  • 21. Data: 2023-07-15 18:48:50
    Temat: Re: CB radio
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 13.07.2023 o 22:25, io pisze:
    > [...]
    >
    > Czegoś tutaj nie rozumiem. Pojechałeś wypocząć w miejsce gdzie nie ma
    > zasięgu GSM i chcesz żeby był tam zasięg CB?

    A co, nie ma? :-)

    Zabrałem ręczniaka raczej na drogę. Nie zadziałał, ale gdyby działał to
    i na miejscu byłby użyteczny.

    Miałem też urządzenia na których na początku był zainstalowany
    Meshtastic z LoRą a potem inne oprogramowanie. Poniekąd to samo. Nie
    trzeba całego świata, by używać lokalnie.

    > Żeco?

    > Ale co to ma wspólnego z komunikacją?

    Pytasz co brak komunikacji ma wspólnego z komunikacją? Jakiś dziwny jesteś.

    > Blokowanie DNS w Polsce to znana
    > sprawa, wystarczy zmienić sobie DNS.

    No właśnie nie jest znana. Wiedzą o niej głównie ci, którzy zostali nią
    dotknięci. Gdyby wszyscy wiedzieli że tak łatwo można ją obejść to takie
    blokowanie nie miało by sensu, więc blokowano by inaczej.

    Ta zmiana rozwiązywacza nazw DNS to zresztą raczej obejście niż
    rozwiązanie. Inny rozwiązywacz może jeszcze inaczej blokować domeny.
    Dopiero użycie lokalnego rozwiązywacza pozwala uniezależnić się od tej
    metody blokowania domen. Do tego należało by zastosować szyfrowanie DNS
    po drugiej stronie.

    I widzisz ... można coś zrobić LOKALNIE by dało się komunikować choćby
    ktoś inny chciał to ograniczyć.

    > FB dla mnie nie istnieje w sensie,
    > że nie używam ichnych rozwiązań (Meta), tylko dlatego że są upierdliwie
    > "ciężkie" i niewygodne do komunikacji, niedostępne często (awarie) i
    > inne takie.

    Nie wiem co tam wymyślasz, ale pewne jest, że w takiej globalnej usłudze
    bardzo łatwo blokować dostęp. Jej rozproszenie usunęło by tę użytkową
    podatność z uwagami jak powyżej.

  • 22. Data: 2023-07-15 19:38:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.07.2023 o 18:48, io pisze:
    [...]
    > A co, nie ma? :-)
    >
    > Zabrałem ręczniaka raczej na drogę. Nie zadziałał, ale gdyby działał to
    > i na miejscu byłby użyteczny.

    Gdybym tam był i byś mi harmoniczną zabrzęczał w garnku "to bym cię
    znalazł i zabił" :] Nie po to jadę tam gdzie brak zasięgu, żeby gadać
    przez radio. jprdl!

    > Miałem też urządzenia na których na początku był zainstalowany
    > Meshtastic z LoRą a potem inne oprogramowanie. Poniekąd to samo. Nie
    > trzeba całego świata, by używać lokalnie.

    Noale NACHUJ? Nie masz kogoś lokalnie, bez radia do gadania?

    > No właśnie nie jest znana. Wiedzą o niej głównie ci, którzy zostali nią
    > dotknięci. Gdyby wszyscy wiedzieli że tak łatwo można ją obejść to takie
    > blokowanie nie miało by sensu, więc blokowano by inaczej.

    Bo se czeba łeb przebudować. Skoro Internet jest siecią światową, to
    używamy światowych DNS a nie lokalnych, tym bardziej, ze jest
    wprowadzana CENZURA z PiS, której kiedyś za poprzednich rządów nie było.

> [...]
    > po drugiej stronie.
    >
    > I widzisz ... można coś zrobić LOKALNIE by dało się komunikować choćby

    Są jeszcze VPNy :]

    > Nie wiem co tam wymyślasz, ale pewne jest, że w takiej globalnej usłudze
    > bardzo łatwo blokować dostęp. Jej rozproszenie usunęło by tę użytkową
    > podatność z uwagami jak powyżej.

    Jak ktoś się pakuje w FB czy inne manipulacyjne związki to jego sprawa.
    Skoro nie jest świadomy to też jego sprawa. Nie zamierzam uświadamiać.

