  • Data: 2014-04-05 11:10:32
    Temat: Re: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sylwester Łazar wrote:

    > Tak jak opisałem wcześniej, przygotowałem procedurę, która sortuje mi
    > kilka napięć metodą zliczania:
    > http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/alg/003_sort/0023.php
    >
    > Jako, że ostatnio toczą się dyskusje o kompilatorach C,
    > pozwoliłem sobie zrobić prosty test.
    >
    > Napisałem procedurę w ASM i w C.
    > Oczywiście obie działają poprawnie.
    > 1) Objętość kodu ma się następująco (dla otymalizacji Debug):
    > 470 bajty kodu w C
    > 128 bajty kodu w ASM
    To ja podam wyniki kompilacji Twojego kodu:

    1. Kompilator HiTech 8.05PL2 -O -Zg, procesor pic16f876A:
    149 words(słów, nie bajtów) ROM, 38 bytes RAM
    bez funkcji zlicz(), odpowiednio 54 słów ROM, 35 RAM

    2. Kompilator HiTech 9.63PL2 --opt=ALL , procesor pic18f252:
    284 bytes ROM, 37 RAM
    bez funkcji zlicz(),75 bytes ROM, 15 bytes RAM

    3. Kompilator XC8, ver 1.3 --opt=ALL (60-dniowa) procesor pic18f252: nie
    wiem do końca, ćzy jest właczone MODE PRO niby w ciągu 60 dni powinno być
    właczone ale coś kod zbyt duży wychodzi):
    606 bytes ROM, 43 RAM
    bez funkcji zlicz() 160 ROM, 35 RAM

    4. AVR-GCC na atmega32 -O2 (nie znam jeszcze dokładnie avr-gcc i jego opcji)
    376 ROM, 37 RAM
    bez funkcji zlicz() 222 ROM, 37 RAM

    Wśród PICów jaki widać zwycięzcą jest 8.05 na PIC16.

    jp