrze widze - na FM wolno 4W, na SSB 4W, a na AM 1W.

    Jakoś z rok/dwa temu obiło mi się o uszy, że już 4W w AM można, ale
    próbowałem teraz coś o tym znaleźć i nie mogę.

    > I to od 2005r, wczesniejszych przepisow nie chce mi sie sledzic, ale
    > byc moze jeszcze bardziej dyskryminujace AM - wiec mogli uzywac FM.

    Od kiedy mam i interesuję się CB to Niemcy zawsze byli na 9 AM w
    ciężarówkach.

    > I jeszcze widze jakies ograniczenia w stosowaniu w pojazdach.

    Ja nie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 44. Data: 2010-12-08 13:59:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 11:59:42 +0100, Mirek Ptak wrote:
    >Ja nie :)

    http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk#Funk_im_Kfz

    "Der Einbau von Funkgeräten, die ab dem 11. Januar 2005 in Verkehr
    gebracht wurden, in Kraftfahrzeuge (PKW/LKW) mit Erstzulassung ab 17.
    Juni 2003 ist nur gestattet, wenn das Funkgerät mit einem E-Zeichen
    oder einem CE-Zeichen gekennzeichnet ist. Das CE-Zeichen allein ist
    ausreichend, wenn dem Gerät eine Bescheinigung beiliegt, aus der
    hervorgeht, dass durch den Betrieb des Geräts sicherheitsrelevante
    Funktionen des Fahrzeugs nicht beeinträchtigt werden. Bei der
    Installation von Funkanlagen müssen ggf. Vorschriften des
    Kfz-Herstellers beachtet werden, ansonsten kann die allgemeine
    Betriebserlaubnis (ABE) des Fahrzeugs erlöschen."

    Na ile rozumiem - dwa papiery dodatkowe sa potrzebne.

    J.

  • 45. Data: 2010-12-08 14:04:57
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Raczej - kiedyś w Polsce zostanie wykoszony busz ze znaków.

    Coś w tym jest! Właśnie dzisiaj widziałem jeden skoszony znak i już teraz
    dzięki Tobie wiem czemu. Tylko nadal nie rozumiem, dlaczego razem ze znakami
    koszone bywają też zwykłe słupy, płoty, przystanki autobusowe, a nawet
    kioski "Ruchu"? To też głupie wymysły urzędasów, z którymi trzeba walczyć?
    ;)

    --
    pzdr, Eli

  • 46. Data: 2010-12-08 14:51:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-08 13:59, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > Betriebserlaubnis (ABE) des Fahrzeugs erlöschen."
    >
    > Na ile rozumiem - dwa papiery dodatkowe sa potrzebne.

    Ja to rozumiem, że radio musi mieć znak E lub CE, czyli w skrócie
    homologację - jeśli jej nie ma to wtedy papierki :)

  • 47. Data: 2010-12-08 16:41:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Heraklit napisał(a):
> [...]
    > dzisiejsze "elity" polityczne i inteligenckie to w dużej mierze
    > wykształcony przez PRL lumpenproletariat. Jako naród po prostu
    Niestety jest to smutny fakt, z którego większość ludzi nie zdaje
    sobie sprawy. A jeżeli nie zdaje sobie sprawy, to jak ma być lepiej,
    zwłaszcza że komuchy i UBecy dalej są przy władzy i pięknie
    poustawiani do końca swoich dni, dzięki naszym wybrańcom.

    Ja zawsze powtarzałem, że jeżeli ma być dobrze w Polsce, to trzeba
    wypowiedzieć wojnę Stanom Zjednoczonym, i na drugi dzień się poddać.
    --
    Krzysiek

  • 48. Data: 2010-12-18 01:47:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 14:04:57 +0100, Eli napisał(a):

    > koszone bywają też zwykłe słupy, płoty, przystanki autobusowe, a nawet
    > kioski "Ruchu"? To też głupie wymysły urzędasów, z którymi trzeba walczyć?

    To efekty wymysłów urzędasów. Dzisiaj po drodze pokrytej śniegiem, którą
    jechałem pierwszy raz w życiu jechałem, jak zawsze zresztą na widoczność
    olewając znaki postawione przez urzędników.
    Jestem ciekaw, dlaczego większość ograniczeń przy zakrętach była o 20km/h
    mniej, niż bezpieczna prędkość w dość trudnych warunkach.
    Możesz mi wyjaśnić?

    --
    ___________ (R)

  • 49. Data: 2010-12-21 20:17:37
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]
    > Jestem ciekaw, dlaczego większość ograniczeń przy zakrętach była o 20km/h
    > mniej, niż bezpieczna prędkość w dość trudnych warunkach.

    Tzn. auta wylatują z drogi na zakrętach, bo jadą za wolno? Tzn. gdyby
    jechały jeszcze szybciej, nic by się nie stało? Ciekawa koncepcja. W sumie
    po tym co widzę na drogach wnoszę, że wielu "kierowców" uważa podobnie jak
    Ty.

    --
    pzdr, Eli

  • 50. Data: 2010-12-24 23:02:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 20:17:37 +0100, Eli napisał(a):

> [...]
    > po tym co widzę na drogach wnoszę, że wielu "kierowców" uważa podobnie jak

    Wylatują dlatego, że szybkość bezpieczna to nie ta na znaku, a ta, która
    wyznacza kombinacja droga-samochód-kierowca.
    Obsrywanie znakami dróg odmóżdża. Ja już dawnio olewam znaki, bo one nie
    wnoszą żadnej wiarygodnej informacji. Opieram się na tym, co widzę.

    --