    FB, Tłiter, TikTok to dla mnie nie jest komunikacja, to manipulacja :]

    Jak ktoś chce sobie posłuchać radia, to odpala radio na falach krótkich
    czy średnich i sobie słucha...ale wiadomym jest, że wszędzie są
    manipulacje i indoktrynacja. Kontakt z TIRowcem czy nawet takim jak Ty,
    przez CB nie jest dla mnie żadną rozrywką ani doznaniem. To strata czasu
    na pierdolenie o dupie Maryni. Tutaj na News jest inaczej, bo odpowiadam
    wtedy, kiedy mam czas a zarazem jest więcej odbierających niż Ty jeden :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-07-15 19:48:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.07.2023 o 18:48, cef pisze:

    > Pozostanie to niewyjaśnione czyli każdy przy swoim.

    Mówiąc szczerze, nie widzę potrzeby wyjaśniania tej zupełnie oczywistej
    kwestii.

    > Stąd, że używam samochodu i jakoś ani razu na te kilkaset tys przejechanych
    > kilometrów nie miałem potrzeby komunikowania się przez radio.

    Nie odkryłeś potrzeby bo nawet jakby/jeśli taka była to nie
    miałbyś/miałeś tego radia. Jakbyś radio miał to może np. odkryłbyś, że
    dla jednego przejazdu przez Polskę nie trzeba posiadać nawigacji.

    > Skoro  tak ciężko Ci przychodzi wymyślenie czegoś sensownego co można
    > dokupić do samochodu, to znaczy, że niewiele da się dokupić z rzeczy
    > przydatnych.

    Ależ ... umywalka w kamperze jest niezbędna. Tobie po prostu ciężko
    myślenie przychodzi.

    > Jakoś nie wyrzucasz seriami niezbędnych sensownych dodatków do auta.

    Mogę wyrzucać, ale mi napiszesz "nie miałem takiej potrzeby". Jakoś
    tysiące użytkowników, oprócz Ciebie, potrzebę używania CB radia
    dostrzegali.

    > I miałeś samochód bez migaczy na wyposażeniu i musiałeś dokupić?
    > Nie sądzę, więc nie wymyślaj głupot na poparcie swej tezy.

    A furmankę widział? Albo rower? One z reguły nie mają migaczy a jednak
    Ty uważasz migacze za niezbędne a CB radio już nie. Oceniam, że powód
    tego jest jedynie taki, że migacze już masz a radia CB jeszcze nie.
    Możesz mnie sprostować.

  • 24. Data: 2023-07-15 21:07:30
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Gdybym tam był i byś mi harmoniczną zabrzęczał w garnku "to bym cię
    > znalazł i zabił" :] Nie po to jadę tam gdzie brak zasięgu, żeby gadać

    A ktoś tam po to jedzie? Po prostu nie ma zasięgu i można przez jakiś
    czas z tym czy raczej bez tego żyć.

    > Noale NACHUJ? Nie masz kogoś lokalnie, bez radia do gadania?

    Ale za mną ciągle nie chodzi. Nieraz trzeba się rozdzielić a jednak mieć
    potencjalny kontakt. Za Tobą ktoś chodzi? W d.. Cię ma jak idziesz
    dalej? Zwiększyły się możliwości komunikacji i z tego korzystamy.

    > Bo se czeba łeb przebudować. Skoro Internet jest siecią światową, to
    > używamy światowych DNS a nie lokalnych, tym bardziej, ze jest
    > wprowadzana CENZURA z PiS, której kiedyś za poprzednich rządów nie było.

    To raczej PO wprowadziło przepisy dotyczące możliwości filtrowania. Sprawdź.

    > Są jeszcze VPNy :]

    Do czego? Chcesz się połączyć VPNem z docelowym dostawcą treści? Jak nie
    to nie rozwiązujesz podstawowego problemu, że dostawca VPN też może mieć
    jakąś politykę dotyczącą filtrowania w tym może być związany tymi samymi
    przepisami prawa co dostawca internetu. Wszyscy w Polsce będą filtrowali
    to samo. Za chwilę może wszyscy w UE. Stany też coraz mniej liberalne są.

    Jak już to Tor. On zresztą ma swój rozwiązywacz. Albo I2P.

    Ale to znacznie więcej niż zabezpieczenie DNS o czym dotąd była mowa.

    > Jak ktoś się pakuje w FB czy inne manipulacyjne związki to jego sprawa.
    > Skoro nie jest świadomy to też jego sprawa. Nie zamierzam uświadamiać. >
    > FB, Tłiter, TikTok to dla mnie nie jest komunikacja, to manipulacja :]

    Czyja?

    > Jak ktoś chce sobie posłuchać radia, to odpala radio na falach krótkich
    > czy średnich i sobie słucha...ale wiadomym jest, że wszędzie są
    > manipulacje i indoktrynacja.

