eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyC4 Avant TDI › Re: C4 Avant TDI
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: C4 Avant TDI
    Date: Tue, 16 Feb 2010 16:35:57 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 114
    Message-ID: <hlee14$kju$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hlc5s7$pbh$1@inews.gazeta.pl> <hlc6a2$ivk$1@news.onet.pl>
    <hlc7vk$4e8$1@inews.gazeta.pl> <hlc8kp$elh$1@ns.master.pl>
    <hlcbtj$3tl$1@newsfeed.net.icm.edu.pl> <hldo2d$r4t$1@inews.gazeta.pl>
    <hldr3d$98i$1@inews.gazeta.pl> <hle6n3$nv9$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.255.15.199
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1266334564 21118 77.255.15.199 (16 Feb 2010 15:36:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Feb 2010 15:36:04 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256073
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:hle6n3$nv9$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale zdajesz sobie sprawe, ze 10-latek do 10-latek?

    bardzo dobrze

    Mało tego - jeżdze takim autem ('98)
    Jesli chodzi o zawieszenie - cóż, większość elementów to częsci
    eksploatacyjne. Gumy, sworznie, sprężyny, amortyzatory, drążki/koncówki
    drążków.
    Wymienia sie je prędzej czy później.
    Zwykle nie miewają w 15 letnich autach więcej niż połowe tego czasu, a
    niektore elementy wymieniane są co rok/kilka lat.
    Silnik zwykle jednak chodzi przez cały ten okres i jesli są to udane
    konstrukcje to nie robi to na nich większego wrażenia. Póki nie bedzie sie
    chcialo z tego samochodu robić wyścigówki/rajdówki i szaleć na drogach, to
    do normalnej jazdy wytrzymają jeszcze moze drugie tyle, a później robi sie
    porządny remont, ktory w takich autacg (mowa o gerenacji aut z lat 80 i 90
    wystarczy na przejechanie kolejnych 100, 200, 300 tys km.

    Osprzęt silnika. Jak sie coś zepsuje, to sie wymienia. W VW tdi pompa paliwa
    potrafi pójsc w ciągu 100kkm wiec czasem nawet w w ciągu 2-4 lat. Oznacza
    to, ze wiele częsci np. omawianym Audi będzie duzo młodsza od samochodu i
    ich przydatność do eksploatacji jest taka sama w samochodzie 5, 10 15 i 20
    letnim, bo już dawno zostala wymieniona.
    Z tych rzeczy ktorych jeszcze nikt nie wymienił - zawsze znajdzie sie coś,
    co trzeba będzie wymienić samemu. Cóż - ryzyko posiadania samochodu (nowego,
    niestarego, starego, b. starego)
    Owszem jest wiele rzeczy, ktore sie starzeją, ale sie ich nie wymienia - np.
    wyposażenie wnętrza, jednak akurat w Audi C4 srodek nie jest specjalnie
    problemogenny, a jak sie ktoś uprze .. to se pewne częsci wyp. wnętrza
    wymieni.

    Teraz coś o kosztach utrzymania starego auta (na przykladzie Omegi, ktora
    nie jest uważana za specjalnie trwała, mało awaryjną itp wiec powinno być
    strasznie drogo)

    Silniki 2,0 8V są "wieczne" ;-) mało kiedy cos w nich trzeba zrobic. Co
    najwyżej kupno jakiegoś czujniczka. Koszty zwykle 50-150 zł.
    2,0 16V dochodzą samoregulatory ... 35zł/szt * 16 ale ... przy przebiegach
    ok 200tys zaczynają stukac i potrafia tak przejechac kolejne 200tys km.
    Mysle ze w ciągu 5 lat eksploatacji mozna uzbierac 500 zł, choć to
    najczarniejszy scenariusz.
    Vki - cóż, ty bywa troche gorzej. Trzeba liczyć sie z koniecznością
    uszczelnienia silnika co czasem byla kłopotliwe. Powiedzmy, ze nas to
    spotkało. W najczarniejszym scenariuszu z wyciąnięciem silnika włacznie
    1000zł.

    Zawieszenie itd - to dosłownie grosze. Sworznie wahaczy - 30 i 40 zł
    Amortyzatory jak do każdego normalnego auta 150-250 zł/szt
    koncówki stabilizatora 25 zł
    klocki i inne duperele - są naprawde tanie.

    Gdyby komuś naprawde trafił sie pech i padł kompletnie silnik V6 albo
    automat to:
    silnik używany, z gwarancją, z przebigiem 100-200tys, zdrowy i ktory smiało
    przejedzie 200-500tys km - kosztuje 3,5 tys PLN
    Automat używany kosztuje 400-600 zł (200-300zł wymiana)


    Auto kosztuje powiedzmy od 5tys za taką sobie do 15 tys za Omege B i do 25
    tys za B FL z naprawde full wypasem i dowolnym silnikiem V6, czy dieslem z
    common railem.


    Kupny zatem przeciętną omege za 10 tys z dowolnym silnikiem i przyzwoitym
    wyposażeniem (klimatronik, kompyter, i masa innych mozliwych rzeczy).
    Za tą cene 50% z nich ma już LPG. Spalanie to 8-9 litrów w trasie dla 2,0 do
    15-16 litrów w miescie dla 3,0 V6
    Moja 2,5V6 pali mi srednie w cyklu mieszanym (70% miasto) ok 14-15litrów LPG
    (czyli 30 zł/100km)
    Koszt utrzymania mozna policzyć z przykladowych cen częsci. To są grosze w
    porównaniu do nowszych samochodów.

    Jesli więc porównam to do 2,3 -4 letniego passata już po okresie
    gwarancyjnym - to w przypadki 2,0TDI mozna liczyć sie z wymianą np. koła
    pompy oleju (plus wał, plus pompa - bo nie występuje osobno, a zmieniło sie
    w czasie) czyli mamy 10tys zł - kupno kolejnej Omegi.
    Komfort jazdy dodam - IMO lepszy w Omedze, ale o gustach sie nie dyskutuje.
    Zawieszenie w passacie. Sworzenie wahaczy niedostępne. Trzeba wymieniac
    wahacze, a jest ich kilka. Używki zaczynają sie do 250zł o cenach nowych nie
    wspomne. :D

    Jakby tak policzyc .. to sie okazuje, ze Omega będzie wilokrotnie tansza w
    utrzymaniu.
    Zakladając samochodowych purystów i "chcenie mienia" wycackanego auta -
    kupujemy Omege za 10 tys i wkladamy w nią 2-3 tys w zawieszenie, uszczelki i
    inne zaniedbania.

    Mamy auto za 13 tys zł i jeździmy bezobsługowo przez ... spory okres czasu.

    Teraz kupny nowe auto.
    Mamy gwarancje, teoretycznie nie płacimy za usterki.. ale - płacimy za
    przeglądy, wszelkie wymiany eksploatacyjne w ASO, do tego AC - bo ciężko nie
    mieć na nowe auto.
    CO sie okazuje - rocznie uzbiera sie z ubiezpieczeniem minimum 5-10 tys dla
    niespecjalnie luksusowego auta, a co dopiero jesli auto będzie z troche
    wyższego segemtu?
    Normalnie jakbyśmy kupowali jedną 10 letnią Omege w roku, a to tylko koszty
    eksploatacyjne :D

    Nie breździe mi więc, ze kupowanie starego auta to takie kosztowne, bo to
    guzik, kurwa, prawda.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: