  • Data: 2014-04-05 11:49:07
    Temat: Odp: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Kompilator HiTech 8.05PL2 -O -Zg, procesor pic16f876A:
    > 149 words(słów, nie bajtów) ROM, 38 bytes RAM
    > bez funkcji zlicz(), odpowiednio 54 słów ROM, 35 RAM
    >
    > 2. Kompilator HiTech 9.63PL2 --opt=ALL , procesor pic18f252:
    > 284 bytes ROM, 37 RAM
    > bez funkcji zlicz(),75 bytes ROM, 15 bytes RAM
    >
    > 3. Kompilator XC8, ver 1.3 --opt=ALL (60-dniowa) procesor pic18f252: nie
    > wiem do końca, ćzy jest właczone MODE PRO niby w ciągu 60 dni powinno być
    > właczone ale coś kod zbyt duży wychodzi):
    > 606 bytes ROM, 43 RAM
    > bez funkcji zlicz() 160 ROM, 35 RAM

> [...]
    Dzięki.
    Mam mieszane uczucia.
    Napracowałeś się, przekompilowałeś i mamy fajne dane.
    Teraz tak.
    Ten PIC, który wybrałeś dla pkt.1 to 16F, a nie 18F.
    Różnica jest taka, że on ma 14bitów długość rozkazu, więc tam w bajtach nie
    mozna porównywać.
    Słusznie napisałeś, że po kompilacji ma 149 _słów_.
    Mój w ASM ma 71 słów na 18F.
    na 16F miałby o 10 słów więcej, gdyż 16F nie ma rozkazów LFSR,MOVFF i NEGF.
    Czyli 81 słów vs. 149 słów, czyli współczynnik C/ASM=1,8.

    Całkiem nieźle, jeśli chodzi o nadmiarowość kodu.
    Jednak jak powiedziałem - nie mierzyłem czasu, więc nie są te badania
    obiektywne,
    co do czasu wykonywania.
    Ja podałem ok. 6x wolniejszy, ale to tylko szacunek.
    Podaj może ilość rozkazów w głównej pętli sortującej, lub umieść kod to
    policzymy.
    S.