    Radia sensu stricte, a mowa o komunikacji jako takiej.

    > Kontakt z TIRowcem czy nawet takim jak Ty,
    > przez CB nie jest dla mnie żadną rozrywką ani doznaniem.

    To z żoną gadaj.

    > To strata czasu
    > na pierdolenie o dupie Maryni. Tutaj na News jest inaczej, bo odpowiadam
    > wtedy, kiedy mam czas a zarazem jest więcej odbierających niż Ty jeden :)

    Dobra, ale ... zmieniasz temat. To dwie różne potrzeby komunikacyjne.
    Już coś kiedyś pierdoliłeś o tym, że nie odbierasz telefonów, więc nie
    ma sensu do Ciebie dzwonić :-) ale chyba chodziło o obcych a teraz
    pierdolisz jakbyś w jakimś matriksie żył.

  • 25. Data: 2023-07-15 21:22:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-15 o 19:48, io pisze:

    > Mówiąc szczerze, nie widzę potrzeby wyjaśniania tej zupełnie oczywistej
    > kwestii.

    Wzajemnie.

    > Nie odkryłeś potrzeby bo nawet jakby/jeśli taka była to nie
    > miałbyś/miałeś tego radia. Jakbyś radio miał to może np. odkryłbyś, że
    > dla jednego przejazdu przez Polskę nie trzeba posiadać nawigacji.

    Nie muszę CB mieć, żeby wiedzieć, że nie potrzebuję.
    Przez Polskę nigdy nie używałem nawigacji wtedy kiedy radio było modne.

    > Ależ ... umywalka w kamperze jest niezbędna. Tobie po prostu ciężko
    > myślenie przychodzi.

    Nie rozszerzaj tej narracji na kampery, bo jak zaczniesz dowodzić co jest
    potrzebne w podróży traktorem czy betoniarką, to faktycznie zbiór
    potrzeb się rozrośnie.
    Tak prawdę mówiąc kamper też jest niepraktyczny.

    > Mogę wyrzucać, ale mi napiszesz "nie miałem takiej potrzeby". Jakoś
    > tysiące użytkowników, oprócz Ciebie, potrzebę używania CB radia
    > dostrzegali.

    Miliony much...

> [...]
    > Ty uważasz migacze za niezbędne a CB radio już nie. Oceniam, że powód
    > tego jest jedynie taki, że migacze już masz a radia CB jeszcze nie.

    Nie sprowadzaj rzeczy do absurdu - kierunkowskazy są w homologacji typu
    prawie każdego samochodu. W rowerze i furmance nie, więc przykład z d...

  • 26. Data: 2023-07-16 00:32:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.07.2023 o 21:07, io pisze:

    > Ale za mną ciągle nie chodzi. Nieraz trzeba się rozdzielić a jednak mieć
    > potencjalny kontakt. Za Tobą ktoś chodzi? W d.. Cię ma jak idziesz
    > dalej? Zwiększyły się możliwości komunikacji i z tego korzystamy.

    To się kupuje łokitoki na 144 i zasięg do 5km, bez jebanej anteny na 5m.

    Mam, używam ale tylko dla osoby z którą chcę mieć kontakt a nie dla
    obcych. CB odpada bo zjebany zasięg i ciężkie. Przestarzała technologia.
    [...]
    > To raczej PO wprowadziło przepisy dotyczące możliwości filtrowania.
    > Sprawdź.

    Chuj mnie to. PO nie stosowało. To tak samo, kto wymyślił dynamit. Nie
    on zabijał a ten co go stosuje.

> [...]
    > to samo. Za chwilę może wszyscy w UE. Stany też coraz mniej liberalne są.
    >
    > Jak już to Tor. On zresztą ma swój rozwiązywacz. Albo I2P.

    I chuj wie, gdzie wyleziesz :]

    Ja stosuję narzędzia dla osiągnięcia celu. CB nie jest już narzędziem,
    jest protezą i zapomnianą specyfikacją.

    > Czyja?

    Włascicieli. To oni filtrują :)

    > To z żoną gadaj.

    Gadam, zawsze jest przy mnie. Po to jest zona :]

> [...]
    > ma sensu do Ciebie dzwonić :-) ale chyba chodziło o obcych a teraz
    > pierdolisz jakbyś w jakimś matriksie żył.

