-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: C4 Avant TDI
Date: Tue, 16 Feb 2010 16:35:57 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 114
Message-ID: <hlee14$kju$1@inews.gazeta.pl>
References: <hlc5s7$pbh$1@inews.gazeta.pl> <hlc6a2$ivk$1@news.onet.pl>
<hlc7vk$4e8$1@inews.gazeta.pl> <hlc8kp$elh$1@ns.master.pl>
<hlcbtj$3tl$1@newsfeed.net.icm.edu.pl> <hldo2d$r4t$1@inews.gazeta.pl>
<hldr3d$98i$1@inews.gazeta.pl> <hle6n3$nv9$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.255.15.199
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1266334564 21118 77.255.15.199 (16 Feb 2010 15:36:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Feb 2010 15:36:04 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256073
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:hle6n3$nv9$1@inews.gazeta.pl...
> Ale zdajesz sobie sprawe, ze 10-latek do 10-latek?
bardzo dobrze
Mało tego - jeżdze takim autem ('98)
Jesli chodzi o zawieszenie - cóż, większość elementów to częsci
eksploatacyjne. Gumy, sworznie, sprężyny, amortyzatory, drążki/koncówki
drążków.
Wymienia sie je prędzej czy później.
Zwykle nie miewają w 15 letnich autach więcej niż połowe tego czasu, a
niektore elementy wymieniane są co rok/kilka lat.
Silnik zwykle jednak chodzi przez cały ten okres i jesli są to udane
konstrukcje to nie robi to na nich większego wrażenia. Póki nie bedzie sie
chcialo z tego samochodu robić wyścigówki/rajdówki i szaleć na drogach, to
do normalnej jazdy wytrzymają jeszcze moze drugie tyle, a później robi sie
porządny remont, ktory w takich autacg (mowa o gerenacji aut z lat 80 i 90
wystarczy na przejechanie kolejnych 100, 200, 300 tys km.
Osprzęt silnika. Jak sie coś zepsuje, to sie wymienia. W VW tdi pompa paliwa
potrafi pójsc w ciągu 100kkm wiec czasem nawet w w ciągu 2-4 lat. Oznacza
to, ze wiele częsci np. omawianym Audi będzie duzo młodsza od samochodu i
ich przydatność do eksploatacji jest taka sama w samochodzie 5, 10 15 i 20
letnim, bo już dawno zostala wymieniona.
Z tych rzeczy ktorych jeszcze nikt nie wymienił - zawsze znajdzie sie coś,
co trzeba będzie wymienić samemu. Cóż - ryzyko posiadania samochodu (nowego,
niestarego, starego, b. starego)
Owszem jest wiele rzeczy, ktore sie starzeją, ale sie ich nie wymienia - np.
wyposażenie wnętrza, jednak akurat w Audi C4 srodek nie jest specjalnie
problemogenny, a jak sie ktoś uprze .. to se pewne częsci wyp. wnętrza
wymieni.
Teraz coś o kosztach utrzymania starego auta (na przykladzie Omegi, ktora
nie jest uważana za specjalnie trwała, mało awaryjną itp wiec powinno być
strasznie drogo)
Silniki 2,0 8V są "wieczne" ;-) mało kiedy cos w nich trzeba zrobic. Co
najwyżej kupno jakiegoś czujniczka. Koszty zwykle 50-150 zł.
2,0 16V dochodzą samoregulatory ... 35zł/szt * 16 ale ... przy przebiegach
ok 200tys zaczynają stukac i potrafia tak przejechac kolejne 200tys km.
Mysle ze w ciągu 5 lat eksploatacji mozna uzbierac 500 zł, choć to
najczarniejszy scenariusz.
Vki - cóż, ty bywa troche gorzej. Trzeba liczyć sie z koniecznością
uszczelnienia silnika co czasem byla kłopotliwe. Powiedzmy, ze nas to
spotkało. W najczarniejszym scenariuszu z wyciąnięciem silnika włacznie
1000zł.
Zawieszenie itd - to dosłownie grosze. Sworznie wahaczy - 30 i 40 zł
Amortyzatory jak do każdego normalnego auta 150-250 zł/szt
koncówki stabilizatora 25 zł
klocki i inne duperele - są naprawde tanie.
Gdyby komuś naprawde trafił sie pech i padł kompletnie silnik V6 albo
automat to:
silnik używany, z gwarancją, z przebigiem 100-200tys, zdrowy i ktory smiało
przejedzie 200-500tys km - kosztuje 3,5 tys PLN
Automat używany kosztuje 400-600 zł (200-300zł wymiana)
Auto kosztuje powiedzmy od 5tys za taką sobie do 15 tys za Omege B i do 25
tys za B FL z naprawde full wypasem i dowolnym silnikiem V6, czy dieslem z
common railem.
Kupny zatem przeciętną omege za 10 tys z dowolnym silnikiem i przyzwoitym
wyposażeniem (klimatronik, kompyter, i masa innych mozliwych rzeczy).
Za tą cene 50% z nich ma już LPG. Spalanie to 8-9 litrów w trasie dla 2,0 do
15-16 litrów w miescie dla 3,0 V6
Moja 2,5V6 pali mi srednie w cyklu mieszanym (70% miasto) ok 14-15litrów LPG
(czyli 30 zł/100km)
Koszt utrzymania mozna policzyć z przykladowych cen częsci. To są grosze w
porównaniu do nowszych samochodów.
Jesli więc porównam to do 2,3 -4 letniego passata już po okresie
gwarancyjnym - to w przypadki 2,0TDI mozna liczyć sie z wymianą np. koła
pompy oleju (plus wał, plus pompa - bo nie występuje osobno, a zmieniło sie
w czasie) czyli mamy 10tys zł - kupno kolejnej Omegi.
Komfort jazdy dodam - IMO lepszy w Omedze, ale o gustach sie nie dyskutuje.
Zawieszenie w passacie. Sworzenie wahaczy niedostępne. Trzeba wymieniac
wahacze, a jest ich kilka. Używki zaczynają sie do 250zł o cenach nowych nie
wspomne. :D
Jakby tak policzyc .. to sie okazuje, ze Omega będzie wilokrotnie tansza w
utrzymaniu.
Zakladając samochodowych purystów i "chcenie mienia" wycackanego auta -
kupujemy Omege za 10 tys i wkladamy w nią 2-3 tys w zawieszenie, uszczelki i
inne zaniedbania.
Mamy auto za 13 tys zł i jeździmy bezobsługowo przez ... spory okres czasu.
Teraz kupny nowe auto.
Mamy gwarancje, teoretycznie nie płacimy za usterki.. ale - płacimy za
przeglądy, wszelkie wymiany eksploatacyjne w ASO, do tego AC - bo ciężko nie
mieć na nowe auto.
CO sie okazuje - rocznie uzbiera sie z ubiezpieczeniem minimum 5-10 tys dla
niespecjalnie luksusowego auta, a co dopiero jesli auto będzie z troche
wyższego segemtu?
Normalnie jakbyśmy kupowali jedną 10 letnią Omege w roku, a to tylko koszty
eksploatacyjne :D
Nie breździe mi więc, ze kupowanie starego auta to takie kosztowne, bo to
guzik, kurwa, prawda.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.10 16:38 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 17:12 kamil
- 16.02.10 17:13 kamil
- 16.02.10 17:28 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 17:32 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 17:37 kamil
- 16.02.10 17:47 Kuba \(aka cita\)
- 17.02.10 11:57 DoQ
- 17.02.10 12:00 kamil
- 17.02.10 12:07 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=