    Coś Ci się popierdoliło. Odbieram każdy telefon (spam blokuję). To ten
    co DO mnie dzwoni ma rozkminę, bo to mój filterek go przepuszcza i to ON
    musi spełnić kryteria wysłuchania :) To ja decyduję o czym będzie
    rozmowa lub jej nie będzie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2023-07-16 00:46:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > co DO mnie dzwoni ma rozkminę, bo to mój filterek go przepuszcza i to ON
    > musi spełnić kryteria wysłuchania :) To ja decyduję o czym będzie

    To się tyczy również news. Nie gadam w tematach gdzie widzę debili
    (czytam/podobnie jak radia/słucham ale wtedy, kiedy mam czas).

    Spam/megadebili wycinam.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-07-16 21:21:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To się kupuje łokitoki na 144 i zasięg do 5km, bez jebanej anteny na 5m.

    No tak, Cb radio tylko na samochodzie ma szansę jako tako działać z
    krótszymi antenami. W terenie raczej nie ma sensu.

    > Mam, używam ale tylko dla osoby z którą chcę mieć kontakt a nie dla
    > obcych.

    Dobra, ale jak Ci dajmy na to sp... samochód to jednak będziesz chciał z
    obcymi.

    > CB odpada bo zjebany zasięg i ciężkie. Przestarzała technologia.

    Eee ... CB radio niczym technologicznie nie różni się od twojego
    łokitoki poza częstotliwością i wynikającymi z tego konsekwencjami.
    Dopiero łączności cyfrowe są czymś nowym. Ale sprzęt za drogi jest by
    ktoś tego używał. Jeśli to w terenie, o używaniu w samochodach raczej
    nie słychać.

    > [...]
    >
    > Chuj mnie to. PO nie stosowało. To tak samo, kto wymyślił dynamit. Nie
    > on zabijał a ten co go stosuje.

    To przecież dynamit stosuje się także w celach pokojowych a cenzura tego
    rodzaju całkiem uniemożliwia publikowanie.

    > I chuj wie, gdzie wyleziesz :]
    >
    > Ja stosuję narzędzia dla osiągnięcia celu. CB nie jest już narzędziem,
    > jest protezą i zapomnianą specyfikacją.

    Ale jakie Ty możesz stosować narzędzia zamiast CB radio, które właśnie
    nie są protezami?!

    > Włascicieli. To oni filtrują :)

    I jak manipulują? Bo chyba pogubiłem się.

    > Gadam, zawsze jest przy mnie. Po to jest zona :]

    Na sznurku :-)

> [...]
    > co DO mnie dzwoni ma rozkminę, bo to mój filterek go przepuszcza i to ON
    > musi spełnić kryteria wysłuchania :) To ja decyduję o czym będzie

    To tak samo możesz sobie filtrować cyfrowe transmisje. Tylko, jak wyżej,
    nikt raczej tego w samochodzie nie stosuje.

  • 29. Data: 2023-07-16 21:42:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.07.2023 o 21:22, cef pisze:

    > Nie rozszerzaj tej narracji na kampery, bo jak zaczniesz dowodzić co jest
    > potrzebne w podróży traktorem czy betoniarką, to faktycznie zbiór
    > potrzeb się rozrośnie.

    CB radio aż tak ich nie rozszerza. W pewnym ujęciu jest to rozszerzenie
    funkcjonalności kierunkowskazów.

    > Tak prawdę mówiąc kamper też jest niepraktyczny.

    Zależy czy bardziej się nim jeździ czy w nim mieszka.

    > Miliony much...

    Tak, oni wszyscy są muchami a Ty człowiekiem.

    > Nie sprowadzaj rzeczy do absurdu - kierunkowskazy są w homologacji typu
    > prawie każdego samochodu. W rowerze i furmance nie, więc przykład z d...

    I jak homologacja nie powie, że potrzebna nawigacja albo system audialny
    to ich nie będziesz używał? To jest dopiero odlot.

  • 30. Data: 2023-07-16 22:28:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-16 o 21:42, io pisze:

    > CB radio aż tak ich nie rozszerza. W pewnym ujęciu jest to rozszerzenie
    > funkcjonalności kierunkowskazów.

    W pewnym sensie widać, że jest zbędne.

    > Zależy czy bardziej się nim jeździ czy w nim mieszka.

    W obu funkcjach się nie sprawdzi.

    > Tak, oni wszyscy są muchami a Ty człowiekiem.

    Czyli radio jest bez znaczenia.

    > I jak homologacja nie powie, że potrzebna nawigacja albo system audialny
    > to ich nie będziesz używał? To jest dopiero odlot.

    Odlotowy jest ten idiotyczny wniosek.
    To smutne, że uczestnik tej grupy nie rozumie co to jest homologacja typu.